• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

تلاش یک ساله رسولی برای عبور سالم قطار راه آهن از پیچ و خم های ریلی کشور (بخش دوم)

  • کد خبر : 28450
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
تلاش یک ساله رسولی برای عبور سالم قطار راه آهن از پیچ و خم های ریلی کشور (بخش دوم)
طی بیش از یک سالی که از فعالیت سعید رسولی به عنوان مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران می گذرد پروژه های مهمی به همت وی برای دستیابی به زیرساخت های مناسب شبکه ریلی کشور به بهر برداری رسیده است.
0
(0)

به گزارش خبرنگار ریل نیوز، به این منظور در سال ۱۳۹۸ بیش از ۵۶ پروژه در حوزه فنی و زیربنایی، ناوگان و خدمات مسافری در راه اهن جمهوری اسلامی ایران به بهره برداری رسیده که از این تعداد می توان به به پروژه های شاخصی مانند بازسازی و بهسازی خطوط جمعاً به طول ۵۰ کیلومتر ، احداث خط عریض ایستگاه اینچه برون به طول سه و نیم کیلومتر و احداث و تبدیل تقاطع های همسطح و غیرهمسطح تعداد ۴ دستگاه اشاره کرد.
همچنین احداث مرکز تعمیرات لکوموتیو مشهد به عنوان یکی از مهم ترین پروژه های زیرساختی برای اورهال کردن لکومتیو ها در شرق کشور از آن دست پروژه هایی است که با همت مدیر عامل راه اهن به بهره برداری رسید.
از دیگر اقدامات زیربنایی و زیرساختی که معاون وزیر راه و شهرسازی در سال گذشته توانست برای ارتقاء شبکه ریلی کشور به عرضه ظهور در آورد می توان از انعقاد و تبادل ۶ قرارداد سرمایه گذاری به ارزش ۱۳ هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال، امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان بنادر و دریانوردی جهت افزایش سهم ریل از بندر و حمل مستقیم غلات از کشتی توسط قطار به مقاصد مختلف پس از ۱۵ سال اشاره کرد.
ایجاد نخستین بندر خشک در ایستگاه آپرین اسلامشهر یکی دیگر از اقدامات مهمی بود که سعید رسولی در این دوره انجام داد و با امضای تفاهم نامه همکاری با گمرک جمهوری اسلامی ایران توانست افزایش سهم حمل و نقل ریلی در کشور را ارتقا دهد.
علاوه بر این راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اواخر سال گذشته مانند تمام بخش های اقتصادی کشور با مساله عالم گیری کرونا دست و پنجه نرم کرد و در این راه و برای پیشگیری از گسترش شیوع ویروس کرونا با هدف ارتقاء سطح بهداشت در همه اماکن عمومی راه‌آهن دست به اقدامات پیشگیرانه ای زد که از آن جمله می توان به تدوین آیین نامه حمل و نقل مسافر در شرایط عالم گیری کرونا و ایجاد تونل کننده قطارهای باری در مرز رازی و اینچه برون اشاره کرد که مورد تقدیر اتحادیه بین المللی راه آهن ها uic نیز قرارگرفت.

تهیه و تنظیم: محمد ارفع

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28450

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.