• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
5

جهت اشاعه فرهنگ ايمني در راه آهن موافقتنامه مشترك ميان راه آهن جنوب شرق و آموزش و پرورش مهم و ضروري است

  • کد خبر : 853
  • ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸
جهت اشاعه فرهنگ ايمني در راه آهن موافقتنامه مشترك ميان راه آهن جنوب شرق و آموزش و پرورش مهم و ضروري است

0 (0) مديركل راه آهن جنوب شرق گفت: در راستاي تاكيد مدير عامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران مبني بر اشاعه فرهنگ ايمني و در راستاي كاهش تصادفات و حوادث ريلي بخصوص فرهنگ سازي در ميان دانش اموزان حاشيه خطوط ريلي اولويت موافقتنامه مشترك ميان راه آهن جنوب شرق و آموزش و پرورش مهم و […]

0
(0)

مديركل راه آهن جنوب شرق گفت: در راستاي تاكيد مدير عامل راه آهن جمهوري اسلامي ايران مبني بر اشاعه فرهنگ ايمني و در راستاي كاهش تصادفات و حوادث ريلي بخصوص فرهنگ سازي در ميان دانش اموزان حاشيه خطوط ريلي اولويت موافقتنامه مشترك ميان راه آهن جنوب شرق و آموزش و پرورش مهم و ضروري است.
به گزارش ریل نیوز، مجيد ارجوني بعد از ظهر امروز /يكشنبه/ در ديدار با مديركل آموزش و پرورش سيستان و بلوچستان كه در دفتر ايشان برگزار شد، اظهار داشت: سخنراني در مدارس ، برنامه ريزي جهت برگزاري مسابقات مربوط به راه آهن مانند نقاشي، كاريكاتور، جشنواره عكس در ميان دانش آموزان مي تواند در امر اشاعه ايمني موثر باشد.
وي با اشاره به مزاياي راه آهن از جمله رفاه و آسايش ‘ قيمت مناسب سفر ‘ كاهش آلودگي هاي صوتي و محيط زيست و ايمني بالا ي قطار و همچنين مصرف پايين سوخت ناوگان حمل و نقل ريلي نسبت به جاده بيان كرد: از سفرها و اردوهاي دانش آموزي با قطار استقبال خواهيم كرد .
وي با اشاره به اينكه طول خط ترمز لكوموتيو از لحظه مشاهده جسم يا فردي روي خطوط ريلي ۱۰۰۰ متر است، ادامه داد: با عنايت به تكميل راه اهن چابهار- زاهدان و فرهنگسازي در اين راستا بايد به اشاعه فرهنگ ايمني در ميان حاشيه نشينان بالاخص مناطقي كه در محل تردد دانش آموزان است توجه شود.
عليرضا نخعي در اين ديدار از اقدام راه آهن مبني بر اشاعه فرهنگ ايمني در ميان دانش آموزان و تمامي آحاد جامعه استقبال و قدرداني كرد.
وي تغيير رفتار در دانش اموزان و جلب توجه به مقوله ايمني به خصوص در حاشيه خطوط ريلي از جمله جلوگيري از سنگ پراني، رعايت حريم خطوط و… را يك فرايند دانست كه بايد جهت رسيدن به آن با يك برنامه ريزي صحيح پيش رفت.
وي با اشاره به حادثه جاده اي تلخ دانش اموزي داراب و لزوم افزايش سفرهاي ريلي، گفت: مسئوليت ما اين هست كه اهميت ايمني و خدمات حمل و نقل ريلي را به دانش اموزان و خانواده ها اطلاع دهيم.
مديركل آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: از كارشناسان راه آهن جنوب شرق تقاضا دارم در جلسات و مدارس پيرامون مقوله ايمني ايراد سخن كنند.
وي با تاكيد به آرامش سفر با قطار و استرس رانندگي در جاده، اذعان داشت: تربيت فقط به عهده آموزش پرورش نيست و ساير ارگانها هم بايد ورود كنند، اموزش پرورش بستر تربيت است و همه در اين راستا كمك كنتد.
وي جهت دريافت اطلاعات از راه اهن و ترجمه به زبان دانش آموزان اعلام آمادگي كرد.
وي ضمن تشكر از راه آهن جهت پيش بيني موارد خطوط ريلي چابهار، ادامه داد:رسالت آموزش پرورش آشنايي دانش آموزان با زندگي نوين و صنعت نوين است.
نخعي با اشاره به ظرفيت بالاي تقاضاي خانواده ها شامل ۷۶۰ هزار دانش اموزش و ۴۰ هزار معلم و شيفت دادن سفرهاي انها به راه اهن و لزوم انعقاد تفاهم نامه ، تاكيد كرد: در اين گونه سفرها امكان فرهنگسازي ايمني ريلي افزايش مي يابد.
وي از خدمات جاري راه اهن مانند حمل خودرو توشه با قطارها تشكر كرد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=853

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.