• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

حوادث ریلی راه آهن اراک ۵۴ درصد کاهش یافت

  • کد خبر : 18715
  • ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
حوادث ریلی راه آهن اراک ۵۴ درصد کاهش یافت
حوادث ریلی در راه آهن شهرستان اراک در سال جاری ۵۴ درصد کاهش یافته است.
0
(0)

مدیرکل راه آهن اراک خبرداد؛
حوادث ریلی راه آهن اراک ۵۴ درصد کاهش یافت

حوادث ریلی در راه آهن شهرستان اراک در سال جاری ۵۴ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل راه آهن اراک روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۶ حادثه ریلی از ابتدای سال جاری تا کنون در راه آهن این شهرستان رخ داده درحالی که حوادث در مدت مشابه سال قبل ۱۳ مورد بوده است.

«محمد رضا قربانی» گفت: یکی از موارد حادثه ای امسال خروج از سوزن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل سه مورد از این حادثه کمتر اتفاق افتاده است.
وی ادامه داد: یک مورد برخورد قطار با وسیله نقلیه، سه مورد برخورد با احشام و یک مورد آتش سوزی نیز در سال جاری در زمره حوادث ریلی راه آهن اراک عنوان شده است.

مدیرکل راه آهن اراک ادامه داد: با تلاش و کوشش کارکنان اداره کل راه آهن اراک حادثه خروج قطار در بلاک و برخورد با عابر پیاده نیز در این مدت وجود نداشته و تعداد این حوادث نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد کاهش یافته است.
قربانی خاطرنشان کرد: ارایه آموزش های عمومی مستمر به مردم، تحلیل حوادث ریلی در سایر نواحی راه آهن، آموزش مستمر کارکنان، انجام بازدیدهای محسوس و نامحسوس، برگزاری نشست های ارتقاء ایمنی، پیش بینی های جوی و کسب آمادگی های لازم از جمله مهمترین عوامل کاهش حوادث ریلی در راه آهن بوده است.

وی از آغاز فعالیت قطار گردشگری در راه آهن اراک خبر داد و گفت: فعالیت قطار گردشگری اراک – بیشه از ابتدای امسال آغاز به کار کرده و با استقبال گسترده مردم مواجه شده است.

مدیرکل راه آهن اراک راه اندازی قطار اراک – تهران را از برنامه های اولویت دار راه آهن این شهرستان عنوان کرد و افزود: قطار این مسیر در گذشته راه اندازی شده بود که به دلیل عدم استقبال مردم فعالیت آن متوقف بود.
قربانی خاطرنشان کرد: پیگیری راه اندازی قطار این مسیر توسط استاندار و نمایندگان در حال انجام است.

وی ادامه داد: این اعتقاد وجود دارد که استقبال مردم برای حضور و استفاده از قطار این مسیر نیازمند ۶ ماه زمان است  که این مهم در دستور کار راه اهن اراک قرار دارد.
حوزه راه آهن اراک شامل ۴۴۱ کیلومتر خطوط ریلی در پنج استان قم, مرکزی ,لرستان ,همدان و کرمانشاه است که ۲۱ ایستگاه را تحت پوشش دارد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=18715

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.