• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
3

خط ریلی میانه-بستان‌آباد در موعد مقرر به بهره برداری می رسد

  • کد خبر : 22186
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
خط ریلی میانه-بستان‌آباد در موعد مقرر به بهره برداری می رسد
وزیر راه و شهرسازی گفت: زلزله اخیر آذربایجان شرقی هیچ مشکلی برای پروژه خط ریلی میانه-بستان آباد ایجاد نکرده و و این پروژه در تاریخ مقرر افتتاح می شود.
0
(0)

محمد اسلامی در پاسخ به سؤال خبرنگار ریل نیوز مبنی بر اینکه آیا زلزله های اخیر استان آذربایحان شرقی بر خط ریلی تازه احداث بستان آباد-میانه تاثیر داشته است تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی در احداث جاده ها٬ راه آهن و فرودگاه ها همه مناسبات و محاسبات مقاومت در برابر زلزله را لحاظ می کند و به همین علت پس از وقوع این عارضه طبیعی معمولا مشکل خاصی ایجاد نمی شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر خط آهن بستان آباد که در کانون زلزله های چند روز اخیر بوده نیز از همین امر تبعیت کرده و پس از بررسی کارشناسی مشخص شد که زلزله مذکور بر زیرساخت های این خط آسیبی وارد نکرده و می توان خط ریلی میانه به بستان آباد را در موعد مقرر افتتاح کرد.

این عضو کابیته دولت دوم روحانی در ادامه در خصوص وضعیت مسکن در مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی نیز گفت: خوشبختانه بنیاد مسکن در روستاهای این مناطق در سالهای گذشته توانسته است تا بالای ۵۰ درصد از مساکن را در برابر زلزله مقاوم سازی کند که این آمار در برخی از روستاها بالای ۷۰ درصد است.

اسلامی افزود: تاثیر مقاوم سازی هایی که در مناطق روستایی صورت گرفته در زلزله اخیر این استان به طور کامل مشهود شد و الحمدالله با این مقاوم سازی ها شاهد آسیب های جزئی و تلفات کم در این مناطق بودیم.
وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه باید رویه مقاوم سازی روستاها در برابر زلزله ادامه یابد اظهار داشت: به بنیاد مسکن تکلیف شده است تا هر ساله ۲۰۰ هزار واحد مسکونی را در روستاها بازسازی کند که این امر در سال گذشته محقق نشده و ۷۹ هزار واحد مسکونی بازسازی شده به همین علت بنده به این بنیاد تذکرات لازم را برای ارتقا این آمار و رساندن آن به سقف تعیین شده با اولویت روستاهایی که بر روی گسل زلزله قرار دارند٬ داده ام.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=22186

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.