• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

جذابیت‌های سرمایه گذاری در بخش ریلی هر روز افزایش یابد

  • کد خبر : 12872
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
جذابیت‌های سرمایه گذاری در بخش ریلی هر روز افزایش یابد

0 (0) وزیر راه و شهرسازی با تقدیر از فعالیت راه‌آهن تاکید کرد: جذابیت‌های سرمایه گذاری در بخش ریلی هر روز افزایش یابد جذابیت‌های اقتصادی در حوزه ریلی باید افزایش پیدا کند تا سرمایه‌گذاران از ورود به این صنعت استقبال کنند. به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی […]

0
(0)
وزیر راه و شهرسازی با تقدیر از فعالیت راه‌آهن تاکید کرد:
جذابیت‌های سرمایه گذاری در بخش ریلی هر روز افزایش یابد
جذابیت‌های اقتصادی در حوزه ریلی باید افزایش پیدا کند تا سرمایه‌گذاران از ورود به این صنعت استقبال کنند.
به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با بیان این مطلب در آیین گرامی داشت هفته حمل‌ونقل در سالن غدیر شرکت راه‌آهن گفت: جذابیت‌های اقتصادی در حوزه ریلی باید افزایش پیدا کند تا سرمایه‌گذاران از ورود به این صنعت استقبال کنند زیرا در حوزه حمل و نقل در حال حاضر نارس هستیم و باید بهره‌وری در این صنعت را افزایش دهیم.
او در این مراسم که با حضور مدیرعامل راه‌آهن، معاونین این شرکت، متصدیان، کارشناسان و صاحب‌نظران فعال در حوزه حمل‌ونقل ریلی برگزار می‌شد، پس از شنیدن نکات فعالان این حوزه ادامه داد: تنظیم مقررات در صنعت ریلی باید به گونه‌ای باشد که بازدهی سرمایه را برای بخش خصوصی فراهم آورد و نباید برای سرمایه‌گذاران سرخوردگی ایجاد شود.
اسلامی با تشکر از اقدامات و فعالیت های راه‌آهن گفت: باید سرعت ساخت زیربناها را شتاب داده و توانمندی‌ها را افزایش دهیم و سیاست‌های ریلی را در جهت نوسازی ناوگان و ممانعت از رکود صنایع ریلی انطباق دهیم تا هر روز جذابیت حوزه ریلی برای حضور بخش خصوصی افزایش یابد.
او افزود: در کنار لکوموتیو و واگن، برنامه‌ریزی برای بهره بردن از توان ریل ملی نیز یکی دیگر از اولویت‌های دولت است.

ارتقای خدمات ریلی به مردم
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: معتقدم مردم باید از خدمات دهی بالاتری در بخش ریلی برخوردار شوند. از همین رو به مدیرعامل شرکت راه‌آهن اعلام کردم باید این شرکت از خرید انواع واگن باری و مسافری از تولیدکننده داخلی توسط بخش خصوصی حمایت کند.
وی ادامه داد: در صندوق توسعه و برنامه‌های بودجه منابعی برای ارتقای صنعت ریلی در نظر گرفته‌شده است که باید از آن‌ها استفاده کنیم تا هم در حوزه بهره‌برداری و هم در حوزه تولیدات حمل و نقل نشاط ایجاد شود.
وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه قراردادهای تأمین لکوموتیو باید سریعاً منعقد شوند اظهار داشت: معاونت حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی را به عنوان مرجع بالادستی حوزه راه برای پالایش دستورالعمل‌ها و مقررات در لایحه‌های گوناگون تقویت کرده‌ایم و برای دستیابی به اهداف تعالی، این معاونت بیشتر از گذشته فعال شده است.
او افزود: استفاده از توان حداکثری ظرفیت شرکت‌های داخلی از اصلی‌ترین طرح‌های وزارت راه‌وشهرسازی است و باید تمام این ظرفیت در تولید ریل و واگن به کار گرفته شود.

وی با اشاره به تلاش وزارت راه و شهرسازی برای تقویت حضور راه‌آهن در عرصه‌های مختلف اقتصادی و مسافری کشور، اضافه کرد: خوشبختانه طرح گسترش زیرساخت‌های ریلی با رسیدن ریل به سه استان پیگیری شد و امیدواریم به زودی طرح‌های ریلی استان‌های گیلان و آذربایجان شرقی نیز به مرحله نهایی برسد.

اتصال به چشمه‌های اصلی حمل بار در دستور کار
اسلامی با تأکید بر اجرای طرح‌های افزایش ظرفیت خطوط ریلی از جمله دو خطه کردن مسیرهای ریلی، گفت: بایستی برای استفاده حداکثری از ظرفیت بار در عرصه ریلی، اتصال چشمه‌های اصلی حمل بار به شبکه ریلی را دنبال کنیم.
وزیر راه و شهرسازی با یادآوری تلاش‌های این وزارت خانه برای انطباق درآمدها و هزینه‌های شرکت‌های ریلی در عرصه مسافری، افزود: پالایش و غربال سیاست‌های اجرایی و مدیریتی باید امری دائمی باشد.

وی با یادآوری اینکه در وزارت راه و شهرسازی خط مشی‌های تعیین‌شده در سیاست‌های کلی نظام برای رسیدن به اهداف عالیه دنبال می‌شود، اضافه کرد: خوشبختانه اهداف کمی و کیفی برنامه‌ها در سیاست‌های کلی نظام و جهت‌گیری آن مفصلاً ذکرشده، بنابراین اهداف ما در صنعت حمل و نقل مشخص است.

بخش خصوصی موتور محرکه حمل و نقل ریلی
وزیر راه با اشاره به ظرفیت بالای ایران در بخش ترانزیت گفت: اگرچه استکبار جهانی به دنبال حذف ما از ترانزیت بین‌المللی است و گام‌های زیادی هم در این بخش برداشته است، اما نباید پیش از این ظرفیت‌های موجود را از دست بدهیم.
وی با تأکید بر حمایت وزارت راه و شهرسازی از بخش خصوصی گفت: ما از بخش خصوصی حمایت می کنیم، این بخش پتانسیل و موتور محرکه حمل و نقل ریلی است و معتقدم در همه فرآیندهای وزارت راه باید حضور داشته باشد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=12872

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.