• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6680اخبار امروز : 0
1

خلاصه گزارش مطالعات اکتشافی و برداشت میدانی دستگاه رادار نفوذی زمین (GPR)

  • کد خبر : 2882
  • ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
خلاصه گزارش مطالعات اکتشافی و برداشت میدانی دستگاه رادار نفوذی زمین (GPR)

0 (0) در راستای انجام پروژه مطالعاتی مرکز آموزش و تحقیقات راه آهن با عنوان “ارزیابی وضعیت خرابیهای بتن در عرشه و پایه پلها و پوشش تونلها با استفاده از تکنولوژی رادار نفوذی زمین”، تست غیر مخرب رادار نفوذی زمین (GPR)، با نظر اداره کل خط و سازههای فنی و همکاری اداره کل ناحیه شمال […]

0
(0)

در راستای انجام پروژه مطالعاتی مرکز آموزش و تحقیقات راه آهن با عنوان “ارزیابی وضعیت خرابیهای بتن در عرشه و پایه پلها و پوشش تونلها با استفاده از تکنولوژی رادار نفوذی زمین”، تست غیر مخرب رادار نفوذی زمین (GPR)، با نظر اداره کل خط و سازههای فنی و همکاری اداره کل ناحیه شمال در پل ورسک و تونل شماره 36 محور دوگل -گدوک اجرا گردید.
به منظور تعیین ضخامت صحیح لایه بتنی و اطلاعات پشت لاینینگ تونل، میزان رطوبت لایهها، میزان خرابیهای موجود در مصالح مختلف، سطوح لغزش، وجود حفره و … از دستگاه GPR استفاده می شود.
استفاده از دستگاه مذکور، شاخص بسیار خوبي جهت تعيين نيازهاي ترميم و نوسازي خواهد بود که در کاهش هزینههای اکتشافی نقش به سزایی ایفا مینماید؛ بدین صورت که اخذ اطلاعات درونی سازه، بدون مغزهگيري امكان‌پذير ميشود. هدف از انجام پروژه، نشان دادن نقش دستگاه GPR در بهينه کردن و سرعت بخشیدن عملیات نگهداری و تعمیر و پردازش اطلاعات در مقیاس واقعی می باشد. این مهم به منظور تعیین مناطق احتمالی مستعد خرابی و تعیین محل دقیق معضلات سازهای میباشد. لازم به ذکر است مطالعات روسازی و زیرسازی خط نیز در این مرکز به انجام رسیده است. در ادامه تصاویری از عملیات میدانی پروژه مشاهده می‌شود.

چقدر این مطلب مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

لینک کوتاه : https://rail-news.ir/?p=2882

برچسب ها

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.