• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

تکمیل زیرسازی راه آهن میانه-بستان آباد/ اتمام ریلگذاری یک خط

  • کد خبر : 5674
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
تکمیل زیرسازی راه آهن میانه-بستان آباد/ اتمام ریلگذاری یک خط

0 (0)  معاون وزیر راه و شهرسازی: تکمیل زیرسازی راه آهن میانه-بستان آباد/ اتمام ریلگذاری یک خط معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: با تکمیل زیرسازی راه‌آهن میانه- بستان‌آباد، عملیات بالاست‌ و ریلگذاری یک خط از این محور نیز به عنوان یکی از 5 طرح اولویت دار ریلی انجام شده است. به گزارش روابط […]

0
(0)

 معاون وزیر راه و شهرسازی:

تکمیل زیرسازی راه آهن میانه-بستان آباد/ اتمام ریلگذاری یک خط

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: با تکمیل زیرسازی راه‌آهن میانه- بستان‌آباد، عملیات بالاست‌ و ریلگذاری یک خط از این محور نیز به عنوان یکی از 5 طرح اولویت دار ریلی انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی ضمن اعلام این خبر توضیح داد: زیرسازی راه‌آهن میانه- بستان‌آباد تکمیل شده، عملیات بالاست و ریلگذاری یک خط از این محور نیز انجام شده و عملیات قشر دوم بالاست نیز در 64 کیلومتر از این محور به اتمام رسیده است.
خادمی طول این خط‌ریلی را 134 کیلومتر اعلام و عنوان کرد: این محور دارای 3 ایستگاه اصلی است و 4 هزار و 142 متر تونل و هزار و 154 متر پل خاص دارد که این ارقام نشان از صعوبت عملیات اجرایی در این منطقه کوهستانی دارد.
وی افزود: عملیات اجرایی سه ایستگاه درجه دو در شهر‌های زاویه، نقلان و شهریار نیز تکمیل شده و ایستگاه بستان‌آباد هم با پیشرفت فیزیکی 31 درصد در حال اجرا است که در موعد مقرر تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.
معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص عملیات اجرایی ادامه این مسیر ریلی خاطرنشان کرد: از ایستگاه بستان‌آباد تا باسمنج نیز 30 کیلومتر است که زیرسازی 13 کیلومتر تکمیل و برنامه‌ریزی شده است تا 17 کیلومتر باقی‌مانده نیز تا پایان سال به اتمام برسد.
خادمی درباره جزییات عملیات اجرایی در این محدوده اظهار داشت: اجرای پنج دستگاه پل خاص به طول 850 متر در فاصله بستان‌آباد تا باسمج در حال پیگیری است و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ورق‌های خاص عرشه‌ این پل‌ها خریداری و اجرایی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه بهره‌برداری این خط ریلی را برای استان آذربایجان شرقی بسیار مفید ارزیابی کرد و گفت: این خط ریلی فاصله پایتخت تا شهر تبریز را 114 کیلومتر کوتاه‌تر می‌کند و زمان سفر را 5.5 ساعت کاهش می‌دهد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=5674

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.