• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

حذف مالیات بر درآمد ارزش افزوده در بخش ریلی

  • کد خبر : 229
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۰

0 (0) معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن گفت: در برنامه ششم توسعه، خدمات حمل‌ونقل ریلی از پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده معاف شدند؛ اما سازمان مالیاتی کشور نقطه‌نظراتی در این زمینه دارد که راه‌آهن با وجود این نظرات، در حال عمل کردن به این قانون جدید است. به گفته نورالله بیرانوند براساس برنامه ششم توسعه- […]

0
(0)

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن گفت: در برنامه ششم توسعه، خدمات حمل‌ونقل ریلی از پرداخت مالیات بر ارزش‌افزوده معاف شدند؛ اما سازمان مالیاتی کشور نقطه‌نظراتی در این زمینه دارد که راه‌آهن با وجود این نظرات، در حال عمل کردن به این قانون جدید است.

به گفته نورالله بیرانوند براساس برنامه ششم توسعه- از بعد از عید- که توجه به حمل‌ونقل ریلی مشابه مناطق محروم دیده شد نیز، بخش ریلی تا 10 سال از مالیات بر درآمد هم معاف شده است. بنابراین مشوق‎های مالیاتی خوبی برای رشد صنعت ریلی و تشویق بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این صنعت در نظر گرفته شده است.

.به گزارش تین‌نیوز، بیرانوند درباره حذف مالیات بر ارزش‌افزوده و انواع دیگر مالیات گفت: اقدامات گسترده‌ای در بستر قانون برای توسعه حمل‌ونقل ریلی انجام شده است. مهم‌ترین کاری که در سال گذشته برای رشد این بخش انجام شد، کاهش نرخ حق دسترسی از 57 درصد به 26 درصد بود که با این کار قیمت تمام‌شده حمل پایین آمد و فضا برای ورود بخش خصوصی رقابتی شد.

بیرانوند افزود: همه این اقدامات، در جهت توسعه حمل‌ونقل ریلی است که بر اساس آن، راه‌اندازی قطارهای برنامه‌ای اقدام دیگر راه‌آهن برای توسعه این بخش بوده است. راه‌آهن تخفیفات مشخصی را هم برای بارهای مختلف در نظر گرفته که حق دسترسی برای بارهای کانتینری را به صفر رسانده و حق دسترسی بارهای ترانزیتی هم تا 50درصد کاهش یافته است. از برنامه‌های مهم راه‌آهن، بهبود و ارتقای تسهیلات تخلیه و بارگیری در جهت رشد ریلی کشور است و اتصال بخش‌های تجاری و صنعتی به ریل نیز از برنامه‌های دیگر و در دست اقدام ما است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن اضافه کرد: در سرمایه‌گذاری در بخش بار هم اقدامات گسترده‌ای انجام شده است. در جاهایی که ما خریدار هستیم، راه‌آهن خرید محصولات وابسته ریلی را تسهیل کرده و به کاهش ریسک سرمایه‌گذاران کمک کرده است. راه‌آهن نوسانات نرخ ارز را در نرخ‌های بالای 10درصد هم تضمین می‌کند و تسهیلات در جهت فاینانس سرمایه گذاری با کشورهای دیگر برای تشویق بخش خصوصی در نظر گرفته است.

نورالله بیرانوند درباره تخصیص یارانه نفتی به راه‌آهن گفت: ما از شرکت نفت نیز یارانه کاهش مصرف سوخت می‌گیریم و به سرمایه‌گذاران‌مان می‌دهیم. همه اینها به این معنی است که ما در زمینه تامین مالی پروژه‌ها با همکاری بخش خصوصی اعلام آمادگی می‌کنیم. خوشبختانه راه‌آهن از نظر قانونی با خلاء مواجه نبوده و تمام توان خود را برای جذب بیشتر بخش خصوصی در پروژه‌های ریلی به کار گرفته است.

بیرانوند ضمن بیان این مطلب که خوشبختانه بسترهای این موضوعات فراهم شده است، افزود: با مالکیت‌ها و تخفیفات مالیاتی‌ای که در اختیار بخش‌خصوصی قرار داده‌ایم، در تلاشیم تا نظام مدیریت و بهره‌برداری را با همکاری بخش‌خصوصی به شکلی اصلاح کنیم که نقش‌آفرینی این بخش در راه‌آهن بیشتر شود.

او ادامه داد: تضمین خرید خدمات نیز یکی دیگر از مشوق‌هایی است که برای سرمایه‌گذاری در راه‌آهن در نظر گرفته‌ایم، بر این اساس افرادی که در بخش زیربنایی راه‌آهن خدماتی را تولید می‌کنند و ظرفیت‌های جدیدی را در حوزه خطوط جدید و تجهیزات تخلیه و بارگیری ایجاد می‌کنند، خدمات آنها را تضمین خرید می‌دهیم تا سرمایه‌گذاری آنها تضمین شود.

این مقام مسئول افزود: راه‌آهن تلاش می‌کند برای تامین مالی داخلی و خارجی نیز، بخش‌خصوصی را گارانتی کند و تمام این مشوق‌ها برای تعمیق و گسترش فعالیت بخش‌خصوصی در حوزه ریلی است. رویکرد استراتژیک راه‌آهن برای افزایش سهم بخش‌خصوصی در صنعت ریلی است و این امر یک راهبرد بلندمدت اجرایی است.

بیرانوند همچنین یکی از اقدامات اصلی راه آهن را استفاده از ظرفیت بازار بورس دانست و توضیح داد: تامین مالی از بازار سرمایه نسبت به سایر شقوق تامین مالی، بیشتر است که امیدواریم با کمک و حمایت بورس و بازار سرمایه، توانمندی‌های بخش ریلی بیش از پیش توسعه یابد. براساس برنامه توسعه راه‌آهن، شکاف عمیقی برای تامین سرمایه وجود دارد که این شکاف باید با حضور پررنگ بخش خصوصی و حمایت بازار سرمایه از بین برود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=229

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.