• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

جابه‌جایی روزانه 5 هزار تن شمش و سنگ آهن از فولاد خوزستان به بندر امام و بالعکس

  • کد خبر : 1315
  • ۲۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
جابه‌جایی روزانه 5 هزار تن شمش و سنگ آهن از فولاد خوزستان به بندر امام و بالعکس

0 (0) عضو هیأت مدیره راه‌آهن خبر دادراه‌اندازی قطار 5 ستاره فدک در محور اهواز ـ تهران/ جابه‌جایی روزانه 5 هزار تن شمش و سنگ آهن از فولاد خوزستان به بندر امام و بالعکسخبرگزاری فارس: راه‌اندازی قطار 5 ستاره فدک در محور اهواز ـ تهران/ جابه‌جایی روزانه 5 هزار تن شمش و سنگ آهن از […]

0
(0)

عضو هیأت مدیره راه‌آهن خبر دادراه‌اندازی قطار 5 ستاره فدک در محور اهواز ـ تهران/ جابه‌جایی روزانه 5 هزار تن شمش و سنگ آهن از فولاد خوزستان به بندر امام و بالعکسخبرگزاری فارس: راه‌اندازی قطار 5 ستاره فدک در محور اهواز ـ تهران/ جابه‌جایی روزانه 5 هزار تن شمش و سنگ آهن از فولاد خوزستان به بندر امام و بالعکس
عضو هیأت مدیره راه‌آهن گفت: اولین قطار پنج ستاره در روز 5 آذرماه در ریل راه‌آهن استان خوزستان به مقصد تهران حرکت خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سعید رسولی ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در دفتر مدیریت شرکت راه‌آهن جنوب در اهواز اظهار کرد: تقاضای مردم منطقه جنوب بهبود و پیشرفت خطوط ریلی و ارائه خدمات بهتر و در خور شأن آنها بوده که این خواسته به حق است و باید در جهت ارائه خدمات در شأن مردم استان خوزستان توجه و اهتمام صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه ناوگان حمل و نقل ریلی مسافری در دست بخش غیر دولتی است؛ افزود: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با حمایتی در حد توان خود به شرکت‌های غیردولتی کمک اقتصادی می‌کند، بنابراین هر تغییر و پیشرفتی در حمل و نقل مسافربری باید توسط شرکت‌های غیردولتی و با حمایت راه‌آهن صورت گیرد.

عضو هیأت مدیره راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در ادامه با اعلام اینکه فعالان در شرکت قطارهای فدک با راه‌اندازی قطار 5 ستاره فدک در راه‎‌آهن استان خوزستان موافقت کردند، خاطرنشان کرد: بنا است تا در هفته یک روز قطار 5 ستاره فدک در محور تهران ـ اهواز برقرار شود و این امر زودتر از تاریخ اول دی‌ماه و با حضور خانواده معظم شهدای مدافع حرم راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: به برکت نام بسیج مستضعفین اولین قطار 5 ستاره در روز 5 آذرماه در ریل راه‌آهن استان خوزستان به مقصد تهران به راه می‌افتد.

رسولی با اشاره به اینکه استان خوزستان از ویژگی‌های خاصی برخوردار است، توضیح داد: در استان خوزستان با وجود کارخانجات عظیم فولاد و به تبع آن لزوم جابه‌جایی مواد اولیه این کارخانه‌ها، هیچگونه محدودیت برای جابه‌جایی بار و مسافر در درون استان وجود ندارد، به طوری که ریل‌های قطار درون شبکه‌ای چهار بانده هستند.

وی افزود: در مسیر جنوب به شمال تنگنای ظرفیتی وجود دارد، به این منظور که نزدیک به 60 سال این محور بهسازی و بازسازی نشده بود و به این خاطر با کاهش ظرفیت روبه‌رو شده، اما طی یک سال گذشته این محور در دستور کار راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و برای بهسازی در دست اقدام است، امیدواریم تا پایان سال کار بازسازی آن به اتمام برسد.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه 5 هزار تُن شمش از فولاد خوزستان به بندر امام و همچنین 5 هزار تُن سنگ آهن از بندر امام به مقصد فولاد خوزستان حمل می‌شود.

وی اضافه کرد: در سیاست‌های کلی برنامه ششم و بیانات مقام معظم رهبری در جهت توسعه حمل و نقل ریلی کشور مؤید این نظر است که توسعه حمل و نقل از اهمیت خاص برخوردار است.

رسولی بیان کرد: در قانون راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران آمده که زیرسازی در دست کارخانه‌ای است که برای اتصال به شبکه ریلی اقدام کرده و روسازی به طور رایگان در دست راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است.

وی متذکر شد: در سال جاری هدف‌گذاری شده که حدود 200 کیلومتر خط فرعی در خطوط ریلی کشور داشته باشیم و این مسیرها تقریباً ظرفیت بار را دو برابر می‌کند و انتظار داریم که صاحبان کارخانجات با توجه به اینکه حمل و نقل ریلی موجب کاهش قیمت تمام شده محصولات آنها می‌شود از این خطوط و حمل و نقل ریلی استقبال کنند.

عضو هیأت مدیره راه‌آهن یادآور شد: حمل و نقل کارخانجات از طریق جاده باعث بروز حوادث جاده‌ای و افزایش آلایندگی‌های زیست محیطی می‌شود.

رسولی با اشاره به تشکیل جلسات متعدد با صاحبان کارخانجات و رایزنی‌های متعدد و پیگیری‌های فراوان سازمان برنامه و بودجه استان و همچنین توجه استاندار به این موضوع گفت: در آینده با توجه به این پیگیری‌ها انتظار می‌رود که اتصال این کارخانجات به حمل و نقل ریلی بار انجام شود.

وی گفت: در حال حاضر بخشی از بارهای گروه ملی، فولاد خوزستان، لوله‌سازی اهواز، سیلو گندم اهواز، پتروشیمی بندر امام و بندر خرمشهر به شبکه ریلی متصل هستند.

عضو هیأت مدیره راه‌آهن در پایان در خصوص بهسازی و بازسازی ایستگاه راه‌آهن اهواز اعلام کرد: در هفته جاری یک عقد تفاهم‌نامه با شرکت آلمانی منعقد شد تا با سرمایه‌گذاری آنها یک مرکز ایستگاه راه‌آهن مدرن و به روز برای اولین بار در کشور در اهواز احداث شود و مانند سایر ایستگاه‌ها که در سایر کشورها وجود دارد دارای مراکز خرید، اقامت و … باشد.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=1315

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.