• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

حمل روزانه محصولات پتروشیمی خرمشهر با 15 واگن

  • کد خبر : 11011
  • ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷
حمل روزانه محصولات پتروشیمی خرمشهر با 15 واگن

0 (0) مدیرکل راه‌آهن زاگرس خبر داد: حمل روزانه محصولات پتروشیمی خرمشهر با 15 واگن هم‌زمان با ادامه رایزنی‌ها برای جذب بار از پتروشیمی بندر خرمشهر، این پتروشیمی متعهد شد، روزانه 15 واگن بار در مسیر اندیمشک تا خرمشهر، ارائه کند. به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مهرداد انصاری مدیرکل راه‌آهن زاگرس، درباره […]

0
(0)

مدیرکل راه‌آهن زاگرس خبر داد:
حمل روزانه محصولات پتروشیمی خرمشهر با 15 واگن

هم‌زمان با ادامه رایزنی‌ها برای جذب بار از پتروشیمی بندر خرمشهر، این پتروشیمی متعهد شد، روزانه 15 واگن بار در مسیر اندیمشک تا خرمشهر، ارائه کند.
به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مهرداد انصاری مدیرکل راه‌آهن زاگرس، درباره برنامه‌های در دست اجرای این اداره کل گفت: در بخش بازرگانی تمام خطوط فرعی و چشمه‌های باری از شوشتر تا تنگ هفت شناسایی و پیشنهاد برای اتصال به آن‌ها داده‌شده تا حمل‌ونقل و بارگیری در منطقه افزایش یابد.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و حجم بالای بارگیری ریلی از بندرها در این اداره کل افزود: به دلیل تقاضا‌ی بالا برای حمل بار، بارگیری از حوزه مبدأ (یعنی بندرها) را در اولویت قرار داده و در حال حاضر هیچ بار رسوبی نداریم.
انصاری با اشاره به شناسایی بیش از 15 تا 16 چشمه بار در محور جنوب، از رایزنی برای جذب بار خبر داد و گفت: درصدد هستیم 500 هزار تن بار فولاد را از کارخانه فولاد اهواز، بارگیری و در اندیمشک یا دوکوهه یا یکی از ایستگاه‌های اداره کل تخلیه کنیم. همچنین یکی از حوزه‌های باری این اداره کل پاک چوب است که کارخانه آن در شهر صنعتی شوشتر و هفت‌تپه واقع‌شده و رایزنی‌ها برای تخلیه و بارگیری بارهای این کارخانه در جریان است.

استقبال از قطارهای حومه‌ای
از سوی دیگر مدیرکل راه‌آهن زاگرس ضمن تشریح اقدامات انجام‌گرفته برای افزایش ایمنی، بهره‌وری و رضایت مشتریان راه‌آهن در این اداره کل گفت: قطار حومه‌ای (940-941) قبلاً از دورود به سمت چمسنگر سیر می‌کرد که پس از راه‌اندازی قطار حومه‌ای جدید اندیمشک – دورود، مسیر آن را تا اندیمشک افزایش دادیم.
وی با اشاره به اینکه این دومین قطار ریل باس است که در این زمینه به کار گرفته‌شده است، از استقبال مسافران از این قطار حومه‌ای خبر داد و گفت: پس از راه‌اندازی این قطار بالغ بر 50 تا 60 درصد افزایش جابه جایی مسافر را در این منطقه، نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته داشته‌ایم.
انصاری با بیان اینکه ظرفیت این قطارها در حال حاضر کامل است، ابراز امیدواری کرد این خدمات در آینده افزایش یابد.
وی اضافه کرد: اداره کل راه‌آهن زاگرس در نظر دارد تا میزان رضایتمندی مسافران را تا پایان سال جاری به 30 درصد افزایش دهد.
انصاری با بیان اینکه در نظرسنجی‌هایی که توسط همکاران حوزه مسافری راه‌آهن انجام‌شده، رضایتمندی مسافران در اوایل سال نسبت به سال گذشته افزایش مناسبی داشته است، اضافه کرد: امسال ساخت مسجد دوکوهه به اتمام و بهره‌برداری رسید و اقداماتی نیز برای زیباسازی محیط و ارائه خدمت به مسافران و همکاران در ایستگاه اندیمشک انجام شد.

رشد 18 درصدی مسافر
در همین حال مدیرکل راه‌آهن زاگرس از رشد 18 درصدی تعداد مسافر در 6 ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: در 6 ماه نخست سال گذشته 225 هزار نفر مسافر توسط ناوگان ریلی این اداره کل جابه‌جا شده که این میزان در سال جاری به 267 هزار نفر افزایش‌یافته و این مسافران توسط 3007 رام قطار جابه‌جا شده‌اند.
وی با بیان اینکه برای جذب مسافر اقداماتی از قبیل تهویه دار کردن سالن‌های قطارحومه‌ای اندیمشک –دورود انجام‌شده است، افزود: همچنین بر اساس نظرسنجی از مسافران، ساعت حرکت قطارهای حومه‌ای تغییر داده‌شده است.
اقدامات عمرانی
همچنین مدیرکل راه‌آهن زاگرس از ساخت سکوهایی در بلاک‌ها برای پیاده و سوارشدن مسافران خبر داد و گفت: بعد از گذشت 70 تا 80 سال از ساخت این محور، در حال حاضر این سکوها ساخته و در حال استفاده است.
وی در تشریح دیگر اقدامات عمرانی در اداره کل زاگرس، افزود: بسیاری از مناطق در این اداره کل برق‌رسانی شده، مساجد و برخی از سکوها ازجمله سکوی هفت‌تپه، شوش و دوکوهه بازسازی‌شده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=11011

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.