• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

خرید سهام دو شرکت توسط “رمپنا” و مذاکره با واگن پارس

  • کد خبر : 28887
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
خرید سهام دو شرکت توسط “رمپنا” و مذاکره با واگن پارس
گروه مپنا از تحصیل سهام شرکت‌های تولید برق راشد تربت حیدریه و صنایع فناوری نورساخت اترک و انجام مذاکرات برای تحصیل سهام شرکت واگن پارس خبر داد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از بورس پرس، گروه مپنا که نماد آن جهت بررسی وضعیت اطلاعاتی تا ۲۲ مرداد تعلیق شده از تحصیل سهام شرکت‌های تولید برق راشد تربت حیدریه و صنایع فناوری نورساخت اترک و انجام مذاکرات برای تحصیل سهام شرکت واگن پارس خبر داد.

 

براین اساس، “رمپنا” پیرو اخبار منتشره در فضای مجازی مبنی بر تحصیل سهام شرکت واگن پارس اعلام کرد: مذاکرات تحصیل سهام شرکت واگن پارس توسط گروه مپنا در حال انجام است.

 

همچنین محسن میرزایی معاون اقتصادی مالی “رمپنا” اعلام کرد: این شرکت از سال ۹۳ اقدام به مشارکت در ساخت نیروگاه برق راشد تربت حیدریه با شرکت تامین آتیه کارکنان صنعت برق خراسان کرد. با توجه به هزینه‌های انجام شده، شرکت فوق به دلیل عدم توانایی در بازپرداخت مطالبات سال ۹۸ پیشنهاد تهاتر مطالبات گروه مبنا با ۷۰ درصد سهام شرکت های تولید برق راشد تربت حیدریه و صنایع فناوری نوساخت کرد که در این راستا مبایعه نامه خرید سهام منعقد و پس از نهایی شدن در ۳۰ تیر ماه تنفیذ و اجرایی شد.

 

۱. شرکت تولید برق راشد تربت حیدریه: فعالیت شرکت در حوزه انرژی از جمله ساخت و بهره‌برداری از نیروگاه است. در این راستا شرکت اقدام به اخذ مجوز احداث نیروگاه گازی با ظرفیت ۴۹۲ مگاوات در زمینی به مساحت ۱.۷ هزار متر مربع با استفاده از وام مصوب از محل صندوق توسعه ملی کرده که اعتبار اسنادی جهت انجام امور مربوط به گشایش یافته و عملیات اجرایی در حال انجام است.

 

۲. شرکت صنایع فناوری نو ساخت اترک: این شرکت سال ۸۸ تأسیس و اکنون مالک شرکت های زیر است.

 

– صنایع تولید انرژی پاک آتیه فعال در زمینه انجام کلیه امور بازرگانی مربوط به سلول های خورشیدی، لامپ و چراغ های روشنایی، طراحی و ساخت و دریافت نمایندگی از سایر سازندگان پنل های خورشیدی و مشتقات آن و واردات و صادرات محصولات مربوطه

 

– بنیان انرژی بینالود فعال در زمینه تولید انرژی الکتریکی و حرارتی بصورت ترکیبی جهت افزایش کارایی و بهره وری سیستم های مورد استفاده در انواع محصولات

 

– انرژی های تجدیدپذیر خراسان فعال در زمینه کلیه امور مربوط به انرژی های نو و تجدیدپذیر و مالک دو پروژه نیروگاه بادی جمعاً به قدرت ۷۰ مگاوات

 

– بهینه سازان طوس فعال در زمینه ساخت انواع کنتورهای برق، گاز و تجهیزات و لوازم مربوط به آن و کلیه امور بازرگانی در این زمینه شامل واردات و صادرات کالاهای نیمه ساخته یا ساخته شده

 

شرکت فوق جزء واحدهای فرعی شرکت تامین آتیه کارکنان خراسان بوده و عمده درآمد آن از محل سود حاصل از سرمایه گذاری در شرکت های فرعی فوق الذکر است.

 

سرمایه گذاری ساخت نیروگاه تولید برق راشد تربت حیدریه تماما بر عهده گروه مبنا است که مطالبات از سهامدار دیگر( ۳۰ درصد سهم شرکت تامین آتیه کارکنان صنعت برق خراسان) از محل فروش برق نیروگاه بازیافت خواهد شد.

 

 

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=28887

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.