• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

توسعه شرقی خط ۴مترو در ۳ فاز

  • کد خبر : 27541
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
توسعه شرقی خط ۴مترو در ۳ فاز
امام گفت: اجرای پروژه توسعه شرقی خط ۴در ۳ فاز انجام می‌شود که با اجرای فاز اول شاهد اتصال خطوط ۴ و ۲ متروی تهران در تقاطع سردار سلیمانی – باقری خواهیم بود.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران با اعلام برنامه توسعه شرقی خط ۴ متروی تهران اظهار کرد: این برنامه در ۳ فاز طراحی شده که هر یک از فاز‌ها در مدت زمان ۳ سال به بهره برداری می‌رسد و در صورت تامین مناسب بودجه امکان اجرای همزمان ۳ فاز وجود دارد.

مدیرعامل شرکت مترو عنوان کرد: در تلاشیم برای توسعه شرقی خط ۴ متروی تهران نسبت به استفاده و جذب سرمایه گذار و ظرفیت مجتمع‌های ایستگاهی اقدام کنیم.

او با اشاره به اینکه توسعه شرقی خط ۴ مترو شامل ۱۰ و نیم کیلومتر و ۹ ایستگاه است، عنوان کرد: این اقدام در راستای افزایش ظرفیت خط و تکمیل پوشش شبکه ریلی در پایتخت انجام می‌شود.

امام با اشاره به این که برخلاف برخی دیدگاه‌های گذشته، شاخص موفقیت در اجرای برنامه برای ما فقط تعداد تونل و ایستگاه ساخته شده نمی‌باشد، تاکید کرد: ملاک اصلی برای ما افزایش بهره‌وری و رضایت شهروندان است، زیرا در غیر این صورت با خواب سرمایه و اتلاف آن مواجه می‌شویم و از سوی دیگر هدف اصلی در اقدامات فراموش می‌شود.

او با تاکید بر این که اجرای برنامه توسعه شرقی خط ۴ متروی تهران منوط به نحوه تامین مالی است، عنوان کرد‌: فاز اول این پروژه شامل ساخت ۴ ایستگاه است که بر این اساس خط ۴ در تقاطع سردار سلیمانی – باقری به خط ۲ متصل می‌شود.

امام با اشاره به این که توسعه شرقی خط ۴ امکان تبادل مسافر با خطوط ۲، ۱۰ و اکسپرس B را فراهم می‌کند، افزود: به نظر می‌رسد در سال جاری مرحله طراحی فاز اول این برنامه به پایان برسد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران در پایان ابراز امیداری کرد: در بهمن ماه جاری مناقصه پیمانکار فاز اول برنامه توسعه شرقی خط ۴ برگزار و پیمانکار نهایی انتخاب خواهد شد.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=27541

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.