• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
0

تکمیل مثلث گردشگری فارس- اصفهان-یزد با افتتاح راه‌آهن اقلید – یزد

  • کد خبر : 29553
  • ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
تکمیل مثلث گردشگری فارس- اصفهان-یزد با افتتاح راه‌آهن اقلید – یزد
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس گفت: با بهره‌برداری از پروژه راه‌آهن اقلید – یزد، مثلث گردشگری فارس – اصفهان – یزد تکمیل خواهد شد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا ، حسن نوروزی افزود: هم‌اینک در استان فارس خطوط ریلی اقلید – یزد، سورمق- اقلید- یاسوج، شیراز- بوشهر، شیراز- بندرعباس و شیراز- گلگهر در دست اجرا است که در سفر اخیر رییس سازمان برنامه و بودجه به فارس بر افتتاح راه‌آهن اقلید- یزد تا پایان امسال تاکید شد.
وی ادامه داد: علاوه بر خطوط اصلی ریلی، چندین خط فرعی ریلی نیز نیاز است که به صنایع بزرگ این استان متصل شود تا به کاهش هزینه تولید و حمل و نقل کالا کمک کند.
او اظهار داشت: هم‌اینک در بخش‌های مختلف ۱۵۲ طرح و پروژه ملی با ویژگی استانی در فارس در دست پیگیری است که بهره‌برداری از آنها تحولات چشمگیری را رقم خواهد زد.
نوروزی گفت: در حوزه راهسازی نیز پروژه آزادراه شیراز- اصفهان از اهمیت بسیاری برخوردار است که در سفر اخیر دکتر نوبخت به فارس به این پروژه برای سال جاری ۵۰۰ میلیارد تومان ابلاغ اعتبار و تخصیص کامل داده شد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس ابراز امیدواری کرد که با حمایت مالی دولت و آورده شریک سرمایه‌گذار (وزارت دفاع)، این پروژه تا پایان امسال افتتاح شود.
وی اضافه کرد: از دیگر اقدامات دولت طی سال‌های اخیر می‌توان به افزایش طول بزرگراه‌های این استان از ۸۶۱ کیلومتر به یک هزار و ۴۶۲ کیلومتر و افزایش طول راه‌های اصلی از یک هزار و ۹۰۷ کیلومتر به ۲ هزار و ۳۰۹ کیلومتر اشاره کرد.

تامین آب پایدار کلانشهر شیراز با افتتاح خط دوم انتقال آب از سد درودزن
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس، در خصوص پروژه‌های آبرسانی نیز گفت: در این زمینه نیز طی یک سال اخیر شاهد اجرا یا بهره‌برداری از پروژه‌های مهمی در استان بودیم که از مهمترین آنها می‌توان به خط دوم آبرسانی به شیراز از سد درودزن اشاره کرد که با افتتاح آن ۶۰۰ هزار نفر از شهروندان این کلانشهر از آب پایدار و سالم بهره‌مند شدند.
نوروزی افزود: اجرای قسمت دوم طرح که بخش کوچکی از مخزن دوکوهک تا مخزن معالی‌آباد است نیز در دستور کار جدی دولت و استان است که امیدواریم با تکمیل آن، آب به مخزن معالی‌آباد نیز برسد.
وی بیان کرد: طرح آبرسانی به شهر جهرم نیز به پایان رسیده و پیش‌بینی می‌شود  نواقص موجود در تصفیه خانه آن نیز تا یک ماه آتی رفع شود تا بتوانیم آب را از سد سلمان فارسی تامین کرده و در اختیار شهروندان این شهر قرار دهیم.
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس گفت: علاوه بر اتمام پروژه‌های آبرسانی به داراب و سعادت‌شهر، پروژه‌های دیگری نیز در این زمینه در دستور کار داریم که از جمله می‌توان به آبرسانی به بخش‌هایی از لارستان، ارسنجان، زرین دشت اشاره کرد.
نوروزی ادامه داد: در کنار پیگیری اجرای تصفیه خانه فاضلاب شرق و غرب صدرا به عنوان یک مطالبه جدی، در ۶ شهر استان نیز کار تصفیه خانه فاضلاب آنها را از طریق منابع بانک توسعه اسلامی در دست پیگیری داریم.
او اظهار داشت: در زمینه سدسازی نیز، یکی از پروژه‌های مهم استان سد هایقر است که قابلیت آبگیری دارد.
وی افزود: البته برای اینکه بتوانیم از ظرفیت کامل این سد بهره‌مند شویم حدود ۱۰۰ میلیارد تومان منابع دیگر برای تملک اراضی پایین دست دریاچه و تکمیل باقیمانده فعالیت‌های عمرانی نیاز است.
او گفت: سد نرگسی کازرون و سد میرزای شیرازی کوار نیز می‌کوشیم که به نتیجه برسند که هر یک از این سدها را با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی می‌توان به مرحله آبگیری رساند.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=29553

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.