به گزارش برنا از اراک ، عباس آخوندی در حاشیه بازدید از خطوط تولید شرکت واگن پارس اراک در جمع خبرنگاران، افزود: ایجاد و توسعه خطوط ریلی باید همراه با نوسازی ناوگان باشد چرا که در این صورت علاوه بر راه اندازی واحدهای تولیدی داخلی، صرفه جویی قابل توجهی نیز در مصرف انرژی اتفاق می افتد.

وی ادامه داد: انعقاد قرارداد ساخت 50 لوکوموتیو شرکت واگن پارس اراک با شرکت های البرز نیرو و دالیان چین همراه با ورود تکنولوژی و فناوری روز دنیا به این شرکت خواهد بود چرا که بخش عمده ای از تکنولوژی طرف چینی از کشورهای فرانسه و آلمان تامین می شود.

وزیر راه و شهرسازی پیش پرداخت این قرارداد را یک هزار و 50 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این اعتبار با تضمین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و به صورت اوراق پرداخت می شود.

وی بیان کرد: مجموع اعتبار این قراداد 70 میلیون یورو پیش بینی شده که از سوی صندوق توسعه ملی تامین و از سوی شرکت راه آهن نیز تضمین می شود.

آخوندی اضافه کرد: با وجود اینکه ساخت لوکوموتیو شرکت واگن پارس سال ها با کمترین ظرفیت فعالیت می کرده، انعقاد این قرارداد می تواند گامی در جهت احیای یکی از بزرگترین واحدهای تولید ادوات ریلی باشد.

وی افزود: شرکت واگن پارس اراک یکی از ظرفیت های ارزشمند تولید انواع واگن باری و مسافربری در کشور محسوب می شود که با حمایت از این شرکت می توان زمینه افزایش فزاینده صادرات کالای ایرانی به نقاط مختلف جهان را فراهم کرد.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی های هدفگذاری شده در واگن پارس، تولید 600 دستگاه انواع واگن باری و مسافربری در سال جاری برنامه ریزی شده که در جای خود بسیار ارزشمند است.