• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

جلسه نشست تخصصی کمیته ترانزیت راه آهن ج.ا.ا در سالن جلسات موزه راه آهن زاهدان برگزار شد.

  • کد خبر : 14198
  • ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
جلسه نشست تخصصی کمیته ترانزیت راه آهن ج.ا.ا در سالن جلسات موزه راه آهن زاهدان برگزار شد.

0 (0) استاندار سیستان و بلوچستان: اصلاح راه آهن زاهدان – میرجاوه یکی از مطالبات جدی ماست استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اصلاح راه آهن زاهدان – میرجاوه و افزایش ظرفیت حمل کالا یکی از مطالبات جدی ماست.به گزارش روابط عمومی راه آهن جنوب شرق ، احمدعلی موهبتی در جلسه نشست تخصصی کمیته ترانزیت راه آهن جمهوری […]

0
(0)
استاندار سیستان و بلوچستان:
اصلاح راه آهن زاهدان – میرجاوه یکی از مطالبات جدی ماست

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اصلاح راه آهن زاهدان – میرجاوه و افزایش ظرفیت حمل کالا یکی از مطالبات جدی ماست.
به گزارش روابط عمومی راه آهن جنوب شرق ، احمدعلی موهبتی در جلسه نشست تخصصی کمیته ترانزیت راه آهن جمهوری اسلامی ایران که پیش از ظهر روز 15 بهمن در سالن جلسات موزه منطقه ای زاهدان برگزار شد، با اشاره به قدمت یکصد ساله راه آهن در سیستان و بلوچستان اظهار کرد: با نفوذ انگلیسی ها مقصد مسیر راه آهن سراسری را از زاهدان و چابهار به بندرعباس تغییر دادند.
وی افزود: راه آهن به قدری حائز اهمیت است که انگلیس جلوی توسعه آن را در منطقه جنوبشرق گرفت تا مستعمره آن از نفوذ سایر دولت های قدرتمند در امان بماند.وی با اشاره به اینکه کشورهای پیشرفته به مقوله راه آهن نگاه ویژه ای دارد، ادامه داد: تولید نیازمندی های کشور نسبت به مزیت های نسبی آن شکل می گیرد.استاندار سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به اینکه صنعت حمل و نقل روز به روز جایگاه ویژه ای پیدا می کند، گفت: بازار هدفی همچون شبه جزیره هند و چین باید زمینه ساز سرمایه گزاری برای تولید و صنعت حمل و نقل در کشور شود.وی اضافه کرد: باید به نقش صنعت حمل و نقل ریلی به توسعه سیستان و بلوچستان در بین مدیران راه آهن توجه شود در غیر اینصورت باعث آسیب جدی به مسیر توسعه این استان خواهد شد.موهبتی تصریح کرد: توسعه کشورهای همسایه تاثیر بسزایی در توسعه ایران خواهد داشت.وی خاطرنشان کرد: کیفیت حداکثری و هزینه حداقلی یکی از مهم ترین مولفه های مورد نیاز برای توسعه و ترقی است.وی با اشاره به اینکه توسعه افغانستان از چابهار می گذرد، اظهار داشت: هزینه بیشتر امروز برای زیرساخت ها تضمین کننده آینده بهتر است پس نباید با هزینه کم آینده را به خطر انداخت.
استاندار سیستان و بلوچستان افزود: اصلاح راه آهن زاهدان – میرجاوه و بهره برداری راه آهن چابهار به سرخس متضمن آبادانی و توسعه شرق خواهد بود.
بابک احمدی در این جلسه با اشاره به اینکه راه آهن زاهدان – میرجاوه قدیمی ترین ریل در کشور است، اظهار کرد: حمل و نقل ریلی در ایران ظرفیت حمل ۷۲ تن کالا را به کشورهای همسایه دارد. وی با اشاره به اینکه ریل راه آهن زاهدان- میرجاوه عریض است و امکان سیر ناوگان ایران روی آن وجود ندارد، ادامه داد: در نظر داریم با اصلاح این مسیر و سه خطه کردن آن، امکان تردد ناوگان ایرانی را میسر سازیم. وی گفت: افغانستان یک بازار بکر برای ماست.
معاونت بازرگانی و بهره برداری راه آهن با اشاره به اینکه چین با سرمایه گزاری در پاکستان در حال احداث راه آهنی از بندر گوادر در امتداد راه آهن چابهار- سرخس، افزود: باید روند پروژه راه آهن چابهار به سرخس تسریع بخشید. وی اذعان داشت: امیدوارم با نگاه بلند استاندار سیستان و بلوچستان اصلاح خط زاهدان- میرجاوه هر چه سریعتر محقق شود تا به راه نفس صادرات کشور مبدل شود. وی ضمن اشاره به اینکه یکی از اولویت های ترانزیت ریلی کشور میرجاوه است، تاکید کرد: برای راه آهن زاهدان – میرجاوه ظرفیت حمل پنج میلیون تن کالا پیش بینی شده است. احمدی اظهار داشت: فعالیت ۲۴ ساعته گمرک و مباحث مرزبانی با توجه به افزایش ظرفیت بار در مرز میرجاوه امری ضروری است.
نوراله بیرانوند در این جلسه با اشاره به اینکه حرکت به سوی حمل و نقل بین المللی یک ضرورت است، بیان کرد: ما صرفا با حمل و نقل داخلی و مسافر با مشکل مواجه خواهیم شد.معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه آهن گفت: اگر به سمت اصلاح درآمدی حرکت نکنیم از توسعه عقب می مانیم.
وی تصریح کرد: با توسعه ترانزیت می توانیم قدرت چانه زنی را در سطوح مختلف بهبود ببخشیم.
بیرانوند گفت: در زمینه بین المللی تمهیدات جدی را برای تجارت در نظر گرفته ایم.
مجید ارجونی در این جلسه اذعان کرد: افزایش ارتباطات با راه آهن پاکستان باعث شده که تردد ناوگان پاکستانی از دو رام قطار در سال به ۱۴۰ رام قطار در سال افزایش یابد.
وی ضمن اشاره به اینکه در زمینه حمل کالا و در آمد رشد خوبی داشته ایم، اضافه کرد: جا دارد از پیگیری های استاندار سیستان و بلوچستان برای پیشرفت پروژه راه آهن چابهار تقدیر و تشکر کنم.
مدیرکل راه آهن جنوبشرق افزود: امیدوارم شاهد افتتاح پروژه راه آهن زاهدان – چابهار را در دولت دوازدهم باشیم. وی تاکید کرد: میزان تردد قطارهای پاکستانی افزایش یافته بنابراین می طلبد به روند عملیات گمرکی سرعت بیشتری داده شود.
ارجونی اظهار داشت: در راستای تفاهم نامه سه جانبه راه آهن، استانداری سیستان و بلوچستان و اتاق بازرگانی زاهدان آماده آغاز پروژه اصلاح خط راه آهن زاهدان – میرجاوه هستیم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=14198

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.