• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

حرکت قطار گردشگری خبرنگاران از تبریز تا مرز رازی خوی

  • کد خبر : 1457
  • ۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹

0 (0) بمناسبت نودمین سالگرد تاسیس راه آهن کشور جشنواره قطار گردشگری با حرکت قطار از تبریز تا مرز رازی خوی و وان ترکیه با حضور ۷۰ خبرنگار و عکاس خبری برگزار شد. اسکندریان‌ مدیر روابط عمومی اداره کل راه آهن آذربایجان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، راه اندازی این قطار در راستای […]

0
(0)

بمناسبت نودمین سالگرد تاسیس راه آهن کشور جشنواره قطار گردشگری با حرکت قطار از تبریز تا مرز رازی خوی و وان ترکیه با حضور ۷۰ خبرنگار و عکاس خبری برگزار شد.

اسکندریان‌ مدیر روابط عمومی اداره کل راه آهن آذربایجان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، راه اندازی این قطار در راستای تسهیل امکان دسترسی اصحاب رسانه و هنرمندان به خطوط ریلی برای شرکت در این جشنواره عنوان و خاطرنشان کرد: قدمت راه آهن آدربایجان بعنوان اولین راه آهن برقی کشور امسال به ۱۰۲ سال می رسد.

وی افزود: راه آهن آذربایجان ۴۶۸ کیلومتر است که ۱۹۲کیلومتر آن بعنوان اولین خط آهن برفی کشور محسوب می شود.

عزیز حسن نژاد، مدیر عامل شرکت اورین و مسئول قطار گردشگری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: دومین تور جشنواره قطار گردشگری از تبریز به طرف مرز رازی خوی و مرز وان ترکیه با همکاری اداره کل راه آهن آذربایجان برگزار شد. در این تور که بمناسبت نودمین تاسیس راه آهن ایران راه اندازی شده است ۷۰ خبرنگار و عکاس خبری حضور دارند.

وی، کمک به رونق گردشگری و حمایت از صنعت توریسم را از عوامل اصلی راه اندازی این قطار گردشگری عنوان و تصریح کرد: روزهای چهارشنبه و پنج شنبه و جمعه هر هفته این قطار گردشگری از تبریز به طرف مرز رازی خوی و مرز وان ترکیه حرکت می کند.

حسن نژاد، پل زیبای قطور را بزرگترین پل خاورمیانه عنوان کرد و گفت: در صورت توجه مسئولین پل قطور و مجموعه خط آهن ها و تونل های موجود در آن بهترین فرصت برای جذب گردشگران داخلی و خارجی است.

به گزارش ایسنا، مرز رازی خوی بعنوان نزدیکترین مرز ریلی و زمینی ایران به اروپا و ترکیه از پر تردد ترین مرزهای ریلی و زمینی کشور است که هنوز زیر ساخت و امکانات اساسی اش احداث و راه اندازی نشده است. دومین قطار تور گردشگری ویژه جشنواره فیلم و عکس نودسالگی راه آهن کشور به مدت یک روز در مسیر تبریز _ رازی با حضور۷۰ نفر از خبرنگاران و عکاسان خبری و هنرمندان عرصه فیلم و عکس استان های آذربایجان غربی و شرقی برگزارشد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=1457

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.