• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

توسعه سواحل کشور در گرو استفاده از ظرفیت‌های مردم است

  • کد خبر : 31855
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۷:۱۳
توسعه سواحل کشور در گرو استفاده از ظرفیت‌های مردم است
رئیس کمیته توسعه دریامحور مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سواحل با استفاده از بودجه دولتی توسعه پیدا نمی‌کنند و در این زمینه باید ظرفیت‌های مردمی بکار گرفته شود.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا، حسن بیک محمدلو روز یکشنبه در حاشیه نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان بوشهر افزود: در این ارتباط باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی و بازار سرمایه بخوبی برای توسعه سواحل استفاده شود.

وی بیان کرد: در استان‌های ساحلی نیز به فراخور شرایطی که هر استان دارد باید ظرفیت آن برای توسعه مناطق ساحلی بکارگرفته شود.

بیک محمدلو ادامه داد: در بحث زیرساختی باید پذیرفت که برای توسعه دریا محور باید ابتدا زیرساخت‌های پشتیبان مانند حمل و نقل ریلی، دریایی، جاده‌ای و هوایی به صورت کامل مهیا باشد.

وی اظهار داشت: برای توسعه ریلی باید زیرساخت‌های پیش‌بینی شده برای مناطق ساحلی دارای قطارهای با سرعت بالا و حداقل بیش از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت مورد توجه قرار گیرد.

بیک محمدلو افزود: در این ارتباط با سفر به استان‌های ساحلی ظرفیت‌های آنها مورد بررسی و شناسایی قرار می‌گیرد تا چشم انداز متناسب ترسیم شود.

وی اظهار کرد: در این زمینه استان بوشهر در بخش‌های مختلفی بویژه زیست فناوری دریا ظرفیت بالایی دارد که باید از این مهم نهایت استفاده صورت گیرد.

بیک محمدلو ادامه داد: در برنامه‌های گذشته توسعه جغرافیایی مناطق ساحلی مکران مورد توجه بود که اکنون برای چابهار تا خرمشهر برنامه‌ریزی لازم صورت می‌گیرد و به موازات آن استان‌های شمالی کشور نیز مورد توجه جدی قرار دارند.

وی گفت: ادعای صاحب نظران این است که مناطق ساحلی جنوب از ظرفیت بسیار بالای دریامحور برخوردار است.

بیک محمدلو اظهار داشت: ایران کشوری محصور در دریا است اما با این وجود تاکنون از ظرفیت همجواری با دریا آن طور که باید استفاده نشده‌است، این در حالی است که رهبر معظم انقلاب نیز اهتمام جدی به این موضوع دارند.

وی افزود: مدیریت و حاکمیت یکپارچه نیاز توسعه ساحلی است که باید با حضور دستگاه‌ها زمینه برای توسعه و پیشرفت بیشتر مناطق ساحلی فراهم شود که این موضوع نیازمند اعمال مدیریت یکپارچه است.

بیک محمد لو تاکید کرد: آموزش و مهارت از دیگر مقوله مهم در بحت توسعه دریامحور است زیرا بدون این دو مقوله ترسیم چشم‌انداز توسعه مناطق ساحلی محقق نمی‌شود.

وی افزود: در پهنه سواحل مذهب‌ها و قومیت‌های مختلفی استقرار دارند که برای توسعه باید ملاحظه‌های  فرهنگی و اجتماعی متناسب با آنها بخوبی دیده شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=31855

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.