• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

حمایت از تولیدات داخل در صنعت ریلی راهی بدون بازگشت است

  • کد خبر : 32464
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
حمایت از تولیدات داخل در صنعت ریلی راهی بدون بازگشت است
مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: حمایت از صنایع و تولیدات داخلی در صنعت ریلی به یک فرایند و فرهنگ تبدیل شده و راهی بدون بازگشت است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از صدا و سیما ؛ آقای سعید رسولی در مراسم الحاق ۱۶۹ دستگاه انواع واگن ریلی تولید داخل به شبکه ریلی، افزود: این مسیر بی بازگشت شده است و همچنان طوفنده و جهادی رو به جلو ادامه خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی، همچنین گفت: از سال ۱۳۹۸ واردات انواع ناوگان را ممنوع کردیم تا زمینه فعالیت تولیدات ملی فراهم شود و ناوگانی که امروز به بهره برداری می‌رسد سامانه ترمز ملی را روی آن نصب و عملیاتی کرده ایم.

رسولی همچنین از شروع عملیات برقی سازی خطوط حومه‌ای با استفاده از ظرفیت داخلی خبر داد و افزود: پیشتر با خارجی‌ها قرارداد می‌بستیم و تعهدات خود را کامل عملی می‌کردیم اما، آن‌ها به بهانه‌های مختلف از جمله تحریم از عمل به تعهدات خود سر باز می‌زدند، اما این بار با تشکیل کنسرسیوم از شرکت‌های داخلی، با ظرفیتی که در دو بخش ناوگان و زیر ساخت وجود دارد این اقدام را عملی خواهیم کرد.

وی از نوسازی واگن‌های فرسوده رها شده در طول شبکه ریلی به عنوان یک اقدام موثر دیگر در نوسازی ناوگان خبر داد و گفت: از مجموع ۶۵۱ دستگاه رها شده در شبکه، ۲۷۷ دستگاه قابل بازسازی تشخیص داده شده است و اگر حمایت شبکه بانکی در تامین مالی نوسازی وجود داشته باشد، سرعت تولید و بازسازی واگن‌ها افزایش بیشتری خواهد یافت.

وی توسعه بخش‌های مختلف حمل و نقل ریلی را مطابق خواسته‌ها و دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی دانست و افزود: گرچه در بخش‌هایی نظیر راه آهن رشت – آستارا، زاهدان – میرجاوه و شلمچه – بصره شکاف‌هایی در خطوط راه آهن وجود دارد اما، این کار را با استفاده از حمل و نقل ترکیبی انجام داده ایم.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=32464

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.