• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

توسعه حمل و نقل کلانشهر‌ها موضوع حاکمیتی است

  • کد خبر : 30650
  • ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
توسعه حمل و نقل کلانشهر‌ها موضوع حاکمیتی است
شهردار تهران گفت: توسعه حمل و نقل عمومی در کلانشهر‌های کشور موضوعی حاکمیتی است و تنها به دست شهرداری‌ها حل نمی‌شود.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از آریا، پیروز حناچی دیروز در مراسم اغاز طرح توسعه جنوبی خط ۳ مترو و احداث پایانه آزادگان گفت: مناطق ۱۶، ۱۸ و ۱۹ جزو مناطق جنوبی تهران هستند و مسائل و مشکلات زیادی در این منطقه از جمله تقسیمات کشوری و قرارگرفتن در حریم شهر‌های مجاور دارند که خدمات دهی به مردم این مناطق یک اصل است.
وی ادامه داد: ساخت بیمارستان حکیم در مجاورت پایانه آزادگان که امروز کلنگ آن به زمین زده شد با مساحت ۱۷ هکتار از جمله خدمات مهمی است برای افرادی که در آینده به این بیمارستان مراجعه می‌کنند.
حناچی افزود: اتصال منطقه ۱۸ به شبکه ریلی کشور و انشعاب‌های خط ۳ که یک راه میانبر است می‌تواند در بهبود وضعیت حمل و نقل شهروندان این محدوده تاثیرگذار باشد.
شهردار تهران با اشاره به ساخت بیمارستان حکیم که یک بیمارستان دولتی است، افزود: توسعه بیمارستان دولتی که به شهروندان خدمات رسانی می‌کند در کنار ساخت خط ریلی و حمل و نقل عمومی می‌تواند در کاهش رفت و آمد شهروندان سهم چشمگیری داشته باشد و از ترافیک جلوگیری کند.
وی ادامه داد: امروز احداث پایانه آزادگان که با خطوط مترو همزمان ساخته می‌شود، نویدی برای مردم این منطقه است در واقع ما در خط ۴، ۶ و ۷ نیز پایانه‌هایی در حال احداث داریم که یک نیاز اساسی در کنار خطوط مترو محسوب می‌شود.
حناچی خاطرنشان کرد: توسعه پایانه‌ها برای خدمات رسانی به شهروندان تاثیرگذار است، اما از آنجایی که گسترش و توسعه حمل و نقل عمومی تنها به دست شهرداری‌ها نیست بلکه یک موضوع حاکمیتی است، در این رابطه حاکمیت باید وارد عمل شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=30650

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.