• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

تنها راه تجارت ایران و ترکیه در حال حاضر مسیر ریلی رازی است

  • کد خبر : 26022
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴
تنها راه تجارت ایران و ترکیه در حال حاضر مسیر ریلی رازی است
سخنگوی گمرک ایران گفت: در حال حاضر تنها راه صادرات و واردات کالا بین ایران و ترکیه مسیر ریلی رازی است که بیش از ۱۳۰ واگن در حال جابجایی کالا بین دو طرف هستند.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از تسنیم، سید روح الله لطیفی سخنگوی گمرک ایران در خصوص آخرین وضعیت تردد کامیون‌های ترانزیت ترکیه در ایران اظهار داشت: آنکارا نه تنها برای ترانزیت، صادرات و  واردات کالا به ایران اجازه تردد به کامیون‌های ایرانی و سایر کشورها را نمی‌دهد بلکه از روز جمعه ۲۲ فروردین ماه کامیون‌های ترکیه‌ای که از مسیر ایران قصد بازگشت به ترکیه را دارند را هم نمی‌پذیرد.

وی افزود: در این مدت بیش از  ۲۱۰ کامیون ترکیه حامل محموله‌های صادراتی و ترانزیتی با وجود انجام تشریفات گمرکی در مرز از سوی ایران، در مرز بازرگان بلاتکلیف هستند. 

لطیفی در خصوص راه اندازی بازارچه “ساری سو” نیز اظهار داشت: با اینکه طرف ایرانی آمادگی خود را اعلام کرده و بنا بود این بازارچه در هفته گذشته فعال شود اما هنوز طرف ترک اقدامی انجام نداده و منتظر عملیاتی شدن این مسیر از طرف آنها هستیم.

سخنگوی گمرک تاکید کرد: در حال حاضر تنها راه صادرات و واردات کالا بین ایران و ترکیه مسیر ریلی رازی است که بیش از ۱۳۰ واگن در حال جابجایی کالا بین دو طرف هستند. 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=26022

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.