• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

حرکت آزمایشی قطار در میانه – بستان آباد همزمان با سفر رییس جمهور

  • کد خبر : 4780
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
حرکت آزمایشی قطار در میانه – بستان آباد همزمان با سفر رییس جمهور

0 (0) حرکت آزمایشی قطار بر ریل خط آهن میانه – بستان آباد همزمان با سفر رییس جمهور اعلام پایان ریل گذاری در این مسیر وقت نیوز – معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور اعلام کرد : همزمان با سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی پایان عملیات ریل گذاری خط آهن […]

0
(0)
حرکت آزمایشی قطار بر ریل خط آهن میانه – بستان آباد همزمان با سفر رییس جمهور
اعلام پایان ریل گذاری در این مسیر

وقت نیوز – معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور اعلام کرد : همزمان با سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی پایان عملیات ریل گذاری خط آهن میانه – بستان آباد اعلام و حرکت آزمایشی قطار در این مسیر آغاز می شود.

به گزارش وقت نیوز ،‌ علی جبار ذاکری امروز شنبه و در آستانه سفر رییس جمهور به آذربایجان شرقی گفت : مراحل تست تردد قطارها در این مسیر حدود دو ماه طول می کشد و بعد از آن بهره برداری رسمی از این خط آغاز خواهد شد.

خط آهن میانه – بستان آباد به طول 132 کیلومتر است و بقیه مسیر از بستان آباد با تبریز در دست اجراست .

خط آهن میانه تبریز از جمله پروژه های راهبردی استان است که تحولات آن تقریبا به صورت روزانه از سوی مجیدخدابخش استاندار آذربایجان شرقی دنبال می شود.

وی از زمان انتصاب به سمت استاندار آذربایجان شرقی در مهر ماه سال گذشته تاکنون بیش از هفت بار از این مسیر بازدید کرده و از نزدیک موانع و مسایل آن را مورد بررسی قرار داده است .

بازدیدهای نوبتی و کارگاهی وی به طور فزاینده در سرعت بخشیدن به رفع مشکلات و پیشرفت آن موثر بوده است .

این پروژه که عملیات اجرایی آن 18 سال قبل کلید خورده یکی از مطالبات اصلی مردم آذربایجان شرقی است .

خط آهن میانه – تبریز به دلیل موقعیت جغرافیایی و راهبردی از اهمیت بین المللی و ویژه ی برخوردار است که بهره برداری ازآن ، خط ریلی کشور را به اروپا وصل می کند.
با بهره برداری کامل از این خط ، فاصله تبریز – تهران  از نظر مسافت 114 کیلومتر و از لحاظ زمانی 5/5 ساعت کاهش می یاد.
در زمان حاضر مسافت جاده ی تهران – تبریز 597 کیلومتر و مسافت راه آهن این دو شهر 736 کیلومتر است.

حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری روز سه شنبه هفته جاری به همراه هیات دولت و در قالب سفر استانی به آذربایجان شرقی سفر خواهند کرد.

این سفر که نخستین سفر استانی رییس جمهور در دور دوم سفرهای استانی ایشان به شمار می آید بر خلاف سایر استان ها در تبریز به مدت دو روز خواهد بود و روز دوم آن برای افتتاح آیین ها و رویدادهای تبریز 2018 اختصاص خواهد یافت .

دیدار با مردم ،  شرکت در شورای اداری ، شرکت در آیین های رسمی تبریز 2018 و نیز نشست با برگزیدگان استان از جمله برنامه وی در این سفر است .

مجید خدابخش دو روز قبل در تشریح جزئیات سفر دوم رییس جمهوری خبر داد که قرار است در این سفر به ارزش اقتصادی بیش از یک هزار و 200 میلیارد تومان طرح و پروژه افتتاح و یا عملیات اجرای آن ها شروع شود.

معرفی تبریز به عنوان قطب سوم خودرو کشور ،‌ توجه و اهتمام ویژه به تداوم برنامه های احیا دریاچه ارومیه و نیز توچه به توسعه زیر ساخت های استان به ویژه در بخش راه ، راه آهن ، آب و انرژی بعلاوه اعلام امادگی کنسرسیومی از چند بانک بزرگ از جمله بانک ملی برای سرمایه گذاری و مشارکت در اجرای اراد راه تبریز- مرند و بازرگان ، مسن سونگون و  نیز بحث احیا مجموعه تاریخی ، گردشگری ربع رشیدی و ایجاد صندوق مستقل حمایت از شرکت های دانش بنیان در استان ازمهمترین طرح ها و پیشنهادهای مورد موافقت رییس جمهور و هیات وزیران در این سفر برای استان است .

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=4780

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.