• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

خطوط ایستگاه راه‌آهن قم پس از ۸۲ سال بازسازی می‌شود

  • کد خبر : 26129
  • ۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
خطوط ایستگاه راه‌آهن قم پس از ۸۲ سال بازسازی می‌شود
مدیرکل راه‌آهن استان قم گفت: خطوط ایستگاه راه‌آهن قم پس از ۸۲ سال بازسازی می‌شود که در فاز نخست، بازسازی خط اول راه‌آهن قم در طول چند روز بازسازی شد.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از فارس، محسن اعتماد گفت: ایستگاه راه‌آهن قم در سال ۱۳۱۷ به بهره‌برداری رسید و از آن تاریخ به بعد، خطوط ایستگاه دیگر بازسازی نشد، درحالی‌که در استانداردهای راه‌آهن، هر ۱۵ سال یک‌بار خطوط نیاز به بازسازی دارد که متأسفانه این اتفاق نیفتاده بود.

مدیرکل راه‌آهن استان قم افزود: به دلیل عدم بازسازی، خط ریل و تراورس‌ها، همه خطوط دچار فرسودگی شده بودند و در این مدت نیز بارندگی سبب انباشته شدن گل‌ولای در زیرخط ریل و فرسودگی و خرابی و افتادگی خط در زیرآب شده بود.

وی تصریح کرد: فرسودگی خطوط نیز باعث می‌شود سیستم‌های علمک الکترونیکی، دچار مشکل و از سیستم خارج شود و خطر زیادی نیز با توجه به گل‌ولای در خطوط، ایمنی مسافران را تهدید می‌کند، چراکه می‌تواند منجر به خطای اپراتورها شود، از طرفی فرسودگی خطوط، هزینه نگهداری را بالا می‌برد.

اعتماد با بیان اینکه خطوط ایستگاه راه‌آهن قم پس از ۸۲ سال بازسازی می‌شود خاطرنشان کرد: براین اساس برنامه‌ریزی شد تا به‌صورت جهادی در شیوع کرونا با حفظ دستورالعمل‌های بهداشتی، پرسنل تأمین و تجهیز شود کار بازسازی انجام بگیرد.

وی گفت: چهارشنبه هفته قبل با تأمین تجهیزات، بازسازی خط یک شروع شد و با برچیدن خط قدیمی و نصب خط جدید و تجهیز امکانات که پروسه سختی بود و کلیه خطوط برداشته و پس از ۴ روز، امروز خط یک به اتمام و با حضور مسئولان به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل راه‌آهن استان قم افزود: بازسازی خط دو نیز از روز گذشته آغاز شد و البته حجم زیادی خاک در زیر ریل وجود دارد که باید در اسرع وقت، برداشته شود و عملیاتی دشوار در پیش است.

وی بیان کرد: روند نصب خط دو راه‌آهن قم از فردا آغاز می‌شود و با استفاده از ماشین‌آلات مکانیزه، خط مستحکم می‌شود تا چهارشنبه هر دو خط به اتمام می‌رسد که یک رکورد مهم در بازسازی خطوط در طول یک هفته است.

اعتماد عنوان کرد: بازسازی خطوط راه‌آهن قم کار بسیار سختی است چراکه در مسیر با هزاران مانع و کابل‌های فراوان و لوله‌کشی زیرخط و تنگ بودن مسیر و محل رفت‌وآمد ماشین‌های سنگین، مواجه هستیم.

وی تصریح کرد: بازسازی این دو خط با ۲ میلیارد و ۲۸ میلیون تومان اعتبار انجام که درنهایت دو خط به طول ۱۳۰۰ متر بازسازی می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن استان قم گفت: با وجود شیوع کرونا، انجام پروژه بسیار سخت است، در این مدت نیز اگرچه با حذف قطارهای مسافربری مواجه شدیم اما تعداد تردد قطار باری افزایش یافت و حجم زیادی از بار از قم جابه‌جا شد، ضمن اینکه از حجم کار پرسنل کاسته نشد و شامل یک‌سوم سبک‌سازی ادارات نشدیم.

وی در مورد ابتلای نیروها به کرونا نیز ابراز کرد: چند نفر از نیروی راه‌آهن مشکوک به کرونا بودند که تست آن‌ها منفی بود اما متأسفانه چند نفر فوتی در میان خانواده کارکنان راه‌آهن قم براثر ابتلا به کرونا گزارش شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=26129

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.