• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

حجم صادرات ریلی سیمان به ازبکستان افزایش یافت

  • کد خبر : 7573
  • ۲۹ تیر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷
حجم صادرات ریلی سیمان به ازبکستان افزایش یافت

0 (0) حجم صادرات ریلی سیمان به ازبکستان افزایش یافت   اقتصاد ایران: مشهد- ایرنا- مدیرکل راه آهن خراسان گفت: حجم صادرات واحدهای تولید سیمان در منطقه خراسان از طریق راه آهن به آسیای مرکزی به ویژه کشور ازبکستان افزایش یافته است. محمدهادی ضیایی مهر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از […]

0
(0)

حجم صادرات ریلی سیمان به ازبکستان افزایش یافت

اقتصاد ایران: مشهد- ایرنا- مدیرکل راه آهن خراسان گفت: حجم صادرات واحدهای تولید سیمان در منطقه خراسان از طریق راه آهن به آسیای مرکزی به ویژه کشور ازبکستان افزایش یافته است.

محمدهادی ضیایی مهر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تا روز 22 تیر جاری 79 هزار تن سیمان از طریق پایانه ریلی سرخس به کشورهای آسیای مرکزی صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 31 درصد بیشتر است.
وی ادامه داد: این میزان صادرات با هزار و 217 واگن انجام شد. بر اساس توافق اخیر با مقامات راه آهن ترکمنستان صادرات این محصول با استفاده از واگنهای ترکمن تسهیل شود.
مدیرکل راه آهن خراسان گفت: قرار شد واگنهای لبه بلند حامل گوگرد ترانزیتی ترکمنستان به مقصد ایران که پیش از این خالی به همسایه شمالی باز می گشت برای صادرات سیمان به ازبکستان مورد استفاده قرار گیرند.
وی نیاز ازبکستان را به سیمان سالانه حدود 1.5 میلیون تن اعلام و بیان کرد: پیش بینی شده شش تولیدکننده سیمان در منطقه خراسان نماینده ای به راه آهن معرفی کنند تا روند تعیین سهمیه و امور مربوط به صادرات این محصول به ازبکستان را از طریق راه آهن پیگیری نمایند.
پارسال یک میلیون و 970 هزار تن کالا توسط 33 هزار و 85 دستگاه واگن از طریق مرز ریلی سرخس با ترکمنستان و کشورهای آسیای مرکزی در سه بخش کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی مبادله شد. مبادلات تجاری ایران و ترکمنستان از طریق راه آهن در دو مرز ریلی سرخس و اینچه برون انجام می شود. مرز سرخس به دلیل سابقه، زیرساختهای بهتر و نزدیک بودن به کشورهای آسیای مرکزی و مسیر ریلی بندرعباس بخش عمده ترانزیت و تجارت ریلی کالا بین ایران و آن کشورها را به خود اختصاص داده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=7573

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.