• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
2

خط ۲ قطار شهری تبریز به طول ۲۲.۴ کیلومتر و دارای ۲۰ ایستگاه است

  • کد خبر : 32321
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
خط ۲ قطار شهری تبریز به طول ۲۲.۴ کیلومتر و دارای ۲۰ ایستگاه است
مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از تداوم ساخت و ساز در پنج ایستگاه به موازات حفاری تونل های خط ۲ متروی تبریز خبر داد و گفت: این خط به طول ۲۲.۴ کیلومتر و دارای ۲۰ ایستگاه است.
0
(0)

به گزارش ریل‌نیوز به نقل از شبستان ، «مصطفی مولوی فرد» امروز در حاشیه بازدید هیئت مدیره سازمان قطارشهری تبریز از روند اجرایی پروژه خط دو قطار شهری تبریز اظهار داشت: در حال حاضر از مجموعه ۸ ایستگاه فاز اول پروژه، ۵ ایستگاه به موازات حفاری تونل‌ها در حال اجرا است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه خاطرنشان کرد: حفاری تونل این پروژه توسط دو دستگاه حفاری مکانیزه (TBM) با قطر ۹٫۵ متر صورت می‌گیرد.

مولوی ادامه داد: در حال حاضر یکی از دستگاه‌های حفاری از غرب پروژه (محدوده قراملک) تا خیابان قره‌آغاج را به طول ۷ کیلومتر را حفاری کرده و برای اتمام تونل فاز اول پروژه لازم است ۳ کیلومتر دیگر را حفاری کند تا به ایستگاه میدان دانشسرا برسد. TBM دوم نیز با طی حدود ۱۶۰۰ متر از شهرک باغمیشه تا ایستگاه میدان شهید فهمیده را حفاری کرده و با ادامه حفاری به ایستگاه میدان دانشسرا ختم خواهد شد.

وی با اشاره به تعمیرات اساسی دستگاه ها در طی ماه های گذشته گفت: پیش از این TBM از طرف غرب حفاری می کرد که بعلت تعمیرات اساسی دستکاه و یک سری کارهای ایستگاه توقفی داشته خدا را شکر امروز حفاری مسیر را بدون توقف و تعمیرات کلی حفاری را ادامه خواهیم داد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه گفت: فاز سوم تونل این پروژه (از شهرک باغمیشه تا میدان بسیج) نیز پس از اتمام عملیات حفاری یکی از دستگاه‌های حفار موجود، اجرا خواهد شد.

مولوی در خصوص مشکلات قراردادی پیمانکار این پروژه گفت: مشکل قراردادی پیمانکار خط ۲ که از بدو شروع این پروژه وجود داشت با تلاش و پیگیری دو ساله مجموعه سازمان قطار شهری اواخر سال ۹۹ حل شد و امیدوارم پیمانکار دیگر مشکل مالی برای انجام کار نداشته باشد.

وی در خصوص ویژگی های این خط اظهار کرد: خط ۲ قطار شهری تبریز به طول ۲۲٫۴ کیلومتر و دارای ۲۰ ایستگاه است. این خط به صورت شرق-غربی بوده و از شهرک قراملک پس از طی خیابان‌های آخونی، قره‌آغاج، گجیل و بازار دارای ایستگاه تبادلی با خط ۱ و ۳ قطار شهری در کهنه میدان است.

مولوی افزود: مسیر خط ۲ پس از این محدوده به سمت خیابان عباسی، میدان شهید فهمیده، شهرک باغمیشه، نصر و مرزداران امتداد یافته و در انتها به میدان بسیج (نمایشگاه بین‌المللی) ختم می‌شود. ادامه این خط به ایستگاه راه آهن میانه-تبریز واقع در جنوب شهرک خاوران خواهد رسید. این خط دارای میزان مسافر روزانه ۴۹۰ هزار در افق برنامه‌ریزی شده طرح خواهد بود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=32321

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.