• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

تولید نرمال ریل در ذوب آهن عامل شتاب در توسعه حمل و نقل ریلی

  • کد خبر : 25116
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷
تولید نرمال ریل در ذوب آهن عامل شتاب در توسعه حمل و نقل ریلی
با توجه به نیاز کشور به ریل و اثرات ناشی از تحریم ها ، ذوب آهن اصفهان قادر به تولید انواع ریل راه آهن جهت خطوط پرسرعت ، فرعی و مترو می باشد و از 22 بهمن امسال تولید ریل معدن نیز به سبد تولیدات ریلی ذوب آهن اصفهان افزوده شد و کشور را از واردات این محصولات بی نیاز ساخت .
0
(0)

به گزارش سایت اختصاصی ریل نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب آهن اصفهان، مهندس محمد امین یوسف زاده مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اصفهان در این خصوص گفت : تولید ریل نسبت به سایر محصولات فولادی ، از الزامات استاندارد سخت گیرانه تری برخوردار است و فرایند تولید آن نیز پیچیدگی های بسیاری دارد.

ذوب آهن اصفهان به منطور خودکفایی کامل در تولید ریل ، با اجرای پروژه های مختلف از جمله پروژه V.D موفق به تولید شمش ریل نیز گردید. مجموعه این اقدامات منجر به تولید ریل مطابق با استانداردهای جهانی با گرید ۶۰E1 شد که تنها ۶ کشور دنیا قادر به تولید آن هستند . حاصل این تلاش ها ، ارسال ریل به راه آهن جمهوری اسلامی بود و خوشبختانه در سال جاری برای اولین بار در کشوردر محور میانه- بستان آباد از ریل ذوب آهن اصفهان استفاده شد که با حضور رئیس جمهور افتتاح گردید . با توجه به موفقیت ذوب آهن در تولید ریل مترو ، این شرکت جهت تامین این ریل با سازمان های قطار شهری کشور تفاهم نامه امضا کرد . اخیراً نیز در افتتاحیه نمایشگاه رونق تولید ، تفاهم نامه بین این شرکت و قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) جهت تامین ریل محور چابهار-زاهدان امضاء شد .

وی افزود : در حال حاضر با حضور در ذوب آهن اصفهان می توان شاهد تولید و دپو انواع ریل بود که طرف های قرارداد ، با عنایت به ظرفیت های حمل و نقل ، انبارش و همچنین پیشرفت پروژه ها اقدام به حمل آنها می نمایند . در واقع تولید نرمال ریل در ذوب آهن اصفهان ، عامل شتاب در توسعه حمل و نقل ریلی کشور شده است . این دستاوردها در شرایط کنونی که با سنگین ترین تحریم ها مواجه هستیم ، ارزش بسیار بالایی برای صنعت و اقتصاد کشور دارد و تداوم آن ، یاری و حمایت تمامی دست اندرکاران ، مسئولین و اصحاب رسانه را می طلبد .

مدیر مهندسی نورد ذوب آهن اظهار داشت : در حال حاضر شرکت گل گهر که قرارداد خرید ۹ هزار تن ریل با ذوب آهن اصفهان دارد تا کنون ۴ هزار تن ریل ، شرکت توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور که تفاهم نامه ۱۵ هزارتنی خرید ریل دارد تا کنون ۳ هزار تن ریل و شرکت متروی بهارستان اصفهان نیز از قرارداد ۳ هزار تنی خود ، ۶۰۰ تن ریل را حمل نموده است . تفاهم نامه با قرارگاه خاتم نیز اخیراً امضا شد و حمل ریل آن نیز با عنایت به پیشرفت پروژه مربوطه ( محور چابهار – زاهدان ) به زودی انجام می شود . این شرکت ها با توجه به محدودیت های انبارش ریل و همچنین بر اساس پیشرفت پروژه ها و ضرورت انتقال ریل به محل اجرای پروژه ، اقدام به حمل ریل از ذوب آهن اصفهان می نمایند .

مهندس یوسف زاده افزود : ذوب آهن اصفهان نیز با توجه محدودیت های انبار کارگاه تولید ریل خود ( کارگاه نورد ۶۵۰ ) و بر اساس نیاز شرکت های مذکور اقدام به تولید ریل می کند و در این راه هیچ گونه محدودیتی ندارد .

لازم به ذکر است ظرفیت تولید سالانه ریل در کارگاه نورد ۶۵۰ ذوب آهن اصفهان ۴۰۰ هزار تن است که حدود ۴ برابر نیاز سالانه کشور می باشد . البته در شرایط تحریم های گسترده و ظالمانه کنونی ، تولید با تمام ظرفیت مذکور نیازمند اقدامات و ریسک هایی است که تلاشگران ذوب آهن اصفهان با تمام همت خود در این راستا تلاش می کنند و از جمله گام های مهمی برای بومی سازی این تکنولوژی برداشته اند . اما این خط نورد سنگین علاوه بر ریل ، توانایی تولید ۲۰ پروفیل دیگر از جمله تیرآهن های بال پهن را نیز دارد و لذا هیچ گاه متوقف نبوده و بر اساس سفارش مشتری و نیاز کشور اقدام به تولید انواع مقاطع سنگین می نماید .

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=25116

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.