• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

حمل و نقل ریلی و دریایی را برای رقابت با دنیا باید آماده کنیم

  • کد خبر : 21581
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
حمل و نقل ریلی و دریایی را برای رقابت با دنیا باید آماده کنیم
رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه برای رقابت با دنیا باید هم وزن آن‌ها شویم، گفت: باید زیرساخت‌ها از جمله نرخ بهره پایین و حمل و نقل ریلی و دریایی را آماده کنیم.
0
(0)

به گزارش خبرنگار ریل نیوز؛ بهرام شکوری شب گذشته (یکشنبه ۲۸ مهرماه) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما درباره وضعیت صادرات در کشورمان با بیان اینکه کاهش ارزش پول ملی، ابزاری برای توسعه صادرات است، اما این توسعه صادرات اتفاق نیفتاد، گفت: در سال ۱۳۹۷ در بخش‌های مختلف، رشد منفی داشتیم از جمله در صنعت حدود منفی ۶ درصد و در کشاورزی هم منفی بود و این به سیاست گذاری‌های دولت در سال ۹۷ بر می‌گردد.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه متاسفانه دولت، نرخ دستوری ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی را برای دلار تعیین کرد، افزود: این موضوع اثرش را گذاشت و اجازه نداد تولیدکنندگان بتوانند از آثار مثبت افزایش قیمت ارز برای توسعه صادرات استفاده کنند.

شکوری با اشاره به اینکه با آمدن آقای همتی رئیس کل بانک مرکزی، رشد مثبتی در برخی بخش‌ها ایجاد شد، گفت: ما به عنوان تولیدکننده و صادرکننده از دولت می‌خواهیم موانع، ایجاد نکند، اما بستر را آماده کند.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی با تاکید بر اینکه برای رقابت با دنیا باید هم وزن آن‌ها شویم و زیرساخت‌ها از جمله نرخ بهره پایین و حمل و نقل ریلی و دریایی را آماده کنیم، گفت: وضع عوارض صادراتی موجب می‌شود صادرکنندگان داخلی بازار‌های صادراتی خود را دست بدهند لذا همه دست اندرکاران صادراتی کشور باید تلاش کنند تا صادرات توسعه یابد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=21581

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.