• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
4

جا به جایی ۵۴ میلیون تن کالا از طریق حمل و نقل ریلی کشور

  • کد خبر : 20259
  • ۲۸ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۷
جا به جایی ۵۴ میلیون تن کالا از طریق حمل و نقل ریلی کشور
در سال گذشته ۵۴ میلیون تن بار معادل ۱۰ درصد بارنامه کشور از طریق حمل و نقل ریلی جابجا شده که ۸ درصد رشد را در این زمینه نشان می دهد.
0
(0)

جا به جایی ۵۴ میلیون تن کالا از طریق حمل و نقل ریلی کشور

به گزارش سایت اختصاصی ریل نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، در سال گذشته ۵۴ میلیون تن بار معادل ۱۰ درصد بارنامه کشور از طریق حمل و نقل ریلی جابجا شده که ۸ درصد رشد را در این زمینه نشان می دهد.

معاون توسعه مدیریت و منابع راه‌ آهن جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در مراسم تودیع مدیرکل سابق و معارفه سرپرست جدید راه آهن هرمزگان افزود: همچنین طی یکسال گذشته در بخش های مسافری ۲۷ میلیون مسافر جابه جا شده که ۲۰ میلیون بین شهری و ۷ میلیون حومه ای و درون شهری بوده است.

محمدرضا نصرت نظامی بیان کرد: هر چند که تحریم ها در فعالیت های اقتصادی حمل و نقل ریلی کشور بی تاثیر نبوده اما باید در این زمینه حضور فعال تری در زندگی مردم داشته باشیم.

حمل و نقل، یکی از مولفه های اصلی توسعه

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری هرمزگان هم در این مراسم اظهار کرد: راه آهن نقش بسیاری در اقتصاد ایفا می کند و حمل و نقل نیز یکی از مولفه ای اصلی توسعه محسوب می شود.

رضا مدرس ادامه داد: امروزه از تاثیرات راه‌ آهن برای امور توسعه ای دنیا در مقایسه با حمل و نقل های دیگر به عنوان آغازگر یک انقلاب یاد می شود و ایران نیز از این اعتقاد دور نبوده است.

وی با تاکید بر اینکه هرمزگان مبدا و مقصدی مناسب برای اتفاقات خوب کشور بوده است عنوان کرد: این استان در همه زمینه های فکری و انسانی بخصوص اقتصادی از ظرفیت های بسیاری برخوردار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان اضافه کرد: ایمن ترین، سالم ترین و سازگارترین حمل و نقل با محیط زیست راه آهن است و بیشترین سفرها از طریق ریلی صورت می گیرد.

مدرس به تحریم های اقتصادی از سوی دشمنان اشاره کرد و افزود: بیگانگان تحریم هایی را به کشور تحمیل کردند اما این کار باعث شد با برنامه ریزی بیشتر، فعالیت های اقتصادی از حمل و نقل هوایی به سمت ریلی افزایش پیدا کند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از تلاش های ۹ ماه مسوولیت حسن ماسوری مدیرکل سابق استان قدردانی و حکم محمدرضا چنگانی که مدیریت راه آهن شرق کشور را در کارنامه خود دارد اهدا شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=20259

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.