• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

خط ریلی اینچه‌برون- شاهرود احداث می‌شود

  • کد خبر : 23117
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۳
خط ریلی اینچه‌برون- شاهرود احداث می‌شود
استاندار گلستان با اشاره به برنامه دولت برای تکمیل کریدور ریلی اینچه‌برون- آزاشهر- شاهرود گفت: بخشی از اعتبار موردنیاز این پروژه در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم ، هادی حق‌شناس امروز در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر و نمونه استان گلستان اظهار داشت: ایستادگی ایران در مقابله با تحریم‌های اقتصادی ستودنی است زیرا اگر این تحریم‌ها علیه کشور دیگری بود به فروپاشی آن منجر می‌شد.

وی افزود: کشورهای اوراسیا فرصت مناسبی برای رونق تجاری ایران هستند و تعرفه لحاظ شده برای تجارت با آنها صفر است که می‌توان از آن برای شکوفایی اقتصادی و تجاری استفاده کرد.

حق‌شناس تصریح کرد: یکی از راه‌های ورود به بازار کشورهای اوراسیا، فرآوری محصولات تولیدی به مورد در بخش کشاورزی است که موجب افزایش درآمد فعالان اقتصادی گلستان می‌شود.

وی با اشاره به برنامه دولت برای توسعه شبکه حمل و نقل ریلی بیان داشت: اعتبار احداث راه آهن اینچه برون – گنبدکاووس – آزادشهر – شاهرود در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی شده است.

دولت باید امکانات جنگ اقتصادی را فراهم کند

علی‌محمد چوپانی رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «جنگ اقتصادی صف شکن و فرمانده می‌خواهد» که مخاطب ایشان ما بودیم و دولت باید امکانات جنگ اقتصادی را برای ما فراهم کند.

وی اظهار داشت: محدودیت سرمایه‌گذاری در فاصله ۳۰ کیلومتری مرزی باید برداشته شود زیرا واگن‌ها با توقف زیادی روبرو می‌شوند، طرف‌های خارجی ما باور ندارند که از مسیر فیروزکوه ۱۰ میلیون تن کالا صادر کنیم و سرمایه‌گذاری در این مسیر مصداق واقعی حیف شدن بیت‌المال است و آن را مغرضانه می‌دانیم.

چوپانی افزود: مسیر اصلی صادرات گنبدکاووس – اینچه‌برون – شاهرود است که ۸۶۰ کیلومتر مسافت صادراتی کم می‌شود و امکان صادرات این مسیر۱۰ میلیون تن است.

وی بیان داشت: پس از گذشت هشت سال امکانات زیرساختی لجستیک در استان وجود ندارد و باید برای سرمایه‌گذاران داخلی این امکانات فراهم شود.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی باید ابزار دستگاه‌های اجرایی باشند، گفت: مصلحت کشور فراتر از این مشکلات جزئی است، کدام مدیر وقتی مشکل مردم را حل کرده تشویق شده است؟ دستگاه‌های نظارتی به ما آموزش دهند که چگونه ارز وارد کشور کنیم وقتی خود دولت نمی‌تواند ارز وارد کند.

وی یادآور شد: اگر دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در یک نقطه تصمیم بگیرند صادرات استان گلستان به ۳۰۰ میلیون دلار خواهد رسید.

در این مراسم از ۱۳ صادرکننده برتر استان با اهدای لوح سپاس و تندیس تقدیر شد.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=23117

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.