• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

حال و هوای ایستگاه راه آهن تهران

  • کد خبر : 4247
  • ۰۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱:۵۴
حال و هوای ایستگاه راه آهن تهران

0 (0) ایستگاه راه‌ آهن تهران ایستگاه راه‌آهن تهران که کلنگ ساختمان آن در سال ۱۳۰۶ بر زمین خورده است در حالی میزبان مردم در سفرهای نوروزی ۹۷ است که علاوه بر برپایی آیین‌های باستانی مختص نوروز، فناوری‌های به‌روزی همچون سامانه‌های مکانیزه برای تامین رضایت و جلوگیری از هدررفت زمان مسافر مانند سامانه مکانیزه صدور […]

0
(0)

ایستگاه راه‌ آهن تهران

ایستگاه راه‌آهن تهران که کلنگ ساختمان آن در سال ۱۳۰۶ بر زمین خورده است در حالی میزبان مردم در سفرهای نوروزی ۹۷ است که علاوه بر برپایی آیین‌های باستانی مختص نوروز، فناوری‌های به‌روزی همچون سامانه‌های مکانیزه برای تامین رضایت و جلوگیری از هدررفت زمان مسافر مانند سامانه مکانیزه صدور بلیت نیز مستقر کرده است.
به گزارش پایگاه خبری کوتاه آنلاین: ایستگاه راه‌آهن تهران با شکل و ظاهری کاملاً متفاوت به استقبال نوروز ۱۳۹۷ رفته است و حال و هوای ایستگاه با زیباسازی محوطه داخلی و بیرونی ایستگاه رنگ و بویی تازه گرفته تا موجبات کاهش خستگی سفرهای طولانی و افزایش میزان رضایت‌مندی مسافران در ایام تعطیل نوروز را فراهم کند.

ابتدا در بدو ورود به محوطه بیرونی ایستگاه راه‌آهن تهران با منظره‌ای تزیین‌شده از مجسمه‌هایی ملبس به جامه‌های اقوام مختلف ایران‌زمین در میدان سبزه‌ها و گلدان‌هایی با بزرگ‌های سبز و تابلوهای راهنمای جدید و متفاوت بر روی سنگ‌فرش‌ها روبرو می‌شویم که مسافران را به‌طرف درب ورودی ایستگاه هدایت می‌کنند.

سفره هفت‌سین ایستگاه راه‌آهن تهران محبوب سلفی‌ بگیرها

سپس با ورود به ایستگاه شاهد پهن شدن سفره هفت‌سین بزرگ و زیبایی زیر سایه قرآن بزرگ برنزی رنگی هستیم که نظر اغلب مسافران را برای عکاسی (سلفی) به خود جلب می‌کند؛ اما در کنار آن «کانتر از من بپرسید» برای راهنمایی و پاسخگویی به پرسش‌های مسافران همچنین هدایت آن‌ها به محل مورد نظر تعبیه شده است که نمونه مشابه آن در کنار درب خروجی مشرف به سکو قرار دارد.

همچنین در راستای رعایت حقوق شهروندی آبخوری‌هایی خریداری شده که شرایط نوشیدن آب توسط معلولان و جانبازان را هم تسهیل کرده است. به‌علاوه به‌منظور افزایش راحتی و آسایش مسافران به‌ویژه بانوان صندلی‌های دسته‌دار همانند صندلی‌های موجود در سالن مسافری فرودگاه امام خمینی (ره) در سالن استقرار یافته است و محل اتاق مادران نیز تغییر کرده و در گوشه سمت راست بخش جنوبی سالن قرار گرفته است.

ارائه اینترنت رایگان به مسافران حاضر در سالن مسافری

اگر مشتری همیشگی راه‌آهن باشید،‌ با یک چرخش کوچک در سالن ایستگاه راه‌آهن متوجه تفاوت‌ها خواهید شد که شامل گلدان‌های طبیعی در قسمت‌های مختلف شده و جلوه خاصی به نمای داخلی ایستگاه داده است. همچنین سالن مسافری مجهز به مجهز به ارائه خدمات اینترنت رایگان با حجم ۱۰۰ مگابایت به ازای هر نفر شده است که فقط باید طبق توضیحات راهنمای موجود در سالن ثبت‌نام کرد.

شاید در گذشته بسیاری از سؤالات مسافران نسبت به خدمات و سرویس‌ قطارهای مسافری مطرح می‌شد که باید مسئولان شرکت‌های ریلی مسافری به آن‌ها پاسخ می‌دادند،‌اما در نوروز امسال دفاتر نمایندگی این شرکت‌ها در ایستگاه راه‌آهن مستقر شده‌اند تا پاسخ‌گویی سؤالات و درخواست‌های مسافران و مشتریان آن‌ها باشند

در کنار دفاتر نمایندگی شرکت‌ها،‌ پایگاه اورژانس‌ با در اختیار داشتن یک دستگاه آمبولانس آماده خدمت‌رسانی ۲۴ ساعته به مسافران است.

دستگاه‌های مکانیزه صدور بلیت قطار و سیم کارت ثبت شده تلفن همراه

روبروی درب ورودی در کنار کانتر اطلاعات، دستگاه مکانیزه‌ صدور بلیت قطار پیش از آغاز سفرهای نوروزی استقرار یافته که طبق گفته آقای خادمیان رئیس ایستگاه راه‌آهن تهران دوره فعالیت آزمایشی آن تمام شده است و هم‌اکنون در حال ارائه خدمات به مسافران و متقاضیان است.

در همان راسته، دستگاه مکانیزه دیگری برای فروش سیم‌کارت‌های تلفن همراه ثبت‌شده (ایرانسل) مستقر شده است.

با گذر از سالن ترانزیت و ورود به محدوده سکوهای در ایستگاه راه‌آهن تهران راه‌بندهایی بر سر ورودی خطوط قرار گرفته است تا هنگام خالی بودن خط یا زمان حرکت قطار‌ها از سوار شدن به قطار اشتباهی جلوگیری کند. همچنین تابلوهای اطلاعات خطوط دیجیتال نیز بالای هر ورودی نصب شده و مردم از آسانسور و پله برقی بهره‌مند هستند.

رضایتمندی مسافران از خدمات ایستگاهی و قطارها در طول سفرهای نوروزی ۹۷

در پایان نیز با تعدادی از مسافرانی که وارد ایستگاه شده بودند یا قصد سفر داشتند نیز گفتگو انجام شد که نتایج آن حاکی از رضایت عمومی نسبت به خدمات ارائه شده در ایستگاه و حین سفر بود، مسافران علت اصلی انتخاب قطار را ایمنی بیشتر نسبت به سایر مدهای حمل‌ونقلی اعلام کردند و ثبات قیمت بلیت، تخفیف‌های اعمال شده بر روی بلیت، کمترین میزان تاخیر و ارتقا سطح کیفی خدمات را مزید بر علت دانشتند.

گفتنی است، از روز شنبه ۴ فروردین در تور گردشگری ویژه ایستگاه راه‌آهن تهران به عنوان برگی از تاریخ راه‌آهن سراسری در واقع یک موزه روباز تاریخ معاصر به حساب می‌آید به علاقه‌مندان معرفی می‌شود. از این رو علاقه مندان می‌توانند جهت کسب اطلاع در خصوص چگونگی خرید بلیت و اطلاعات بیشتر با سامانه صدای مسافر راه آهن با شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=4247

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.