• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

تکمیل حمل و نقل ریلی تهران به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد

  • کد خبر : 23077
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸
تکمیل حمل و نقل ریلی تهران به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد
معاون نظارت شورای شهر تهران گفت: تکمیل حمل و نقل عمومی در حوزه ریلی نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیاردتومان بودجه احتیاج دارد، درحالی که بودجه شهرداری در حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان است و بخشی از آن در اختیار حوزه حمل و نقل است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از خبرنگار ایلنا، افشین حبیب زاده در حاشیه یکصد و هشتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران گفت: براساس قانون هوای پاک حداقل ده دستگاه در مساله آلودگی هوا دخیل هستند که یکی از این دستگاه‌ها شهرداری است.

وی با اشاره به هزینه‌ای که برای توسعه حمل و نقل ریلی شهر تهران نیاز است، گفت: براساس قرارداد، تکمیل حمل و نقل عمومی در حوزه ریلی نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه احتیاج دارد، در حالی که بودجه شهرداری در حدود ۱۷ هزار میلیارد تومان است که بخشی از آن در اختیار حوزه حمل و نقل است.

حبیب زاده افزود: شهرداری در حوزه وظایف و توان مالی خود خوب عمل کرد، اما باید بودجه لازم در اختیار حمل و نقل قرار گیرد.

حبیب زاده با اشاره به بودجه ای که برای تامین سه هزار واگن نیاز است تصریح کرد: اگر بتوانیم سه هزار واگن را به ناوگان حمل و نقل ریلی اضافه کنیم، می توانیم تعداد سفر را از دو میلیون به ۸ میلیون سفر برسانیم. این در حالی است که برای سه هزار واگن به پنجاه هزار میلیارد تومان و ۵۰ هزار میلیارد تومان برای تامین تجهیزات به بودجه احتیاج داریم. گره اصلی ما در شهرداری تامین منابع مالی است.

حبیب زاده به نقش دستگاه های دیگری که در مساله آلودگی هوا دخیل هستند نیز اشاره کرد و گفت:گوگرد تا ده درصد افزایش یافته چرا که برخی کارخانجات مازوت استفاده می کنند، در حالی که باید پایش شوند.

وی افزود: وزارت صمت و حتی وزارت کشور، پلیس راهور، وزارت نفت و خودروسازان همه مسئول هستند.

وی افزود: مهمترین تمرکز ما در شهرداری روی حمل و نقل عمومی است و بر این موضوع بارها تاکید کردیم. امیدواریم بودجه مورد نیاز تامین شود تا بتوانیم به اهداف خود برسیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23077

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.