• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

تهران، قزوین و پرند صاحب ایستگاه TOD می‌شوند

  • کد خبر : 2722
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۳:۲۸
تهران، قزوین و پرند صاحب ایستگاه TOD می‌شوند

0 (0) صبح امروز در محل سالن همایش‌های هتل المپیک تهران، سومین همایش توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانیTOD کار خود را آغاز کرد. به گزارش تین‌نیوز، محمدسعید ایزدی، معاون معماری و شهرسازی وزارت راه‌وشهرسازی در حاشیه این همایش درباره ضرورت توسعه حمل‌ونقل همگانی به خبرنگار ما گفت: TOD به ارتباط متقابل حمل‌ونقل عمومی و توسعه […]

0
(0)

صبح امروز در محل سالن همایش‌های هتل المپیک تهران، سومین همایش توسعه مبتنی بر حمل‌ونقل همگانیTOD کار خود را آغاز کرد.

به گزارش تین‌نیوز، محمدسعید ایزدی، معاون معماری و شهرسازی وزارت راه‌وشهرسازی در حاشیه این همایش درباره ضرورت توسعه حمل‌ونقل همگانی به خبرنگار ما گفت: TOD به ارتباط متقابل حمل‌ونقل عمومی و توسعه شهری تأکید دارد و این طرح، در کشور ما طرح جدیدی است و قبلاً در اکثر کشورهای دنیا انجام شده است.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی ادامه داد: این رویکرد از ویژگی‌هایی چون ارتقای کیفیت طراحی محله‌ای، افزایش کاربری‌های مختلط، گسترش تعاملات اجتماعی، کاهش استفاده از اتومبیل و گسترش گزینه‌های جابه‌جایی سازگار با حمل‌ونقل عمومی همانند دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، تاکید دارد و در سال‌های اخیر به‌ویژه با توسعه کلان‌شهرها ضرورت توسعه آن احساس شده است.

محمدسعید ایزدی افزود: تا به حال در کشور ما این طرح‌ها اجرا نشده است اما ما مکان‌هایی داریم که ظرفیت تحقق این برنامه را دارند.

ایزدی از تلاش برای استفاده از فرصت‌های به‌وجودآمده به همراه یک برنامه‌ریزی جامع و متمرکز برای آنها یاد کرد و همچنین گفت: در صدد هستیم که پروژه‌های جدید را نیز برای تحقق برنامه‌های توسعه شهری مبتنی بر توسعه حمل‌ونقل همگانی تعریف کنیم.

این مقام مسئول بیان کرد: سه شهری که به عنوان پایلوت انتخاب کردیم تهران، قزوین و شهر پرند هستند. لذا در این برنامه، هر سه نوع شهرِ موجود در کشور یعنی یک شهر جدید، یک شهر متوسط و یک کلان‌شهر شامل طرح ما می‌شوند که محور اصلی طرح TOD در کشور توسعه برمبنای حمل‌ونقل ریلی در هم‌پیوندی با مدهای دیگر حمل‌ونقل خواهد بود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=2722

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.