• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

جوابیه سازمان برنامه در خصوص پرداخت یارانه به توسعه قطارهای حومه ای

  • کد خبر : 11015
  • ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۷:۳۶
جوابیه سازمان برنامه در خصوص پرداخت یارانه به توسعه قطارهای حومه ای

0 (0) جوابیه سازمان برنامه در خصوص پرداخت یارانه به توسعه قطارهای حومه ای سازمان برنامه و بودجه در جوابیه ای در خصوص پرداخت یارانه به توسعه قطارهای حومه ای توضیحاتی داد. جوابیه به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سازمان برنامه و بودجه کشور طی بیانیه ای نسبت به خبر با عنوان «بی مهری دولت به […]

0
(0)

جوابیه سازمان برنامه در خصوص پرداخت یارانه به توسعه قطارهای حومه ای

سازمان برنامه و بودجه در جوابیه ای در خصوص پرداخت یارانه به توسعه قطارهای حومه ای توضیحاتی داد.

جوابیه
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سازمان برنامه و بودجه کشور طی بیانیه ای نسبت به خبر با عنوان «بی مهری دولت به بخش قطارهای حومه ای /اجتناب از پرداخت یارانه 400 میلیاردی توسعه قطارهای حومه ای» پاسخ داد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

مدیرعامل محترم خبرگزاری خانه ملت

با سلام و احترام؛

پیرو انتشار مطلبی در مورخ ۱۳۹۷/7/22 در آن خبرگزاری با عنوان «بی مهری دولت به بخش قطارهای حومه ای/اجتناب از پرداخت یارانه 400 میلیاردی توسعه قطارهای حومه ای» توضیحات زیر به منظور تنویر افکار عمومی ارسال می شود. خواهشمند است این توضیحات به نحو شایسته به اطلاع خوانندگان گرامی رسانده شود.

سازمان برنامه و بودجه کشور:

توجه به حمل و نقل حومه ای همواره مورد تایید و تاکید دولت بوده است/در قانون بودجه ۹۷ ردیفی برای پرداخت یارانه قطارهای حومه ای پیش بینی شده است

توجه به حمل و نقل حومه ای همواره مورد تایید و تاکید دولت بوده و بر این اساس برای ایجاد سامانه مستقل حومه ای ریلی و مدیریت آن در بند (ب) ماده ۵2 قانون برنامه ششم توسعه، ایجاد شرکت قطارهای حومه ای توسط وزارت راه و شهرسازی (شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران) با پیشنهاد دولت به تصویب رسیده و اساسنامه آن در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک در دست بررسی و نهایی شدن است.

با توجه به اینکه در قانون بودجه سال جاری ردیفی برای پرداخت یارانه بخش قطارهای حومه ای پیش بینی نشده است، مبنای اعلام نظر نماینده محترم مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم پرداخت یارانه ۴۰۰۰ میلیارد ریالی از طرف دولت مشخص نیست.

در قانون بودجه سال ۱۳۹۷ برای سامانه قطار حومه ای شهر تهران ردیف های بودجه ای به شرح زیر تامین اعتبار شده است:

 

شهرداری تهران در حال بازنگری مطالعات طرح سامانه ریلی شهر تهران می باشد که پس از تصویب مطالعات در مراجع ذیربط اولویت های اجرایی آن مشخص می گردد.

همچنین، در خصوص تأمین ناوگان حومه ای، مقرر است در چارچوب مصوبه شماره ۷۰۸۶۵۳ مورخ ۱۳۹۵/6/10 شورای اقتصاد تأمین ۲۰۰۰ دستگاه واگن توسط وزارت کشور عملیاتی شود.

لازم به توضیح است ردیف شماره ۸-۵۲۰۰۰۰ با عنوان “یارانه بلیط حمل و نقل همگانی و یارانه بلیط مترو و قطار شهری ها و…” قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور با اعتباری معادل ۲۲۰۵ میلیارد ریال به سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ابلاغ شده و تاکنون نسبت به تأمین ۵۰۰ میلیارد ریال تخصیص اقدام شده است.

مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و امور بین الملل./

پایان پیام

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=11015

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.