• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

توسعه قطارهاى حومه اى تكليف قانونى است

  • کد خبر : 1548
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
توسعه قطارهاى حومه اى تكليف قانونى است

0 (0) وزیر راه و شهرسازی: توسعه قطار‌های حومه‌ای خواست و تکلیف قانونی برنامه ششم توسعه کشور است و قرارداد تامین و ساخت ۴۵۰ واگن، گام بلندی برای اجرای این خواسته قانونی است. توسعه قطارهای حومه ای تکلیف قانونی است به گزارش عصرپرس به نقل از صداوسیما، عباس آخوندی در مراسم امضای قرارداد ساخت 450 […]

0
(0)

وزیر راه و شهرسازی: توسعه قطار‌های حومه‌ای خواست و تکلیف قانونی برنامه ششم توسعه کشور است و قرارداد تامین و ساخت ۴۵۰ واگن، گام بلندی برای اجرای این خواسته قانونی است.
توسعه قطارهای حومه ای تکلیف قانونی است
به گزارش عصرپرس به نقل از صداوسیما، عباس آخوندی در مراسم امضای قرارداد ساخت 450 واگن خودکششی افزود: این قرارداد به ارزش 720 میلیون یورو که بین راه آهن و کنسرسیوم ایرانی – کره ای منعقد شده قرارداد مهمی است و نقش مهمی در جابجایی مسافران حومه ای دارد.

وی افزود: یکی از راههای حل مسایل زیست محیطی با توجه به آلودگی هوا، استفاده از ریل برای حمل و نقل و همچنین انتقال مسافران از روی جاده به ریل است.

وی تصریح کرد: با عملیاتی شدن این واگن ها در پایان 6 سال و نیم قرارداد، ظرفیت جابجایی سالانه 70 میلیون نفر مسافر نشسته فراهم می شود.

آخوندی همچنین انتقال فناوری ساخت ریل باس به کشور و ایجاد اشتغال برای هزار نفر بصورت مستقیم و 1700 نفر بصورت غیر مستقیم در زمان تولید و اشتغال دو هزار نفر در زمان بهره برداری را از دیگر مزایای این قرارداد دانست و افزود: بعد از امضای این قرارداد ، دریافت مصوبات لازم در مجاری خود پیگیری می شود.

وی افزود: هم اکنون 150 واگن ریل باس خود کششی در کشور طبق قرارداد قبلی این دو شرکت ساخته شده و با ساخت 450 دستگاه واگن جدید، ناوگان قطارهای حومه ای، نقش مهمی در جابجایی مسافر از جاده به ریل خواهد داشت.

تا ۶۰ درصد قطار‌های حومه‌ای در ایران ساخته می‌شود

مدیرعامل شرکت توسعه صنایع ریلی ایرانیان (ایریکو) گفت: ۵۵ تا ۶۰ درصد تجهیزات قطار‌های حومه‌ای که قرارداد ساخت آن امروز به امضا رسید در داخل کشور ساخته می‌شود.

ناصر صوفی در حاشیه مراسم امضای قرارداد ساخت ۴۵۰ واگن مسافری خود کششی که در وزارت راه و شهرسازی بین کنسرسیوم ایرانی – کره‌ای ایریکو و هیوندایی روتم با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد افزود: در قرارداد اول نیز ساخت ۱۵۰ واگن تعهد شده بود که تاکنون صد واگن آن ساخته و تحویل شده است و قطار‌های جدید نیز از همان تیپ با شرایط بهینه شده است.
وی افزود: این واگن‌ها تا سی هزار صندلی به ظرفیت قطار‌های حومه‌ای اضافه می‌کند و جزو قرارداد‌های با بهترین شرایط ممکن بعد از پیروزی انقلای اسلامی به شمار می‌رود چراکه در آن مواردی، چون انتقال فناوری و بومی سازی آن و حتی ساخت و صادرات به مبدا گنجانده شده یعنی خود طرف کره‌ای بخشی از تولیدات را خریداری و صادر می‌کند.

صوفی ایجاد اشتغال برای هزار نفر بصورت مستقیم و هزار و ۷۰۰ نفر بصورت غیر مستقیم در زمان ساخت و تولید را از دیگر مزایای این قرارداد دانست و گفت: این پروژه نقش مهمی در زنجیره تامین کنندگان قطعات واگن‌ها نیز خواهد داشت چراکه خارج از مجموعه نیز قطعات زیادی تولید خواهد شد.

وی همچنین درباره امکان تاثیر تحریم‌های احتمالی آمریکا روی این قرارداد نیز گفت: بی شک شرکت کره‌ای با توجه به ریسک احتمالی پا پیش گذاشته است، چون نفرات اول و دوم این شرکت و همچنین سفیر کره جنوبی در تهران در مراسم امروز حاضر بودند و اگر نگرانی جدی داشتند قطعا قرارداد امروز را امضا نمی‌کردند و ما هم امیدواریم شرایط به گونه مطلوبی به پیش رود چراکه قرارداد امروز حاضل یک سال کار پیچیده و سنگین و مذاکرات طولانی با طرف کره‌ای بود.

همچنین مدیرعامل شرکت هیوندایی روتم کره جنوبی نیز گفت: از اینکه امروز با ایران یک قرارداد خوب منعقد کردیم بسیار خوشحال هستم.

جئونگ هون کیم افزود: در این قرارداد تعهد کرده ایم علاوه بر تامین مالی، فناوری ساخت واگن‌های ریل باس را نیز به شریک ایرانی کنسرسیوم منتقل کنیم و طرف ایرانی طبق قرارداد می‌تواند بخشی از تولیدات خود را به کشور‌های همسایه صادر کند و بخش دیگر را نیز خود هیوندایی روتم بازاریابی خواهد کرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=1548

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.