• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

حمل ریل‌های راه آهن با هدف کمک به بهسازی و توسعه خطوط در سراسر کشور

  • کد خبر : 27705
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲
حمل ریل‌های راه آهن با هدف کمک به بهسازی و توسعه خطوط در سراسر کشور
مدیر بازرگانی شرکت ترکیب حمل و نقل از شروع مجدد حمل ریل‌های راه آهن به میزان ۱۲ هزار تن خبر داد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از جمله ، سجاد اسلامی با بیان اینکه این شرکت بعنوان بازوی پرتوان راه آهن نقش پررنگی در ساخت و توسعه خطوط ریلی داشته است، گفت: در دو سال گذشته برای معاونت ساخت و توسعه شبکه و تدارکات راه آهن با همکاری معاونت بازرگانی و سیر و حرکت راه آهن و اداره کل تدارکات راه آهن هرمزگان به ترتیب ۴۳ هزارتن و به میزان ۵۰ میلیون تن کیلومتر و بیش از ۸۰ هزار تن و نزدیک به ۹۰ میلیون تن کیلومتر بار توسط شرکت ترکیب حمل و نقل به مقاصد مختلف کشور حمل شده است.

او در ادامه با تاکید بر اینکه ریل‌های حمل شده جهت بهسازی و توسعه خطوط در سراسر کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت ادامه داد: ریل‌هایی که توسط شرکت ترکیب حمل و نقل برای راه آهن حمل شده است، همچنین در خطوط جدیدالتاسیس در سراسر کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیر بازرگانی شرکت ترکیب حمل و نقل در تشریح اهمیت توسعه خطوط ریلی بیان کرد: با توجه به اثرات مخرب گازهای گلخانه ای و مشکلات محیطی ناشی از انتشار این آلاینده‏ ها و همچنین تجدید ناپذیری سوخت‏های فسیلی، کاهش استفاده از این منبع انرژی حائز اهمیت ویژه ‏ای است. در این میان راه آهن به عنوان یک مکانیسم بسیار کارآمد در زمینه حمل و نقل برون شهری در کشورهای توسعه یافته و بسیاری از کشورهای در حال توسعه شناخته شده و از آن استفاده می‏شود.

او افزود: درجهان امروز، حمل و نقل ریلی از جمله بخش‏های زیربنایی اقتصاد است که فرآیند توسعه اقتصادی را تحت تاثیر قرارداده و اساس مبادلات بازرگانی و کلید توسعه اقتصادی و اجتماعی است.

اسلامی در ادامه با تاکید براینکه حمل و نقل واسطه میان فعالیت‏های کشاورزی، صنعتی، بازرگانی و خدماتی در سطح ملی و بین‌‏المللی است اضافه کرد: قطعا بین کارآیی در بخش حمل و نقل و کارآیی عمومی اقتصاد و رشد اقتصادی، رابطه‌‏ای مستقیم وجود دارد.

او ادامه داد: مطالعات بین المللی نشان داده که سرمایه گذاری در حمل ونقل ریلی موجب افزایش رشد اقتصادی شده و با افزودن بر بازدهی اجتماعی در سرمایه گذاری‏های خصوصی موجبات سرمایه گذاری درزیرساخت‏های حمل و نقل را فراهم آورده است.

 

بازاریابی برای افزایش سهم پروازهای عبوری از فضای کشور

مدیرکل دفتر بازرگانی و سرمایه گذاری شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از ارایه یک طرح پیشنهادی به منظور افزایش سهم پروازهای عبوری از فصای کشور خبر داد.

ناصر آقایی گفت: آیین نامه اجرایی ماده ۶۳ قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین به عنوان بخشی از درآمدهای شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران یک طرح پیشنهادی است که پس از بررسی های کارشناسانه در کمیسیون اقتصادی دولت جهت تصویب به هیات محترم دولت ارایه و پس ازتصویب وجاهت قانونی و اجرایی داشته وبه رقابتی شدن مسیرهای پروازهای عبوری منجر خواهد شد.

آقایی با اشاره به این که «موضوع ایین نامه اصلاحی کاهش تعرفه پروازهای عبوری از آسمان ایران نیست و خبرهای منتشر شده در این باره نیز برداشت نادرست از متن ایین نامه اصلاحی است» اظهار کرد: شرایط به وجود آمده برای صنعت هوانوردی جهان در دوران گسترش ویروس کرونا، موضوعی نیست که بر کسی پوشیده باشد و ویروس کووید ۱۹ تاثیرات زیادی را بر تمامی جنبه های این صنعت در جهان و ایران گذاشته است. یکی از این تاثیرات، کاهش چشمگیر پروازهای عبوری در سراسر جهان ازجمله آسمان کشورمان بوده است که همچنان ادامه دارد.

او افزود: با توجه به بررسی‌های کارشناسی انجام شده، آیین نامه جدید پیشنهادی تعیین درآمدهای شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران، از سوی وزارت راه و شهرسازی به دولت تدبیر و امید ارائه شد تا پس از بررسی وتایید درکمیسیون اقتصادی وتصویب درهیات دولت، فضا را برای پروازهای عبوری از آسمان ایران جذاب تر وبا کشورهای همسایه قابل رقابت می کند.

مدیرکل دفتر بازرگانی و سرمایه گذاری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان این که ما موظفیم در چارچوب فضای رقابتی با کشورهای همسایه، ترافیک پروازهای عبوری از فضای کشورمان را افزایش دهیم، افزود: ما قصد داریم با تهیه بسته‌های تشویقی، انگیزه و رغبت شرکت‌های هواپیمایی خارجی برای استفاده از فضای ایران را بیشتر سازیم و این به معنای کاهش تعرفه پروازهای عبوری نیست. در گام نخست، شرکت‌هایی که جزو۸ شرکت اول در سبد درآمدی ما از پروازهای عبوری هستند، از بسته‌های تشویقی بهره مند می شوند.

او ادامه داد: دسته دوم نیز شرکت‌های هواپیمایی خارجی هستند که میزان بهره‌مندی خودشان از فضای ایران را حدود ۲۰ درصد افزایش می دهند و در این صورت، متناسب با این درصد افزایش از تخفیف‌های در نظر گرفته شده توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برخوردار خواهند شد.

آقایی با اشاره به دسته سوم نیز گفت: دسته سوم هم شرکت‌های هواپیمایی خارجی هستند که سعی در حفظ میزان استفاده از فضای ایران را دارند و ما نیز به آنها کمک می کنیم تا حتی بتوانند این میزان را افزایش دهند. این یک واقعیت علمی و گریزناپذیر است که ما باید با کشورهای همسایه در زمینه جذب پروازهای عبوری رقابت کنیم و انجام بازاریابی علمی فقط محدود به درآمدهای غیرهوانوردی شرکت نمی شود و چنین نگاهی باید به درآمدهای هوانوردی نیز اعمال شود.

او افزود: ما باید ضمن حفظ مشتریان فعلی، آنها را به استفاده بیشتر از فضای ایران تشویق کنیم و سایر شرکت‌ها را نیز در این مسیر قرار دهیم. پس اساسا آیین نامه پیشنهادی تعیین درآمدهای شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران، به معنای کاهش تعرفه پروازهای عبوری نیست.

گفتنی است، به تازگی یکی از خبرگزاری های کشورمان از تهیه و ارائه آیین نامه پیشنهادی تعیین درآمدهای شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران به دولت خبر داده و در یک نتیجه گیری غیرکارشناسانه، از کاهش تعرفه پروازهای عبوری از آسمان ایران سخن گفته است.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=27705

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.