• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

جلوگیری از یک پروژه ملی توسط مقامات محلی در بندر امام خمینی (ره)

  • کد خبر : 25989
  • ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸
جلوگیری از یک پروژه ملی توسط مقامات محلی در بندر امام خمینی (ره)
در خوزستان اغلب اتفاقاتی می افتد که در دیگر استان ها کم نظیر و یا حتی بی نظیر است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از شوشان نیوز، نمونه ای از آن در بندر امام خمینی (ره) رقم خورده است. توقف پروژه ملی اتصال خط راه آهن فولاد شادگان به شبکه ریلی کشوری آن هم با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان از جمله اقداماتی است که فقط در اینجا رقم می خورد.

این پروژه که از جمله پروژه های سنگین و سود آور رجا برای استان خوزستان می توانست باشد و منابع ملی قرار بر تامین بودجه آن را داشت، توسط شهرداری بندر امام خمینی (ره) در قدم های اولیه نگه داشته شد.
فعال سازی سکو بارگیری و تخلیه
این خط راه آهن قرار بود در سالی که بنام جهش تولید نام گذاری گردیده است تامین کننده ۲ میلیون تن خوراک برای فولاد شادگان باشد که شهرداری بندر امام خمینی به بهانه های پرداخت عوارض و … از اجرای آن جلوگیری نمود.
پروژه اتصال خط راه آهن شادگان به شبکه کشوری راه آهن بنا بود در گذشته ایجاد گردد که به دلایلی ناتمام ماند. اما در سال گذشته با پیگیری های مهندس محمدی مدیرعامل شرکت فولاد خوزستان و دیدار با مهندس رسولی مدیرعامل رجا بحث اتصال فولاد شادگان به خط ریلی مطرح شد و مورد موافقت قرار گرفت که اجرای این پروژه به شرکت فولاد لجستیک واگذار گردید.
برای اجرای این طرح هیاتی از کارشناسان مکانی را از زمین های شرکت راه آهن جهت تخلیه خوراک و مواد مصرفی شرکت فولاد شادگان در نظر گرفتند که نهایتا چند هزار تن مواد مصرفی تخلیه و بارگیری گردید و گزارش آن به آقای دکتر شریعتی استاندار خوزستان و مدیران مربوطه ارسال شد و مورد استقبال قرار گرفت. همچنین بنا بر پیگیری های استاندار خوزستان مقرر گردید وزیر راه و شهرسازی جهت افتتاح این پروژه به استان سفر نمایند و افتتاحیه را انجام دهند.
و اما مشکلات پروژه از کجا و چگونه آغاز گردید :
پروژه اتصال خط راه آهن فولاد شادگان به شبکه ریلی کشور ۱۵۰ میلیارد اعتبار ملی دارد و اگر این اعتبار برای خوزستان جذب نگردد در جای دیگری هزینه می شود که در این صورت استان زیان آن را می دهد. اما مقامات محلی(شهرداری) احتمالا با بی خبری از اهمیت اجرای پروژه ، جاده ایجاد شده برای این پروژه مهم را تخریب نمودند و از ادامه آن ممانعت به عمل آوردند این در حالی است که مسئولین منطقه اعم از فرمانداری و بخشداری کاملاً از اهمیت اجرای پروژه آگاهی داشتند و این حرکت را مورد حمایت خود قرارداده بودند.
با این اقدام شهردار موجودی انبار خوراک فولاد شادگان کم گردید و این احتمال وجود دارد که هر لحظه تولید متوقف شود و این کار قطعاً به اقتصاد استان ،کشور و خانواده کارگران ضرر می رساند .
تخریب جاده اتصالی توسط شهرداری بندر امام
در این خصوص بخشدار بندرامام خمینی (ره) نیز جلساتی را با شهرداری منطقه و شورا اسلامی شهر می گیرند که ظاهراَ نتیجه ای در بر ندارد.
با توجه به موضوعات مطرح گردیده باید عکس العمل استاندار خوزستان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی که از اهمیت این موضوع آگاه هستند چیست و چگونه این مشکل را حل خواهند کرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=25989

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.