• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4

تکرار حادثه ریلی در هند با واژگونی قطار باری در ایالت اودیشا

  • کد خبر : 34308
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
تکرار حادثه ریلی در هند با واژگونی قطار باری در ایالت اودیشا

ایالت اودیشا در هند چند روز پس از مرگبارترین سانحه ریلی در این کشور صحنه تکرار یک حادثه ریلی دیگر با واژگونی یک قطار باربری بوده است.

0
(0)

به گزارش ریل نیوز، به نقل از روسیا الیوم، یک  قطار باری حامل سنگ آهک امروز دوشنبه در ایالت اودیشا از ریل خارج شد.

 

روزنامه تایمز هند امروز دوشنبه گزارش داد که پنج واگن یک قطار باری از ریل خارج شده است، اما هنوز خبری از تلفات جانی نیست.

 

این حادثه در منطقه برگره در حدود ۵۰۰ کیلومتری بالاسوره رخ داد جایی که جمعه گذشته دو قطار مسافربری دچار مرگبارترین حادثه ریلی در ۲۰ سال اخیر شدند.

 

سخنگوی شرکت راه آهن دولتی هند گفت که  قطار باری سانحه دیده امروز متعلق به یک شرکت خصوصی است و سنگ آهک را از  طریق راه آهن از محل معدن به کارخانه سیمان منتقل می‌کرد.

 

دو قطار مسافربری و یک قطار باری در روز دوم ژوئن (۱۲ خرداد ۱۴۰۱) در همین ایالت اودیشا با یکدیگر برخورد کردند که در آن تعدادی از واگن‌های قطارهای سریع السیر به مقصد چنای از ریل خارج شد و با قطار باری در مسیرهای موازی برخورد کردند.

 

براثر این برخورد، تعدادی از واگن‌های  دو قطار مسافربری واژگون شد که بر اساس آمار رسمی ۲۷۵ نفر جان باختند و ۱۱۷۵ نفر مجروح شدند که ۷۹۳ نفر از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

 

هندوستان با حوادث ریلی ناآشنا نیست و تاکنون چندین بار با فجایع ریلی روبرو شده است که بدترین آن‌ مربوط به سال ۱۹۸۱ می‌شود که در آن یک قطار در حین عبور از یک پل در «بیهار» از ریل خارج شد و قطار به داخل رودخانه افتاد و بین ۸۰۰ تا یکهزار نفر جان خود را از دست داده‌اند اما حادثه روز جمعه، ظاهراً بدترین حادثه ریلی هند از دهه ۱۹۹۰ تاکنون محسوب می‌شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=34308

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.