• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

تمرکززدایی جزو اولویت‌های مدیریت راه‌آهن است

  • کد خبر : 2892
  • ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳
تمرکززدایی جزو اولویت‌های مدیریت راه‌آهن است

0 (0) عضو هیئت‌ مدیره شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از استقرار مرکز هماهنگی امور مناطق راه‌آهن کشور در یزد به دلیل واقع شدن آن در قلب شبکه ریلی کشور و سهم 75 درصدی حمل بار کشور در این منطقه خبر داد. به گزارش ایسنا، سعید رسولی، امروز شنبه هفتم بهمن‌ماه در مراسم معارفه «سید […]

0
(0)

عضو هیئت‌ مدیره شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از استقرار مرکز هماهنگی امور مناطق راه‌آهن کشور در یزد به دلیل واقع شدن آن در قلب شبکه ریلی کشور و سهم 75 درصدی حمل بار کشور در این منطقه خبر داد.

به گزارش ایسنا، سعید رسولی، امروز شنبه هفتم بهمن‌ماه در مراسم معارفه «سید مصطفی داودی» به ‌عنوان رییس مرکز هماهنگی امور مناطق و سرپرست اداره کل راه‌آهن یزد با اشاره به سهم 75 درصدی راه‌آهن یزد از بار شبکه ریلی کشور که 40 درصد آن مختص خود این استان است، این مهم را در کنار دیگر ویژگی‌های بارز یزدی‌ها به ویژه فرهنگ غنی مردمان این دیار خداقوت و تبریک گفت.

وی در ادامه با تاکید بر این که راه‌آهن جمهوری اسلامی روزهای خوبی را سپری می‌کند و روزهای بسیار خوب‌تری در پیش رو دارد، اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر حمایت‌های مقام معظم رهبری از توسعه حمل و نقل ریلی را مکرراً در مباحث مرتبط و جلسات با مسئولان ذیربط شاهد هستیم که به تاسی از این فرمایشات و نیز ویژگی‌های منحصربفرد حمل و نقل ریلی در توسعه اقتصادی کشور، دولتمردان کشورمان نیز سرعت دادن به توسعه این بخش را مورد اهتمام قرار داده‌اند.

وی وضعیت راه‌آهن کشورمان در عرصه ملی را با وجود ظرفیت‌های قانونی فراوان در این حوزه بسیار مطلوب خواند و ابراز امیدواری کرد که برخی از این ظرفیت‌ها که همچنان بالقوه مانده است، به فعلیت برسد تا شاهد تاثیرگذاری بیشتر این بخش از کشورمان باشیم.

رسولی به امنیت بالای شبکه ریلی کشورمان به لحاظ گردشگری و ترانزیت بار نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر 23 قطار بین‌المللی گردشگری در کشورمان تردد کرده است و بسیاری از کشورهای اروپایی نیز به لحاظ امنیت شبکه ریلی کشورمان این مسیر را پیشنهاد می‌کنند.

وی به 90 ساله شدن ورود راه‌آهن سراسری به کشورمان اشاره کرد و گفت: عرصه فراهم شده و تمام زحماتی که از سال 1306 تاکنون در کشورمان در این حوزه صورت گرفته است، مسئولیت امروز ما را زیاد می‌کند و باید شرایطی فراهم آوریم تا فرصتی مناسب‌تر در اختیار آیندگانمان قرار گیرد.

عضو هیات مدیره راه‌اهن کشورمان در ادامه خاطرنشان کرد: هر چند هر کدام از مدیران راه‌اهن استان‌های کشورمان در جایگاه خود نمایندگان عالی راه‌اهن کشور هستند ولی به لحاظ ماهیتی و برای ایجاد هماهنگی بیشتر بین مناطق نیازمند ایجاد مرکز هماهنگی امور مناطق در کشور بودیم که با توجه به واقع شدن یزد درقلب شبکه ریلی کشور و اختصاص 75 درصد حمل بار کشور از این منطقه، این مرکز در یزد واقع شد.

وی افزود: از طرفی پس از انتقال «سیدمصطفی داوودی» مدیر کل راه آهن یزد به ستاد راه‌آهن کشور برای بهره‌گیری از تجربیات و دانش ایشان، بعد از مدتی بنا به دلایل کاملاً شخصی اصرار به بازگشت به یزد داشتند، لذا مسئولیت این مرکز را برعهده ایشان گذاشتیم.

رسولی در ادامه سیاست تمرکززدایی را جزو اولویت‌های مدیریت راه آهن کشور خواند و گفت: سعی داریم تا شرایط را برای اختیارات آنهایی که در صف فعالیت در این حوزه دارند افزایش و حتی المقدور وابستگی‌ها به ستاد را کاهش دهیم تا با ابتکار عمل و خلاقیت ماموریت‌ واگذار شده از سوی قانون‌گذار به سرانجام برسانیم.

وی با بیان این که براساس برنامه توسعه ششم سهم حمل و نقل ریلی کشورمان در بخش ریلی بار به 30 درصد و در بخش مسافر باید به 20 درصد افزایش یابد، اظهار کرد: این در حالی است که سهم کنونی راه‌اهن از حمل و نقل کشور تنها 10 درصد است و لازمه تحقق آن، تدبیر و برنامه‌ریزی دقیق و ارتقای امکانات است.

وی به سیاست‌ها و برنامه‌های راه‌آهن برای تحقق این مهم که از نگاه برخی نیز شاید غیرممکن باشد، اشاره کرد و گفت: با توجه به طرح توسعه فولاد کشور امیدواریم از این طریق شاهد افزایش سهم بار شبکه ریلی باشیم.

عضو هیات مدیره راه‌آهن کشور همچنین بر حفظ و ارتقای رضایت‌مندی فعلی مردم از شبکه ریلی کشور تاکید و ابراز امیدواری کرد که با ایجاد مرکز هماهنگی امور مناطق کشور با جدیت بیشتری شاهد برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت تحقق برنامه‌های کلان کشور باشیم.

«سید مصطفی داودی» رییس مرکز هماهنگی امور مناطق و سرپرست اداره کل راه‌آهن یزد نیز در این نشست از ایجاد مرکز هماهنگی امور مناطق به عنوان جدیدترین تشکیلات راه‌آهن جمهوری اسلامی یاد و تاکید کرد: راه‌اندازی این مرکز و ایجاد ردیف برای آن در شرایطی که سیاست دولت کوچک‌سازی و کاهش تصدی‌گری است، کاری بسیار دشوار بود.

«سید احمد رضوی» سرپرست سابق اداره کل راه‌آهن یزد نیز در ابتدای این مراسم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد راه‌آهن یزد، گفت: خوشبختانه راه‌آهن یزد به لحاظ تناژ بار رتبه اول کشور را دارد و امسال نیز به رغم حجم زیاد بار برنامه‌ریزی شده برای شبکه ریلی یزد تاکنون 93 درصد آن تحقق یافته است .

وی از عملکرد 71 درصدی راه‌آهن یزد در بخش تن کیلومتر از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد و گافزود: البته این شاخص با توجه به گستره‌ی ریالی استان و عبور یکسری قطارها از مرز استان، خیلی در اختیار عملکردی استان نیست ولی امیدواریم تا پایان سال بر طبق برنامه تحقق یابد .

رضوی مدیریت و نظارت بر تردد 120 رام قطار مسافری و باری در یک شبانه روز در محدوده ریلی استان یزد را کاری دشوار خواند و گفت: این در حالی است که راه‌اهن یزد به لحاظ کمترین سوانح نیز رکورددار کشور است و سوانح آنچنانی را در این منطقه شاهد نبوده‌ایم .

معاون بهره برداری راه‌اهن یزد ابراز امیدواری کرد که با بازگشت « سید مصطفی داودی» مدیر کل سابق این اداره، شاهد تحقق بهتر برنامه‌های راه‌اهن جمهوری اسلامی در یزد باشیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=2892

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.