• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

توسعه ریلی به نفع ایمنی است

  • کد خبر : 11787
  • ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷
توسعه ریلی به نفع ایمنی است

0 (0) توسعه ریلی به نفع ایمنی است رئیس هیات‌مدیره جمعیت ایمنی راه‌ها در آستانه افتتاح راه‌آهن ارومیه، گفت:افتتاح راه‌آهن می‌تواند سود ملی داشته باشد و مصرف گازوییل و بنزین را کاهش دهد و نهایتاً منجر به افزایش ایمنی شود. توسعه ریلی به نفع ایمنی است محمد بخارایی رئیس هیات‌مدیره جمعیت ایمنی راه‌ها در آستانه […]

0
(0)

توسعه ریلی به نفع ایمنی است
رئیس هیات‌مدیره جمعیت ایمنی راه‌ها در آستانه افتتاح راه‌آهن ارومیه، گفت:افتتاح راه‌آهن می‌تواند سود ملی داشته باشد و مصرف گازوییل و بنزین را کاهش دهد و نهایتاً منجر به افزایش ایمنی شود.

توسعه ریلی به نفع ایمنی است

محمد بخارایی رئیس هیات‌مدیره جمعیت ایمنی راه‌ها در آستانه افتتاح راه‌آهن ارومیه در خصوص اثرات توسعه ریلی در افزایش ایمنی سفر و کاهش تصادفات جاده‌ای مطالبی را عنوان کرد.

وی بابیان این‌که توسعه ریلی می‌تواند به معنای برداشت بار از روی دوش جاده باشد، گفت: البته در خصوص سهم و نسبت آن باید کارشناسان ریلی صحبت کنند اما همه در کلیات با این موضوع موافق هستند که توسعه ریلی ضمن کاهش ترافیک در مسیرهای جاده‌ای و کاهش خطر به نفع ایمنی است.

بخارایی بابیان این‌که اکنون سهم حمل‌ونقل ریلی ناچیز است و بار حمل‌ونقل روی دوش جاده‌ها است،گفت: توسعه ریلی در برنامه‌ریزی برای افزایش ایمنی می‌تواند سهیم باشد اما فعلاً سهم حمل‌ونقل ریلی کم است.

او توصیه‌کرد که بعد از ساخت راه‌آهن، واگن به تعداد کافی در اختیار مسیرهای ریلی قرار گیرد تا امکان جابه‌جایی مسافران در حجم بیش‌تری فراهم شود و سرمایه‌گذاری در این مسیر به هدر نرود.

رئیس هیات‌مدیره جمعیت ایمنی راه‌ها با اشاره به ترافیک محورهای شمالی در ایام تعطیل نیز این را هم گفت که سرمایه‌گذاری ریلی در محورهای شمالی می‌تواند طرحی برای افزایش ایمنی و کاهش ترافیک باشد اما تأکیدکرد که افتتاح راه‌آهن بدون وجود واگن کافی نمی‌تواند تأثیرگذاری چشمگیری داشته باشد.

بخارایی با بیان این‌که افتتاح راه‌آهن می‌تواند سود ملی داشته باشد و مصرف گازوییل و بنزین را کاهش دهد و نهایتاً تصادفات جاده‌ای روند کاهشی داشته باشد گفت: اما تنها زمانی برای مسافر سود دارد که قیمت‌ها مناسب و خدمات‌دهی نیز با کیفیت باشد.

وی با بیان این‌که اکنون راه‌آهن وجود دارد اما باز هم مردم برای سفر ریل را انتخاب نمی‌کنند گفت: کاهش سهم ریل به نسبت جاده و سرمایه‌گذاری گران و کم در این مسیر یکی از دلایل آن است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز اتصال 5 مرکز استان‌ گیلان، کرمانشاه، همدان، آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی از مسیر جدید در دستور کار دولت یازدهم و دوازدهم قرار داشت که سال گذشته طرح‌های کرمانشاه و همدان به افتتاح رسیدند و فردا با حضور رییس جمهوری راه آهن مراغه-ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد.

راه آهن ارومیه از طریق مراغه-مهاباد-نقده به طول 183 کیلومتر است که حدود 85 کیلومتر آن در سال 92 مورد بهره برداری قرار گرفته بود.

​­این مسیر به عنوان یکی از کامل‌ترین مسیرها از نظر زیر ساخت و ایمنی، روسازی و نصب خطوط و ایستگاه‌ها و سامانه ارتباطی آماده شده است و با این خط ریلی، مردم استان‌های آذربایجان غربی به ریل و مرکز کشور دسترسی پیدا می‌کنند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=11787

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.