• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

حمل و نقل ریلی سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد

  • کد خبر : 14657
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۶
حمل و نقل ریلی سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد

0 (0) عضو هیئت مدیره شرکت راه آهن: حمل و نقل ریلی سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد قم نیوز: عضو هیئت مدیره شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حمل و نقل ریلی بیشترین سازگاری با محیط زیست را دارد، گفت: راه‌آهن هزینه‌های خود را از طریق جابه‌جایی بار تأمین می‌کند. حمل […]

0
(0)
عضو هیئت مدیره شرکت راه آهن:

حمل و نقل ریلی سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد

قم نیوز: عضو هیئت مدیره شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حمل و نقل ریلی بیشترین سازگاری با محیط زیست را دارد، گفت: راه‌آهن هزینه‌های خود را از طریق جابه‌جایی بار تأمین می‌کند.
حمل و نقل ریلی سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد
حمل و نقل ریلی سازگاری بیشتری با محیط زیست دارد

به گزارش قم نیوز سعید رسولی در دیدار با آیت‌الله العظمی علوی گرگانی که در دفتر این استاد سطوح عالی حوزه در قم برگزار شد، با بیان اینکه راه‌آهن ایران امسال به‌صورت رسمی وارد نودمین سال فعالیت خود می‌شود، افزود: شبکه راه‌آهن از سال ۱۳۰۶ کلنگ زنی شد و از سال ۱۳۱۷ نیز به صورت رسمی به ارائه خدمات پرداخت.

وی ادامه داد: راه آهن ایران در دوران جنگ تحمیلی به انتقال مهمات و جابه‌جایی شهدا و مجروحین جنگی خدمات بسیاری به کشور ارائه کرده است.

عضو هیئت‌مدیره راه‌آهن با بیان اینکه جابه‌جایی بار و مسافر دو وظیفه مهم راه‌آهن است، افزود: راه‌آهن هزینه‌های خود را از طریق جابه‌جایی بار تأمین می‌کند.

وی ادامه داد: به دلیل یارانه‌ای که برای بلیط مسافران داده می‌شود همواره جابه‌جایی مسافران زیان آور برای شرکت بوده است.

رسولی بیان کرد: راه آهن ریلی نسبت به حمل و نقل جاده‌ای دارای مزیت‌های فراوانی است که موجب استقبال بسیار از آن شده است.

حجم سوخت راه‌آهن یک‌هفتم سوخت حمل و نقل جاده‌ای است

وی با بیان اینکه حجم سوخت راه‌آهن یک‌هفتم سوخت حمل و نقل جاده‌ای است، افزود: همچنین تعداد تلفات راه‌آهن بسیار کمتر از جاده‌ها است زیرا سالانه ۲۶ هزار نفر بر اثر حوادث راهنمایی و رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.

وی سازگاری با محیط ‌زیست را یکی از مهم‌ترین ویژگی های راه آهن عنوان کرد و افزود: روزانه ۶۰۰ هزار خودرو وارد تهران می‌شود حال آنکه با تکمیل و توسعه خطوط ریلی میزان تردد خودروها کاهش می‌یابد در نتیجه منجر به کاهش آلایندگی و کنترل ترافیک شهری می‌شود.

شبکه ریلی به شهرک‌های صنعتی متصل خواهد شد

عضو هیئت‌مدیره راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: شبکه ریلی کشور به شهرک‌های صنعتی متصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه با توسعه خطوط ریلی اثر مثبت زیادی در عرصه‌های مختلف نصیب کشور می‌شود، افزود: در سیاست‌های کلی نظام اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی پیش‌بینی‌شده است.

وی بیان کرد: پنج میلیارد تومان برای توسعه هر کیلومتر راه آهن هزینه می‌شود ولی با این وجود و با وجود مزیت‌های بالای حمل و نقل ریلی باز هم در برخی از شهرها از جمله شیراز و همدان علی‌رغم توسعه و تکمیل خطوط ریلی تا مجاورت واحدهای صنعتی، باز هم بار کارخانجات و واحدهای تولیدی توسط کامیون‌ها حمل می‌شود

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=14657

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.