• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

خدمات‌دهی به شرکتهای تجاری در راه آهن مشهد آسان می‌شود

  • کد خبر : 30482
  • ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱
خدمات‌دهی به شرکتهای تجاری در راه آهن مشهد آسان می‌شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: خدمات دهی در ایستگاه راه آهن مشهد به شرکتهای تجاری صادراتی با ایجاد مرکز خدمات صادرات جدید تسهیل می‌شود.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از ایرنا، علی رسولیان عصر شنبه در بازدید از گمرک و مرکز تجاری (مرکز خدمات صادرات) ایستگاه راه آهن مشهد افزود: با محور اداره کل راه‌آهن خراسان زمینه ‌ای فراهم شده که دستگاه‌های اجرایی مرتبط با بخش صادرات مانند گمرک، اداره کل راه‌آهن، اداره کل استاندارد، قرنطینه و تشکلهای بخش خصوصی در یک مکان و زمان مشخص، خدمات لازم را ارایه و فرآیند صادرات و صدور مجوزها را تسهیل کنند.

وی با اشاره به استقرار مرکز تجاری اداره کل راه آهن خراسان در مرکز شهر مشهد و وجود محدودیتهای ترافیکی در این منطقه ادامه داد: افزون بر این مشکلاتی نیز در حوزه تراکم کاری و ارایه خدمات به واگنها در این مرکز وجود دارد از این رو دستگاه‌های متولی در حوزه صادرات درصدد هستند یک مرکز ریلی جدید برای شهر مشهد به منظور ارایه خدمات بهتر ایجاد کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی گفت: اداره کل راه آهن استان نیز در ایستگاه راه آهن شهید مطهری مکانی را با امکانات کامل برای ارایه خدمات به نمایندگان شرکتهای تجاری و واگنهای صادراتی تجهیز کرده است تا بتواند مشکل ترافیک و موارد دیگری که روند ارایه خدمات در ایستگاه مشهد را کند کرده است برطرف و شرایط بهتری را برای شرکتهای تجاری فراهم کند.

رسولیان همچنین در حاشیه این بازدید در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مشکلات مطرح شده از سوی حق العمل کاران اشاره و اظهار کرد: مشکلات آنان مربوط به محل استقرار، قیمت ارزهای خارجی در سامانه و کمبود فضای فیزیکی در ایستگاه مشهد بود که مسایل خیلی بزرگی نیست و اداره کل راه آهن برای رفع موانع بخش تجاری و گمرکی تلاش لازم را انجام خواهد داد.

وی تاکید کرد: علاوه بر این مشکلات مطرح شده در شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان با حضور رییس اتحادیه حق العملکاران بررسی و راهکار لازم برای آن ارایه خواهد شد.رسولیان

معاون استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تعیین قیمت کرایه واگن تجاری مربوط به کشور مقابل است یادآور شد: پیشتر از طریق وزارت امور خارجه پیگیریهای لازم در این خصوص انجام گرفته است تا نرخ بهتری در این زمینه در نظر گرفته شود.

رسولیان همچنین با اشاره به فراهم شدن امکان تردد واگنهای جمهوری اسلامی ایران به کشورهای آسیای میانه در پی تلاش های دولت از فعالان بخش خصوصی خواست بکوشند واگنهایی را برای استان خریداری کنند تا از میزان وابستگی ایران به تامین واگن از کشورهای مقصد تجاری کاسته شود.

به گزارش ایرنا، ۲۳ ایستگاه توقف قطار در منطقه راه آهن خراسان قرار داد. ایستگاه شهید مطهری پس از ایستگاه سرخس، بزرگترین مکان باری راه‌آهن خراسان در فاصله ۳۵ کیلومتری مشهد است که از آن برای عملیات تخلیه و بارگیری انواع کالاهای وارداتی، صادراتی و ترانزیت استفاده می‌شود.

 ایستگاه راه‌آهن باری و مسافری نقاب نیز در مسیر ریلی مشهد – تهران در پنج کیلومتری جنوب شهر نقاب مرکز شهرستان جوین در غرب مشهد قرار دارد.  ایستگاه راه‌آهن سرخس هم در ۱۵۹ کیلومتری شمال شرق مشهد و در جوار مرز ایران و جمهوری ترکمنستان واقع است.

طول شبکه ریلی ایران ۱۰ هزار کیلومتر است که هزار و ۴۰۰ کیلومتر معادل ۱۴ درصد آن در خراسان رضوی قرار دارد و این استان بیشترین سهم و رتبه نخست جابه‌جایی مسافر در ناوگان ریلی کشور را به خود اختصاص داده است.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=30482

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.