• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4

توافق اولیه در خصوص مجوز اداره کل راه‌آهن تربت حیدریه انجام شده است

  • کد خبر : 30759
  • ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۷:۲۶
توافق اولیه در خصوص مجوز اداره کل راه‌آهن تربت حیدریه انجام شده است
نماینده مردم تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی گفت: توافق اولیه با سازمان استخدامی کشور در خصوص راه‌آهن تربت حیدریه انجام و قرار شده طرحی تدوین و ارسال شود تا مشکل مجوز اداره کل راه‌آهن تربت حیدریه برطرف شود.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از فارس ، محسن زنگنه عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل رباط تهمینه برگزار شد، به موضوع اداره کل راه‌آهن اشاره و اظهار کرد: در حالی که در کشور و در خطوط ۹۰۰ کیلومتری شاهد احداث ۵ اداره کل هستیم اما شرق ایران با طول ریلی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر تنها دو اداره کل دارد و این نکته‌ای است که رئیس سازمان راه آهن کشور به آن اذعان دارد.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: تنها ایراد و یا اصلی‌ترین مانع بر سر راه راه‌آهن تربت حیدریه، سازمان استخدامی کشور است که باید راه‌آهن این شهرستان اداره کل معرفی شود تا مسؤولیت بیشتری را واگذار کند و این در حالی است که اداره کل راه‌آهن طبس با ۱۰۶ پرسنل و راه‌آهن تربت حیدریه با ۱۰۰ پرسنل مشغول به‌کار هستند.

وی گفت : توافق اولیه با سازمان استخدامی کشور انجام و قرار شده طرحی تدوین و ارسال شود تا مشکل مجوز اداره کل راه‌آهن تربت حیدریه برطرف شود.

زنگنه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا در حوزه قیمت‌گذاری زعفران وحدت نظری حاصل نشد؟، بیان کرد: ماهیت شورای ملی و اتحادیه صادرکنندگان زعفران برای مردم مشخص شده است و ما در روزهای ابتدایی سال یعنی ۶ ماه مانده به فصل برداشت با چند نفر از این افراد که در قیمت‌گذاری زعفران نقش دارند جلسه گذاشتیم، آن‌ها اعلام کردند که چرا دولت در حوزه خرید ورود می‌کند و اینکه تعرفه صادرات را کاهش دهیم و تسهیلاتی برای خرید در اختیار آنان قرار دهیم.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با وجود اینکه آن‌ها اعلام کردند اگر این سه مشکل برطرف شود یقینا زعفران را به ۲۰ میلیون تومان می‌خرند، در گام نخست خرید زعفران را از بخش دولتی به بخش خصوصی واگذار کردیم و تعرفه صادراتی را تا ۵۰ درصد کاهش دادیم، قدم آخر هم تسهیلات یک هزار میلیارد تومانی با نرخ ۱۵ درصد برایشان فراهم کردیم، اما آن‌ها به‌وعده خود عمل نکردند.

وی با بیان اینکه ماهیت اصلی شورای ملی زعفران و اتحادیه صادرکنندگان برای مردم و نمایندگان مجلس مشخص شده و آن‌ها نمی‌توانند نمایندگی زعفران را در کشور به‌عهده بگیرند، گفت: در حال حاضر بخش خصوصی را فعال کردیم و چند مجموعه جدید در حوزه خرید وارد شدند و زعفران را با قیمت‌های خوب خریداری می‌کنند.

زنگنه در خصوص بازار گل زعفران خاطرنشان کرد: برخی افراد در گروه‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی حتی با ارائه شماره غرفه به دروغ قیمت زعفران را پایین اعلام می‌کردند و این در حالی بود که ما در بازار بودیم و قیمت گل فراتر از آن قیمت‌های کاذب در گروه‌های مجازی بود.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی در خصوص قرارگاه همیاری زعفران خاطرنشان کرد: انتظار داشتیم در ایام فصل برداشت زعفران که مدارس، مساجد و دانشگاه‌ها تعطیل هستند و نهادهایی هم که نیروی انسانی خوبی دارند پای کار باشند، اما این اتفاق نیفتاد، چرا که همکاری همه‌جانبه باعث می‌شد که گل زعفران اصلا به بازار نرود و مردم بتوانند با کمک قرارگاه، زعفران خود را فرآوری و خشک کنند.

وی در پاسخ به اینکه که چرا طرح شفافیت آرا را ادامه ندادید؟، یادآور شد: طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس در کمیسیون آئین‌نامه است و به‌زودی برای رأی‌گیری وارد صحن می‌شود اما نکته مهم و اساسی که وجود دارد این است که باید مراقب باشیم تا فضای پوپولیستی در مجلس ایجاد نشود.

زنگنه به نحوه استخدامی‌ها در دوایر دولتی اشاره کرد و افزود: در برخی از ادارات نیروهای ناکارآمد مشعول به‌کار هستند و این بدان خاطر است که استخدامی‌ها در این شهرستان زیرپوستی و ناعادلانه است، از سوی دیگر تسهیلات ارزان قیمت و خوبی هم به شهرستان در طول سال تعلق می‌گیرد اما نحوه واگذاری آن نیز ناعادلانه است.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید سامانه‌ای تهیه شود که استخدامی‌ها بر اساس قانون و کارآمدی و توانمندی افراد انجام شود تا سیستم اداری بتواند در مواقع مورد نیاز پاسخگوی مطالبات مردم باشد.

وی از ساماندهی ورودی‌های تربت‌ حیدریه با هدف جذب و ماندگاری بیشتر گردشگران در این منطقه خبر داد.

زنگنه گفت: صنعت گردشگری می‌تواند اقتصاد شهر تربت ‌حیدریه را متحول کند و این امر نیازمند ایجاد تشکل قوی با حضور تمامی فعالان گردشگری شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات و فعال شدن سامانه سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری این شهرستان‌ها است.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه‌ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی افزود: مرمت و احیای آثار تاریخی به‌‌ویژه ساماندهی بافت تاریخی شهر تربت‌حیدریه می‌تواند علاوه بر جذب گردشگر و معرفی هویت تاریخی شهر، باعث رونق و شکوفایی اقتصاد مردم محلی شود و در این راستا مغازه‌داران و غرفه‌داران بازارهای سنتی هم باید در نماسازی سنتی طبق طرح میراث فرهنگی مشارکت کنند و کاربری کاروانسراها که در حال مرمت است نیز باید با هدف تکمیل زنجیره جذب گردشگر باشد.

وی بیان کرد: برای حمایت از ظرفیت‌های گردشگری روستایی نیز باید نقشه مطالعاتی و سرمایه‌گذاری روستاهای هدف گردشگری به‌‌ویژه در منطقه رودمعجن، حصار و نسر تربت‌ حیدریه تهیه شود.

زنگنه همچنین چاپ نقشه، بروشور و اقلام تبلیغاتی، تهیه نرم‌افزار جامع گردشگری و همچنین استفاده از امکانات فضای مجازی را از ضرورت‌های معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهرستان دانست.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=30759

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.