• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

حمل و نقلی ریلی در هفته ای که گذشت…

  • کد خبر : 181
  • ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴

0 (0) تاکید بر تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل از اعتبارات صندوق توسعه ملی/ راهکار اول کاهش تلفات جاده‌ای توسعه حمل‌ونقل ریلی است/ عملیات اجرایی احداث راه‌آهن مراغه- ارومیه در مراحل نهایی گزارش آخر هفته تشکیل معاونت ریلی در سازمان بنادر و دریانوردی، پاسخ شرکت ساخت و توسعه به گزارش روزنامه اعتماد، حمل‌و‌نقل ریلی كانتینری نیازمند […]

0
(0)

تاکید بر تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل از اعتبارات صندوق توسعه ملی/ راهکار اول کاهش تلفات جاده‌ای توسعه حمل‌ونقل ریلی است/ عملیات اجرایی احداث راه‌آهن مراغه- ارومیه در مراحل نهایی

گزارش آخر هفته تشکیل معاونت ریلی در سازمان بنادر و دریانوردی، پاسخ شرکت ساخت و توسعه به گزارش روزنامه اعتماد، حمل‌و‌نقل ریلی كانتینری نیازمند افزایش است، افتتاح پنج پروژه زیربنایی و عمرانی در راه‌آهن یزد سایر عناوین مهم ریلی در هفته گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهمترین عناوین ریلی در هفته گذشته به شرح زیر است:

تاکید بر تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل از اعتبارات صندوق توسعه ملی

آخوندی با تأکید بر اینکه سال گذشته راه‌آهن اردبیل ۳۰ میلیارد تومان تخصیص داشت اما امسال اعتبار آن به ۹۱ میلیارد تومان افزایش یافته است گفت: با توجه به نیاز این پروژه به حداقل هزار میلیارد تومان لازم است از شیوه های دیگر راه‌آهن اردبیل- میانه تأمین مالی شود.

وزیر راه و شهرسازی متذکر شد: از جمله تأمین اعتبار از محل صندوق توسعه ملی در دستور کار است که در صورت اخذ ۳۰۰ میلیون دلار بتوان نسبت به تکمیل پروژه اقدام کرد.

تشکیل معاونت ریلی در سازمان بنادر با هدف افزایش سهم ریل در بنادر به ۴۵ درصد

وزیر راه وشهرسازی از هیئت عامل جدید سازمان بنادر خواست که با هدف افزایش سهم ریل در بنادر از ۱۴ به ۴۵ درصد معاونت ریلی در درون سازمان بنادر تاسیس شود که هدف نهایی آن آوردن قطار به تمام بنادر کشور باشد.

وی با طرح این سوال که اکنون چقدر ریل و سازمان درونی بنادر نفوذ کرده گفت: این نکته بسیار مهم است که باید شبکه ریل مثل شبکه جاده در بنادر نفوذ پیدا کند و ریل به تمام سکوهای پهلوگیری برسد و امکان تخلیه و بارگیری از ریل به کشتی و کشتی به ریل به صورت مستقیم وجود داشته باشد دراین صورت توانسته‌ایم مفهوم ترانزیت را عملیاتی کنیم.

راهکار اول کاهش تلفات جاده‌ای توسعه حمل‌ونقل ریلی است

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «اولین راهکار تمام کشورهای توسعه‌یافته افزایش سهم ریلی در بخش بار و مسافر بوده است» گفت: علاوه بر نقش راه‌آهن در سفرهای طولانی، با توجه به اینکه تعداد زیادی از تصادفات در حومه شهرهای بزرگ که محل مواجهه حمل‌ونقل درون و برون‌شهری محسوب می‌شود، رخ می‌دهد. حمل‌ونقل ریلی حومه‌ای نیز نقش بسیار پررنگی در جابجایی مردم کاهش تصادفات دارد. از این رو قطارهای حومه‌ای در حد گسترده‌ای گسترش می‌دهند.

تقی زاده با اشاره به اقدامات انجام‌شده از سوی وزارت راه و شهرسازی در قبال توسعه قطارهای حومه‌ای بیان داشت: قطارهای حومه‌ای طی ۴ الی ۵ سال اخیر اصلاً به‌عنوان موضوع مهم در کشور موردتوجه قرار نمی‌گرفت اما خوشبختانه از سال ۹۲ با تأکید رئیس‌جمهوری و وزیر راه و شهرسازی در رأس برنامه‌ها قرار دارد.

اولویت تسریع در روند پیشرفت پروژه قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان

معاون وزیر راه و شهرسازی تسریع در روند پیشرفت پروژه قطار سریع السیر تهران- قم- اصفهان را جزو اولویت ها دانست و گفت: علاوه براین پروژه در خصوص پروژه مشهد – تهران ادارات كل تهران وشمال شرق كشور و همچنین قطارهای حومه ای باید با همكاری ها و تلاش های شبانه روزی همكاران در صدد پیشرفت و توسعه آن ها حركت كنیم.

مدیرعامل راه آهن ادامه داد: مسئله ایمنی را نباید فقط محدود به جلسات ستاد ارتقاء كنیم بلكه باید به آن فراتر از این جلسه ها توجه جدی شود و باید با دقت و تدبیر در جهت رفع آن ها حركت كنیم.

عملیات اجرایی احداث راه‌آهن مراغه- ارومیه در مراحل نهایی

مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات اجرایی ساختمان اصلی ایستگاه راه‌آهن ارومیه، ۸۵ درصد و ایستگاه راه‌آهن نقده ۹۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

مرتضی باقری با تأکید بر اینکه اتمام طرح ساخت راه‌آهن مراغه- ارومیه از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است، ادامه داد: اتصال آذربایجان‌غربی به عنوان دروازه ورودی کشور، به شبکه سراسری حمل و نقل ریلی از برنامه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی به شمار می‌رود.

پاسخ شرکت ساخت و توسعه به گزارش روزنامه اعتماد

پیرو گزارشی تحت عنوان «دزد آمد، قطار نیامد» در صفحه ٥ شماره ٣٩٠٢ روز گذشته ٢٠/٦/٩٧ روزنامه اعتماد، مدیركل روابط عمومی شركت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل كشور در جوابیه‌ای به این گزارش واکنش نشان داد.

راه‌آهن ملایر -كرمانشاه به‌عنوان یكی از پنج پروژه ریلی دارای اولویت در دولت تدبیر و امید در دستور كار قرار گرفت و اتمام ریل‌گذاری آن تا پایان دولت یازدهم وعده داده شد. بر همین اساس در یازدهم مردادماه بر طبق وعده داده‌شده جشن پایان ریل‌گذاری این خط ریلی برگزار شد كه گزارش‌های تصویری متعددی كه در همان زمان از اتمام ریل‌گذاری راه‌آهن ملایر-كرمانشاه و ورود قطار به ایستگاه در شبكه‌های مختلف سیما و خبرگزاری‌های متعدد منتشر شد، خود گواه این مدعاست. پس مسئله ذکرشده در گزارش منتشرشده در روزنامه اعتماد درباره انتخاباتی بودن وعده‌های داده‌شده و به ثمر نرسیدن آن‌ها، امری خلاف واقع است.

حمل‌و‌نقل ریلی كانتینری نیازمند افزایش است

مدیركل راه آهن كرمان بر توسعه حمل و نقل ریلی كانتینری و اتصال ریلی كارخانجات فولاد به صورت تركیبی از ایستگاه پورمند به فولاد مباركه تاكید كرد.

محمدرضا فیروزكوهی اعلام كرد؛ با پیگیری های صورت گرفته مقرر شد با اتصال ریلی كارخانجات فولاد بوتیا، محصول گندله كارخانه مذكور به صورت تركیبی از ایستگاه پورمند به فولاد مباركه انجام پذیرد.

افتتاح پنج پروژه زیربنایی و عمرانی در راه‌آهن یزد

مدیركل راه آهن یزد از آغاز عملیات سه پروژه عظیم در راه آهن یزد خبر داد و گفت: همزمان با هفته دولت، احداث سینی دوار ایستگاه یزد با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال، بهسازی خط گرم یزد- اشكذر با ۱۷ میلیارد ریال اعتبار و نوسازی خطوط ایستگاه یزد با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال، در دستور كار راه آهن یزد قرار گرفت.

سید مصطفی داودی با اشاره به افتتاح دو طرح عمرانی و زیربنایی با حضور فرماندار و شهردار بافق در ایستگاه بافق، افزود: به منظور ارتقای ایمنی و به حداقل رساندن خطای انسانی، پروژه علائمی كردن ایستگاه مباركه در سال ۹۵ مطرح و در دستور كار ناحیه قرار گرفت كه با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و پروژه بهسازی ساختمان اداری ایستگاه بافق نیز كه از اولویت های راه آهن یزد در بافق بود با اعتبار ۲ میلیارد ریال، همزمان با آغاز هفته دولت و با حضور مسئولین افتتاح شد.

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=181

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.