• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

حمل بار در راه‌آهن خراسان افزایش یافت

  • کد خبر : 32265
  • ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
حمل بار در راه‌آهن خراسان افزایش یافت
مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع کالا و محموله در سال ۹۹ از این خطه به مقاصد بین‌المللی و داخلی بارگیری و حمل شده که نسبت به سال ۹۸ رشدی ۱۸ درصدی داشته است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن خراسان، مصطفی نصیری ورگ ااظهار داشت:‌ با وجود بسته بودن سه ماهه مرز ریلی سرخس و محدودیت‌های موجود به دلیل شیوع ویروس کرونا، با پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته و برنامه‌های بازاریابی مدون، یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع محمولات بین‌المللی شامل صادرات، واردات و ترانزیت و همچنین محمولات داخلی توسط این اداره کل در سال ۹۹ بارگیری شده است.

وی با اشاره به سهم بالای محموله های صادراتی گفت: از مجموع کل بارهای حمل شده، یک میلیون تن شامل محموله های صادراتی بوده که نسبت به سال ۹۸ رشد ۲۰ درصدی داشته و عمدتا به مقصد کشورهای آسیای میانه و سپس بندرعباس حمل شده است.

نصیری ورگ اظهار داشت: عمده محموله هایی که از راه‌آهن خراسان به مقاصد مختلف بین‌المللی و داخلی حمل شده، شامل گوگرد و مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی و آهن‌آلات بوده است.

مدیرکل راه آهن خراسان گفت: همچنین تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی و صنعتی استان و مایحتاج کارخانجات، نهاده‌های دامی و خوراکی و تخلیه انواع بار بین‌المللی و داخلی در این اداره کل رشد فزاینده‌ای داشته که با تخلیه بار ریلی افزون بر ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن، این رقم نیز نسبت به سال ۹۸ افزایش ۷۶ درصدی داشته است.

شهرستان مرزی سرخس در ۲۰۲ کیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارد.

پیش از شیوع ویروس کرونا، سالانه حدود ۴.۵ میلیون تن کالا در حوزه ریلی استان خراسان رضوی، شامل ادارات کل راه آهن خراسان و راه آهن شرق جابه‌جا می‌شد که حدود ۴۰ درصد آن مربوط به حمل و نقل داخلی بود.

با توجه به اتصال خط آهن جمهوری اسلامی ایران به آسیای میانه از طریق خراسان رضوی و قرار گرفتن این استان در مسیر دالان‌های بین المللی، ۶۰ درصد حمل و نقل سالانه ریلی کالای این استان در حوزه برون مرزی و در بخش ترانزیت، واردات و صادرات صورت می گیرد.

هزار و ۴۰۰ کیلومتر، معادل ۱۴ درصد از مجموع ۱۰ هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی کشور در خراسان رضوی قرار دارد و این استان بیشترین سهم و رتبه نخست جابه‌جایی مسافر را نیز در ناوگان ریلی ایران به خود اختصاص داده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=32265

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.