• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

خط راه‌آهن کرمانشاه باید در حوزه کارهای تجاری فعال شود

  • کد خبر : 27337
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳
خط راه‌آهن کرمانشاه باید در حوزه کارهای تجاری فعال شود
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: باید خط راه‌ آهن کرمانشاه را در حوزه کارهای تجاری فعال کنیم، فعالیت خط راه آهن در حوزه حمل و نقل مسافر اصلا توجیح اقتصادی ندارند.
0
(0)

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کیوان کاشفی امروز در جمع اصحاب رسانه با انتقاد از زیرساخت‌های مرزهای استان، اظهار داشت: در استان چند مرز با کشور عراق داریم که هیچکدام یک ساختار منطقی و اصولی ندارند.

وی ادامه داد: سیستم‌های مختلف و نگرش استانی باعث شده هر استان چند مرز داشته باشند همین دلیلی شده که زیرساخت‌های مرزی ضعیف باشد و با ضعیف بودن زیرساخت‌ها طبیعتا مشکلات زیادی نیز به‌وجود می‌آید.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه از موضوع حمل یکسره بار نیز به‌عنوان دیگر مشکل در بخش صادرات با کشور عراق عنوان کرد و گفت: مرزهای استان خدمات پایانه‌ای می‌دهند باید در طول روز تمامی کامیون در مرز بار خود را تخلیه کنند تا مجدد توسط ماشین عراقی بارگیری شود که این خود بسیار هزینه‌بر است و ضایعاتی را برروی کیفیت کالا به جا می‌گذارد، از همه مهمتر نیازمند مساحت بیشتری هستیم که این مساحت نیز به نوبه خود نیازمند زیرساخت است.

وی تصریح کرد: اگر بار یکسره تا کشور عراق حمل شود تا مقصد دیگر نیازی به تخلیه نیست و با این امر بسیاری از هزینه‌ها حذف می‌شود.

کاشفی در ادامه، گفت: ما باید خط راه‌ آهن کرمانشاه را در حوزه کارهای تجاری فعال کنیم، فعالیت خط راه آهن در حوزه حمل و نقل مسافر اصلا توجیح اقتصادی ندارند.

وی تصریح کرد: در بحث صادرات مشتقات نفتی بحث حمل و نقل بسیار مهم است، ما باید حتما پتروشیمی و پالایشگاه‌‌ها با ایجاد یک بندر خشک به خط راه‌آهن وصل کنیم، راه آهن یکی از نقاط خوب در جهش است.

کاشفی تصریح کرد: مسیرهای ریلی پل چهر، شهرک صنعتی زاگرس و حوزه ماهیدشت سه مسیری پیشنهادی به عنوان پایلوت بدین منظور هستند که بعد از مشخص شدن جانمایی بخش خصوصی حاضر به تاسیس انبار، سردخانه و… و حتی ریل فرعی در این مسیرها است تا کمک اساسی در حوزه نفت، فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی باشد چرا که کرمانشاه در آینده یکی از قطب‌های پتروشیمی می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه هر استان یک‌ فرهنگ اقتصادی مختص به خود دارد، گفت: هر چقدر این فرهنگ را بالا ببریم بهره‌وری هم بالا می‌رود و تولید بالا، ثروت بیشتر و رفاه مردم را به همراه دارد.

وی در پایان، گفت: کرمانشاه استانی ثروتمند با موقعیت‌های بسیار خوبی است، اگر فرهنگ اقتصادی تقویت شود یک موفقیت بزرگ حاصل می‌شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=27337

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.