• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

حمل بار رسالت راه آهن است/هیچ مصداقی مبنی براحتکار خودرو توسط اداره کل راه آهن فارس وجود ندارد

  • کد خبر : 27289
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۷:۴۳
حمل بار رسالت راه آهن است/هیچ مصداقی مبنی براحتکار خودرو توسط اداره کل راه آهن فارس وجود ندارد
روابط عمومی اداره کل راه آهن فارس اعلام کرد: در روزهای اخیر در حالی تصاویر و اخبار زیادی مبنی بر احتکار خودرو در حوزه اداره کل راه آهن فارس دست به دست می شود که هیچ مصداقی مبنی بر احتکار خودرو توسط این اداره کل وجود ندارد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز ، روابط عمومی اداره کل راه آهن فارس بر خود لازم می داند به منظور شفافیت و تنویر افکار عمومی توضیحاتی در این زمینه به مخاطبان ارائه دهد، زیرا انتشار این خبرهای غیر واقعی نه تنها دردی از مردم دوا نمی کند، بلکه باعث تشویش اذهان عمومی نیز شده است، اما رسالت راه آهن چه می شود؟ مگر رسالت راه آهن جابجایی بار و مسافر نیست؟ آیا حمل خودرو های شرکت های خودروسازی با تریلی نیز احتکار محسوب می شود ؟
راه آهن به عنوان یک مرجع حمل و نقلی رسالت جابجایی بار و مسافر را به عهده دارد و این فرایند نیز توسط شرکت های خصوصی مالک واگن های باری انجام می شود.
در زمینه حمل بارتوسط قطار، وجود اسناد مثبته بارنامه و اظهارنامه صاحبان کالا به عنوان یک سند ملاک عمل شرکت راه آهن ج.ا.ا بوده و این فرایند نیز در سطح شبکه ریلی کشور بالغ بر ۱۵ سال است که به صورت عمده در حال انجام است.
لذا مطرح کردن موضوع احتکار برای شرکت دولتی که در زمینه جلوگیری از حمل کالاهای قاچاق همکاری تنگاتنگی با دستگاهای نظارتی دارد اشتباه است و هیچ مصداقی مبنی بر احتکار خودرو در راه آهن شیراز وجود ندارد.
لذا با توجه به مزایای راه آهن نسبت به سایر شقوق حمل و نقلی انتظار می رود که با افزایش حجم بار در شبکه ریلی، موجبات ایمنی درجاده های کشور از لحاظ کاهش تصادفات، کاهش ۲۰ درصدی آلاینده های زیست محیطی، مصرف سوخت یک هفتم نسبت به جاده حاصل شود و ضمن کاهش هزینه و ایجاد شرایط بهینه در حمل و نقل،امنیت اقتصادی صنایع و معادن و مصرف کنندگان نیز فراهم شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=27289

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.