• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

تکمیل دالان حمل و نقل شمال- جنوب موجب تقویت ترانزیت درمنطقه می شود

  • کد خبر : 3557
  • ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲
تکمیل دالان حمل و نقل شمال- جنوب موجب تقویت ترانزیت درمنطقه می شود

0 (0) سعید محمد زاده روز پنجشنبه در دیدار با جاوید قربان اف رییس راه آهن جمهوری آذربایجان ، در باکو، افزود: طرح تکمیل دالان بین المللی حمل و نقل شمال – جنوب، موجب توسعه حمل و نقل ریلی میان ایران ، جمهوری آذربایجان و روسیه و نیز تقویت ظرفیت های ترانزیتی سه کشور می […]

0
(0)

سعید محمد زاده روز پنجشنبه در دیدار با جاوید قربان اف رییس راه آهن جمهوری آذربایجان ، در باکو، افزود: طرح تکمیل دالان بین المللی حمل و نقل شمال – جنوب، موجب توسعه حمل و نقل ریلی میان ایران ، جمهوری آذربایجان و روسیه و نیز تقویت ظرفیت های ترانزیتی سه کشور می شود .
وی افزود: این طرح همچنین به افزایش حجم حمل و نقل محموله ها در این مسیر کمک خواهد کرد .
محمد زاده در این دیدار ،روند ساخت و ساز ترمینال باری در آستارای ایران و حرکت قطار ها در خط ریلی جدید آستارا ( جمهوری آذربایجان )– آستارا ( ایران ) را با مقامات کشور آذربایجان بررسی کرد .
رییس راه آهن جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار ،گفت: این کشور در قالب طرح تکمیل دالان حمل و نقل شمال – جنوب تعهدات خود را اجرا کرده است .
جاوید قربان اف افزود: توافقنامه ساخت و بهره برداری از ترمینال باری آستارا میان دو کشور ایران و آذربایجان امضا شده و بر اساس این توافقنامه راه آهن جمهوری آذربایجان خط ریلی 1.4 کیلومتری در خاک ایران را به مدت 15 سال و ترمینال باری را به مدت 25 سال به اجاره گرفته است .
همچنین برنامه ریزی شده است ، در آینده نز دیک خط ریلی آستارا – آستارا میان دو کشور مورد بهره برداری قرار گیرد .
در این دیدار اعلام شد تکمیل دالان حمل و نقل شمال –جنوب خط ریلی ایران ، جمهوری آذربایجان ، روسیه و کشورهای اسکاندیناوی را در یک شبکه واحد متصل می کند .

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=3557

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.