• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

توسعه فارس مرهون انقلاب است

  • کد خبر : 14398
  • ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
توسعه فارس مرهون انقلاب است

0 (0) توسعه فارس مرهون انقلاب است استاندار فارس با مقایسه آماری وضعیت زیرساخت‌‎های مختلف در این استان، تأکید کرد: فارس بعد از انقلاب اسلامی، شکوفا شده و در زمینه زیرساخت‌های مختلف نظیر راه، راه‌آهن، فرودگاه، کشاورزی، علمی، پزشکی، صنعت و … به رشدی قابل توجه دست یافته و همچنان در این مسیر حرکت را […]

0
(0)

توسعه فارس مرهون انقلاب است

استاندار فارس با مقایسه آماری وضعیت زیرساخت‌‎های مختلف در این استان، تأکید کرد: فارس بعد از انقلاب اسلامی، شکوفا شده و در زمینه زیرساخت‌های مختلف نظیر راه، راه‌آهن، فرودگاه، کشاورزی، علمی، پزشکی، صنعت و … به رشدی قابل توجه دست یافته و همچنان در این مسیر حرکت را ادمه می‌دهد.

به گزارش ایکنا از فارس، عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس شامگاه یکشنبه، ۲۱ بهمن در آیین بهره‌برداری فاز یک ایستگاه مترو امام حسین(ع) شیراز ضمن تبریك فرا رسیدن چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: علی‌رغم تبلیغات دشمنان در ارتباط با کم‌رنگ جلوه دادن دستاوردهای نظام اما به گواه آمار و ارقام، نظام خدمات فاخری به مردم ایران اسلامی ارزانی کرده است. 
وی با بیان اینکه در بعد فیزیکی نیز  قبل از انقلاب در این استان هیچ خط راه آهنی وجود نداشته اما امروز بیش از ۵۰۰ کیلومتر خط ریلی فعال داریم که کار حمل و نقل مسافر را انجام می دهد، افزود: هم‌اینک بیش از هزار کیلومتر احداث خط ریلی در دست اجرا قرار دارد. 
استاندار فارس با تصریح اینکه قبل از انقلاب هیچ حمل و نقل ریلی درون شهری در فارس نداشته‌ایم، وجود متروی مجهز در شیراز به طول ۲۴,۵ کیلومتر در خط یک را مصداق یک دستاورد بزرگ طی چهل سال گذشته در این کلانشهر عنوان کرد و گفت: شش خط دیگر مترو نیز در دستور کار قرار دارد که هم‌اکنون خط ۲ آن در دست اجراست. 
رحیمی همچنین با بیان اینکه پیش از انقلاب تنها یک سد در فارس وجود داشت اما امروز به ۱۲ سد رسیده، گفت: قبل از انقلاب در کل فارس تنها یک شهر و یک روستای دارای گاز بوده‌اند که آن روستا نیز به دلیل قرار گرفتن در مسیر انتقال خط گاز دارای گاز شده بود اما از پس از انقلاب تاکنون ۹۴ شهر دارای گاز شده‌اند که ۱۹ مورد آن مربوط به دولت یازدهم و دوازدهم است. 
وی یادآور شد: قبل از انقلاب تنها دانشگاه شیراز در استان فارس وجود داشت که از تفکیک آن دانشگاه علوم پزشکی ایجاد شد و امروز به ١٨٣ مرکز آموزش عالی ارتقا یافته است. 
استاندار فارس همچنین وجود صدها بیمارستان با ظرفیت بیش از هفت هزار تخت بیمارستانی را از دستاوردهای نظام طی چهل سال گذشته در فارس برشمرد. 
رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه استان فارس مهد ادبا، علما، عرفا، شاعران و معماران بزرگی است،‌ وجود سعدی، حافظ، ملاصدرا، سیبویه، شهید آیت‌الله دستغیب و حسینی‌الهاشمی را از جمله آنها دانست و افزود: فارس مصداق استانی مذهبی، فرهنگی و دارای مردمی انقلابی و متدین است. 
وی ادامه داد: فارس یك استان كشاورزی بوده كه طی ده سال گذشته تحت تاثیر قهر طبیعت و خشكسالی قرار گرفته است که امید است با حمایت‌های دولتی در بخش تسهیلات، كشاورزی فارس كما فی سابق بتواند جایگاه خود را در كشور حفظ کند. 
استاندار فارس با بیان اینکه تنوع اشتغال در روستاها در دستور كار قرار گرفته است، گفت: بوم گردی روستایی، صنایع دستی و صنایع تبدیلی كشاوزی موجب كاسته شدن از مضیقات مردم شده است. 
رحیمی همچنین خواستار تسریع در روند اجرایی پروژه بزرگراه شیراز- اصفهان، شیراز- بوشهر، اجرایی شدن پروژه راه آهن شیراز- بوشهر، اقلید- یزد و شیراز- گل‌گهر، تكمیل سدهای در دست احداث و ابلاغ مرحله دوم تسهیلات اشتغال فراگیر توسط معاون اول رئیس جمهور شد. 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=14398

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.