• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

حرکت بسوی رونق اقتصاد پویای شهری با آغاز فعالیت شهرک حمل و نقل زرین شهر

  • کد خبر : 27386
  • ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
حرکت بسوی رونق اقتصاد پویای شهری با آغاز فعالیت شهرک حمل و نقل زرین شهر
شهردار زرین شهر گفت: شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر فعالیت خود را از 20 اردیبهشت ماه آغاز کرد و با راه اندازی سالن اعلام بار شاهد صدور بیش از شش هزار بارنامه در این  شهرک بودیم که نوید بخش کسب درآمد پایدار برای شهرداری است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز ، میثم محمدی در آیین بهره برداری از پروژه های عمرانی شهرداری زرین شهر با بیان اینکه امروز با بهره برداری از پروژه های عمرانی شهرداری زرین شهر برگ زرینی به تاریخ افتخارات خطه طلایی ایران افزوده شد، اظهار کرد: با تلاش پرسنل شهرداری و حمایت های شورای اسلامی زرین شهر تعداد هشت پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و باتوجه به شرایط سخت اقتصادی که چند سالی است شهرداری ها با آن دست و پنجه نرم می کنند کار ارزشمندی به شمار می آید.

وی افزود: با آغاز فعالیت مدیریت شهری در  دوره پنجم برنامه ریزی های لازم در خصوص اتمام پروژه های نیمه تمام و مهم شهرداری زرین شهر انجام گرفت که در این بین پروژه هایی وجود داشت که از شاخصه توسعه محوری برخوردار بودند از این رو اتمام این پروژه ها در اولویت نخست قرار گرفتند چراکه ثمره آن رونق اقتصادی شهر و شهروندان بود.

شهردار زرین شهر تصریح کرد: پروژه شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر یکی از ابر پروژه های شهرداری زرین شهر به شمار می آید که اجرای سیاست های زیست محیطی و حمل و نقل را به همراه داشت و بهره برداری از این پروژه انتقال بخشی از شرکت های شهرک امیرکبیر اصفهان که در حوزه حمل ونقل فولاد فعالیت می کردند را به این شهرک رقم می زد.
وی ادامه داد: با توجه به دسترسی های مختلف این شهرک به آزاد راه، ایستگاه راه آهن ریز و… بهترین جانمایی انجام گرفت و خوشبختانه این شهرک فعالیت خود را از ۲۰ اردیبهشت ماه آغاز کرد و با راه اندازی سالن اعلام بار شاهد صدور بیش از شش هزار بارنامه در این  شهرک بودیم که نوید بخش کسب درآمد پایدار برای شهرداری است.

محمدی اضافه کرد: آغاز فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی یکی دیگر از الزامات این شهرک بوده که با تدابیر اتخاذ شده قطعا در آینده نزدیک این مهم نیز با استقبالی که از طرف سرمایه گذاران شاهد هستیم محقق خواهد شد.
وی عنوان کرد: پروژه شهرک مشاغل شهری به عنوان پروژه ای توسعه محور پیش بینی شده بود چراکه با توسعه روز افزون زرین شهر در سال‌های اخیر فعالیت‌های مشاغل گوناگون در کنار یکدیگر افزایش یافت، به‌گونه‌ای که طیف گسترده‌ای از انواع مراکز، واحدهای صنعتی، کارگاهی، خدماتی و… در بافت اصلی شهر استقرار یافتند که از یک سو امکان اشتغال و رشد اقتصادی را برای شهروندان فراهم ساخت و از سوی دیگر، ابعاد زندگی آنها را دچار تغییرات عمیق کرد.

شهردار زرین شهر خاطرنشان کرد: روند افزایشی برخی مشاغل مزاحم شهری به شکلی قارچ‌گونه سبب شد این مشاغل فضای پیرامون خود را بلعیده‌ و سلامت جسمی و روحی شهروندان و همچنین سیمای شهر را نشانه گرفته و احساس نارضایتی را در خیابان‌هایی چون سعدی، حافظ، نهضت و رقم بزنند.

وی با بیان اینکه شهرک مشاغل شهری شامل فضاهای کارگاهی، تجاری،اداری، پمپ بنزین، و… است، بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع ساماندهی صنوف مزاحم و آلاینده جزء اولویت نخست شهرداری، شورای اسلامی زرین شهر قرار گرفت و به شکلی جهادی زیرساخت‌های لازم شهرک مشاغل شهری در دوره پنجم مدیریت شهری به شیوه ای مناسب آماده و در اختیار صنوف مختلف قرار گرفت.

محمدی با بیان اینکه فضای کارگاهی شهرک در فاز نخست ۲۵ هکتار است، گفت: امروز خدمات زیرساختی همچون آب، برق، گاز، فیبرنوری و… تامین شده و معابر اصلی این شهرک نیز به اتمام رسیده و با آغاز فعالیت ساخت و ساز توسط اصناف انشعابات داخلی نیز واگذار خواهد شد و این مهم زمینه فعالیت ۸۷۰ واحد صنفی را رقم خواهد زد.
وی یاداور شد: کلنگ طرح توسعه این شهرک در فاز دوم در مساحت ۲۲ هکتار جهت تکمیل انتقال صنوف مزاحم شهری نیز که امروز بر زمین زده شد استقرار کارگاه های بزر همچون جوشکاری و کابینت سازی، تعمیرگاه های نیمه سنگین و… را فراهم خواهد ساخت.

شهردار زرین شهر توزیع عادلانه خدمات در محلات مختلف را یکی از سیاست های شهرداری زرین شهر در دوره پنجم مدیریت شهری دانست و عنوان کرد: توزیع عادلانه خدمات و امکانات در محلات مختلف شهر، توسعه متوازن و پیشرفت پایدار خطه طلایی ایران از اصلی‌ترین سیاست‌های مدیریت شهری در دوره پنجم مدیریت شهری به‌شمار می‌آمد تا دستیابی برابر شهروندان به امکانات و درنهایت شعار “عدالت اجتماعی” در زرین شهر محقق شود.
وی متذکر شد: احداث پارک محله‌ای بخش عمده‌ای از پیشنهادات و درخواست‌های به‌حق ساکنین شهرک اندیشه به شهرداری زرین شهر را به خود اختصاص داده بود و باید توجه داشت به دلیل شکل‌گیری جدید شهرک اندیشه زیرساخت‌های لازم شهری در این شهرک وجود نداشت.
محمدی افزود: با توجه به محله محور بودن عملکرد عمرانی و خدماتی شهرداری زرین شهر احداث پارک محله‌ای در این مجموعه آغاز شد تا شهروندان ساکن در این شهرک همچون دیگر شهروندان از پارک محله‌ای برخوردار و زمینه ایجاد نشاط اجتماعی برای انان فراهم گردد.
وی تصریح کرد: سرانه فضای سبز زرین شهر ۳۰ متر مربع است که دو برابر سرانه فضای سبز کشوری است و این مسئله سبب شد زرین شهر در سال ۹۸ به عنوان شهر سبز معرفی شود.

شهردار زرین شهر ادامه داد: پروژه میدان محله قلعه قاسم یکی دیگر از پروژه های شهرداری است که در محله هدف باژافرینی شهری به اجرا رسید و پارک محله ای نیز برای این محله تعریف شده که در حال اجراست و در انیده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.
وی اضافه کرد: پروژه های شهرداری زرین شهر بدون نگاه سیاسی،قومیتی و… در محلات مختلف شهر به مرحله اجرا رسید تا از یک سو نشاط شهروندان را رقم زده و از سوی دیگر منافع لازم را به شهر و شهروندان برساند و خوشبختانه شهروندان با درک این مهم مشارکت بسیار خوبی را باشهرداری در پرداخت عوارض داشتند و در سال ۹۸ شاهد مشارکت ۶۰ درصدی این عزیزان بودیم.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=27386

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.