• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

توجه ويژه حوزه ناوگان به دانش بنيان شدن / بهره گيري از حداكثر توان تمام نهادهاي مالي كشور در جهت توسعه حمل و نقل راه آهن

  • کد خبر : 2812
  • ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲
توجه ويژه حوزه ناوگان به دانش بنيان شدن / بهره گيري از حداكثر توان تمام نهادهاي مالي كشور در جهت توسعه حمل و نقل راه آهن

0 (0) مديرعامل راه آهن با تاكيد بر استفاده حداكثري از توانايي هاي موجود كشور و توجه به مساله اقتصاد مقاومتي گفت: استفاده از همه ابزارهاي براي توسعه حوزه ريلي مي تواند زمينه پايدار سازي اقتصاد كشور را مهيا كند. به گزارش روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران ؛سعيد محمد زاده مديرعامل راه آهن […]

0
(0)

مديرعامل راه آهن با تاكيد بر استفاده حداكثري از توانايي هاي موجود كشور و توجه به مساله اقتصاد مقاومتي گفت: استفاده از همه ابزارهاي براي توسعه حوزه ريلي مي تواند زمينه پايدار سازي اقتصاد كشور را مهيا كند.
به گزارش روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران ؛سعيد محمد زاده مديرعامل راه آهن در جلسه توديع و معارفه معاون بهره برداري و سير و حركت راه آهن و رئيس كميته ترانزيت ؛ معاون ناوگان راه آهن و همچنين رئيس مركز هماهنگي امور مناطق با بيان اينكه حوزه ناوگان بايد به سمتي برود كه دانش بنيان شود گفت: بايد تلاش شود تا در پي حركت در اين مسير زمينه توسعه و ريشه دار شدن استانداردها و همچنين يكپارچه شدن كارها اقدام شود.
وي افزود:در حوزه بهره برداري و سير و حركت بايد به سمتي برويم تا از حداكثر توان تمام نهادهاي مالي كشور در جهت توسعه حمل و نقل راه آهن بهره گيري شود .
مديرعامل راه آهن با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در ساسيت هاي ابلاغي اقتصاد مقاومتي تصريح كرد: در بند ۲۴ سياست هاي ابلاغي اقتصاد مقاومتي بر اولويت بخشي حوزه ريلي و ايجاد مزيت رقابتي تاكيد شده و دراين زمينه تا زماني كه زمينه رقابتي شدن مهيا نشود نمي توان نسبت به حضور سرمايه گذار اميدوار بود.
محمد زاده خاطرنشان كرد: همچنين در بند ۲۵ اين سياست ها بر توسعه حمل ونقل باري تاكيد شده است بنابراين به منظور تحقق اين مهم نيز بايد در جهت استفاده حداكثري از ظرفيت هاي كشور گام برداريم ضمن اينكه در كنار تمام اين اقدامات بايد افزايش ايمني و ارتقا سطح كيفيت خدمات و همچنين توانمند شدن نيروي انساني را مدنظر داشته باشيم.
به گفته محمد زاده هرچه نيروي انساني توانمندتر شود ؛راه آهن مي تواند سهم بزرگتر و بيشتري را از بازار كل كشور داشته باشد .
مديرعامل راه آهن همچنين به سير صعودي جابه جايي بار در سالهاي ۹۲ تا ۹۶ اشاره كرد و گفت: حركت دراين مسير جز با توجه به مزيت رقابتي محقق نشده واين مهم از مسير كاهش حق دسترسي و پوشش نقاط ضعف و متعادل شدن نرخ ميان جاده و ريل به دست آمده است.
مديرعامل راه آهن با تاكيد بر اينكه افزايش سهم حمل و نقل ريلي در جابه جايي بار كشور بايد مدنظر قرارگيرد تصريح كرد:در كنار ايجاد مزيت رقابتي و افزايش پاسخگويي بايداز ساختار وظيفه اي به سمت ساختار عملكردي حركت كنيم و در پي آن بتوانيم از سهم ۴۲ ميليون تني كنوني به رقم بالاتري از سهم بازار ۴۰۰ميليون تني بار در كشور برسيم.
وي دستيابي به اين اهداف را قابل قبول برشمرد و گفت: اين مهم نيازمند تدبير همگاني است و در كنار همراهي و حمايت معنوي و مادي راه آهن هماهنگي شركت هاي بار و مسافر و يكپارچه سازي فعاليت ها را مي طلبد.
مديرعامل راه آهن جذابتر شدن حوزه ريلي را عامل مهمي در جلب اعتماد صاحبان سرمايه در حوزه ريلي برشمرد و گفت: اميدواريم در كنار پاسخگو بودن شاهد شفاف شدن تمام فعاليتهاي حوزه ريلي باشيم و دركنار آن بتوانيم به سمتي حركت كنيم كه ريسك سرمايه گذاري در حوزه حمل ونقل ريلي كاهش يابد .
محمدزاده برنامه هاي كردن قطارهاي باري را از ديگر موضوعات مدنظر مطرح كرد و گفت:اين مساله مي تواند زمينه كاهش ريسك صاحبان بار و كالا را به همراه داشته باشد و البته نيازمند تعامل دو جانبه است .
به گفته مديرعامل راه آهن استفاده حداكثري از توانايي هاي موجود كشور و توجه به مساله اقتصاد مقاومتي و همچنين استفاده از همه ابزارهاي براي توسعه حوزه ريلي مي تواند زمينه پايدار سازي اقتصاد كشور را مهيا كند.
مديرعامل راه آهن برنامه ريزي براي استفاده از تمام ظرفيت وپتانسيل ناوگان موجود در كشور وهمچنين توسعه كمي وكيفي اين ناوگان رامدنظر قرار داد و گفت: هر گونه اقدام دراين حوزه بايد با توجه ويژه به حوزه دانش بنيان و اقتصاد مقاومتي باشد .
وي نكته مهم و اصلي درحوزه ناوگان را توجه به مساله لجستيك از مبدا تا مقصد برشمرد و تصريح كرد: موضوع بارگيري و تخيله را نبايد جدا از مديريت راه آهن ديد چراكه وجود چنين نگاهي موجب كاهش راندمان شديد حوزه ريلي خواهد شد.
مديرعامل راه آهن همچنين در خصوص شكل گيري مركز هماهنگي امورمناطق در اداره كل راه آهن يزد خاطرنشان كرد: اميدواريم اين مركز در مسير پاسخگويي راه آهن ؛افزايش سرعت و بهره وري حوزه ريلي نقش جدي ايفاكند و در مسير هماهنگي ادارات مناطق و افزايش حداكثري از ظرفيت هاي راه آهن و يكپارچه سازي عمليات حمل ونقل از مبدا تا مقصد گام بردارد.
گفتني است دراين مراسم بابك احمدي به عنوان معاون بهره برداري و سير وحركت راه آهن ورئيس كميته ترانزيت ؛مجتبي تفقدي به عنوان معاون ناوگان راه آهن و همچنين مصطفي داوودي به عنوان رئيس مركز هماهنگي امور مناطق و سرپرست اداره كل راه آهن يزد منصوب شدند.
همچنين از زحمات حسين عاشوري عضو هيات مديره راه آهن و رئيس سابق كميته ترانزيت قدرداني به عمل آمد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=2812

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.