• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

توسعه حمل‌ونقل ریلی قم برای سرمایه‌گذاران توجیه شود

  • کد خبر : 21440
  • ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۳
توسعه حمل‌ونقل ریلی قم برای سرمایه‌گذاران توجیه شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم با تاکید بر فراهم شدن شرایط لازم برای توسعه حمل‌ونقل ریلی در این استان گفت: این موضوع باید به لحاظ اقتصادی برای سرمایه‌گذاران متقاضی توجیه شود.
0
(0)

به گزارش ریل نیوز به نقل از ایرنا‌، مهرداد غضنفری روز دوشنبه در پنجمین جلسه کارگروه توسعه صادرات قم در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: این اراده در نزد مدیرکل و دست‌اندرکاران راه‌آهن استان وجود دارد و پیگیر حل موضوع هستند ولی ما نیز باید مسیر را دنبال کنیم.

وی بیان داشت: سال گذشته اتفاق‌های خوبی در حوزه حمل‌ونقل قم رخ داد و با همکاری شبانه‌روزی دستگاه‌های اجرایی توانستیم مشکل‌های این استان را در این زمینه کاهش دهیم.

وی گفت: توسعه حمل‌ونقل ریلی یک اقدام اساسی در زمینه نقل‌وانتقال کالاهای مختلف است و با تحقق یافتن این امر دیگر هیچ‌گونه دغدغه‌ای نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: این موضوع نیازمند توجیه اقتصادی است، ازاین‌رو منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی سلفچگان و همچنین پهنه نیزار باید برای تامین حداقل بار موردنیاز تضمین‌های لازم را بدهند.

معاون استاندار قم گفت: اداره کل راه‌آهن قم برای تکمیل طرح اتصال راه‌آهن سراسری به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان باید از اعتبارهای استانی قطع امید کند، ولی می‌تواند هر راهی که برای پیگیری این موضوع به نظر می‌رسد را جهت انتقال به استاندار، مجمع نمایندگان استان و به‌ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ارائه دهد.

غضنفری با تاکید بر پیگیری موضوع تخصیص یارانه صادراتی به استان خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت باید گزارشی در این زمینه تهیه و ارائه کند.

وی صادرات را پیشران توسعه استان دانست و افزود: تولید صادرات محور در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و سیاست‌گذاری قم در اولویت است و باید از فرصت‌هایی که بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات در اختیار ما قرار می‌دهند، استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت تسهیلات شناور، جسارت و همت مدیران را لازمه جذب آن عنوان کرد و یادآور شد: بسته‌های حمایتی ممکن است، همیشه قابل تکرار نباشد.

غضنفری در بخش دیگری از سخنان خود ارائه یک تحلیل و ارزیابی دقیق از علل کاهش صادرات استان در سال جاری نسبت به سال قبل را ضروری برشمرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=21440

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.